mboost-dp1

Maxtor HHD @ Crasher Explore.exe

Gå til bund
Gravatar #1 - HAlleBy!
23. sep. 2009 17:50
Heey ligger inde med en Maxtor 320GB 7200 Rpm's Ekstern HDD. Her igår skete der noget dybt underligt, da jeg connectede den til min pc, poppede den ikke op med den der "Automatisk Afspilning" Ikke det store prob. så jeg fiser ind i Denne Computer, men i det jeg dobbelt klikker på den crasher explore.exe - No reason what so ever? Lortet står bare der med den typiske "Svare Ikke" (Kører Vista 32Bit - Desværre...) - Hvis jeg un-plugger HDD'en, så kommer lortet sq tilbage og "Svare" igen ... Har prøvet at plugge HDD'en til begge mine laptop's og min stationære, samme ting sker for alle 3 så jeg gætter på det er hardware fail, eller hva? Er mega blank, kan intet gøre ved den, har også prøvet at fjerne dens usb-driver og re-install samt CHKDSK ... Nothing helped ...?

// Taak på forhånd ...

// HAlleBy!
Gravatar #2 - reefermadness  
23. sep. 2009 17:53
Har du prøvet andre USB kabler ?

Har før oplevet at USB harddiske fucker op hvis kablet er i stykker, ellers så er det nok harddisken der er død, siger den klik lyde? Kan du høre at den spinder op?
Gravatar #3 - HAlleBy!
23. sep. 2009 18:02
Yeps nyt kabel virker ikk + den siger ikk klik lyde og ja jeg kan hører den spinder, altså den spinder ganske normalt? ;(
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
23. sep. 2009 19:16
Det tyder desværre meget på en død disk, har selv set det mange gange.
Det eneste du kan prøve, er at tage den ud af kabinettet og sætte den direkte i computeren og se om du så kan tilgå den, men normalt så er det en fejl på harddisken.
Gravatar #5 - Clauzii
23. sep. 2009 19:20
#4:
Sjovt, jeg oplever det som at det altid er controlleren der er røget. Men nu ved jeg jo heller ikke hvor mange knubs eksterne drev, set i det store hele, bliver udsat for..

Men ja, ud med disken og se om den virker.
Gravatar #6 - HAlleBy!
23. sep. 2009 19:28
Hmm er ikk' så skide IT kyndig, så jeg tager HHD'en ud af det plstic gøgl den har rundt om og smækker den ind i min stationærer? Og kobler den på som noget slave drive med de der "Jumpers" ikk?
Gravatar #7 - Clauzii
23. sep. 2009 19:34
#6:
Hvis det er samme interface, Yep :)

Altså hvis din stationære har SATA til harddiske, skal det selvsagt være det samme på selve drevet fra den eksterne.

Dog ved jeg at nogle Western Digital drev, har haft en tendens til at 'splatte' noget driver-hejs, man så skulle geninstallere. Mener dog kun problemet opstod, hvis man flyttede drevet frem og tilbage mellem Mac og PC..
Gravatar #8 - HAlleBy!
23. sep. 2009 19:38
Hmm tjo så må jeg vel prøve det, engang i'morn - I skal ha' taak for hjælpen, bekræftede dog bare min første tanke, Desværre ...
Gravatar #9 - kasperd
23. sep. 2009 19:48
Har du kun afprøvet den med maskiner der kørte Windows? Jeg ville afprøve den med andre OS også.
Gravatar #10 - HAlleBy!
23. sep. 2009 19:49
Hmm ja har ikk andet her hjemme, har prøvet på 2x Win Vista 32Bit & 1x Win Vista 64Bit
Gravatar #11 - reefermadness  
23. sep. 2009 21:54
#9 Burde ikke være windows når han har testet på flere maskiner.

Men som andre har sagt, prøv at smid den direkte i computeren.. Det er ikke så svært som det kunne lyde.
Gravatar #12 - kasperd
24. sep. 2009 07:00
reefermadness (11) skrev:
#9 Burde ikke være windows når han har testet på flere maskiner.
Der blev sagt at softwaren går ned, når harddisken bliver tilsluttet. En deffekt USB disk burde ikke kunne få softwaren til at gå ned, så der må være noget galt med softwaren. Derfor foreslår jeg at prøve med et andet OS.

Hvorfor tror du ikke en bug i Windows kan være til stede på mere end én computer? Den vil jo netop være til stede på alle computere, der kører med den version af softwaren, og også andre versioner afhængig af, hvor længe den har været til stede.

Det kan sagtens tænkes at en eller anden logisk fejl på filsystemet fremprovokerer en bug som opfører sig på den måde. Men der kan naturligvis også være andre forklaringer.

Men som andre har sagt, prøv at smid den direkte i computeren.. Det er ikke så svært som det kunne lyde.
Hvis der er tale om en ATA eller SATA harddisk i et USB enclosure, er det selvfølgelig en god idé at afprøve. Men hvis det bare er en almindelig USB harddisk, så er det jo næppe en mulighed.
Gravatar #13 - Jakob Jakobsen
24. sep. 2009 09:56
kasperd (12) skrev:
Men hvis det bare er en almindelig USB harddisk, så er det jo næppe en mulighed.

Jeg har endnu ikke mødt en "almindelig USB harddisk" der ikke "bare" er en (S)ATA disk sat til et USB interface.
Gravatar #14 - reefermadness  
24. sep. 2009 12:08
#12 - Han har testet på 3 forskellige windows installationer. Tvivler på at det er en bug i windows når den som beskrevet, har virket i styresystemet før (Desuden skal man som producent være ret dum i skalden hvis man IKKE vælger at implementere HDD'en med en standard USB storage controller..)

Og som jakob jakobsen skriver.. "standard usb HDD" wtf? prøv at skild en hvilken som helst usb hdd ad, der sidder nok en ata eller sata disk i.

Ydermere skriver du:

Der blev sagt at softwaren går ned, når harddisken bliver tilsluttet. En deffekt USB disk burde ikke kunne få softwaren til at gå ned, så der må være noget galt med softwaren. Derfor foreslår jeg at prøve med et andet OS.

Jo! en defekt disk/controller kan sagtens få explorer til at hænge.. Har enda oplevet det med et defekt USB kabel..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login