mboost-dp1

Mediacenter

Gå til bund
Gravatar #1 - Bundy
31. maj 2010 10:10
Sigh..

Den gamle har bedt mig hjælpe ham med at samle et mediacenter, og efter han har lavet halvdelen af mit hus, så må jeg hellere.

Det er 2 formål med det:

1. Det skal fungere som HD optager
2. Det skal erstatte den hamrende elendige boks fra Canal Digital - Slap af den er defekt.

Har tænkt mig at smide et af de der Mini ITX intel atom kort i, de virker ret awesome, men der skal jo også et tuner kort i, til DVB-C + CA reader.
I den forbindelse håber jeg at der er nogen her der kan hjælpe mig.
Alle sites jeg har kigget på anbefaler et kort som nu er udgået, så det hjælper ikke så meget..

Skal man bruge 2 tunere, for at kunne se digital TV, samtidig med at man optager? (givet at man vil optage noget andet end man ser, selvfølgelig)

Er der der nogen der kan anbefale et TVkort med CA reader?
Windows 7 kompatibelt og enten til at bruge med Windows 7 mediacenter, ELLER team mediaportal.
Gravatar #2 - Norrah
31. maj 2010 10:15
Terratec something

Den her kan alt på papiret, men har ingen erfaringer med den..
Gravatar #3 - MiniatureZeus
31. maj 2010 10:15
Bundy (1) skrev:
Skal man bruge 2 tunere, for at kunne se digital TV, samtidig med at man optager? (givet at man vil optage noget andet end man ser, selvfølgelig)

Ja.

Det andet ved jeg ikke så meget om, andet at Elgato er nogle af dem jeg har hørt meget godt om..
Kan dog ikke lige finde ud af, om de har CA slot i nogle af deres maskiner.
Men den her ser i hvert fald interessant ud.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
31. maj 2010 10:16
slettet
Gravatar #5 - Bundy
31. maj 2010 10:16
Tak for svarene foreløbig, og nederen med de 2 tunere, havde håbet på at det var overstået med de analoge..

Den Terretac ser god ud, men skal måske lige nævne at det skal være PCI-E eller USB .. Doh.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
31. maj 2010 10:19
Du skal vel egentlig både af et CA slot og en CA "dekoder", før det virker? Eller er det kun på fladskærme man skal det?
Gravatar #7 - gentox
31. maj 2010 10:40
Jeg synes du skal være 100% sikker på at Atom cpuen er stærk nok til opgaven, synes den ligger og vipper på grænsen.

Det vil godt nok være en del fordyrende men en Core i5 platform ville give flere hestekræfter, men stadig være strømbesparende.
Vel og mærke hvis den er sat rigtigt op.
http://www.tomshardware.com/reviews/25w-performanc...

Tror faktisk jeg har postet det link herinde tidligere.
Gravatar #8 - Bundy
31. maj 2010 10:43
#6: Jojo, skal også sådan et CA modul thingie til, men det har jeg styr på :)

#7: De bundkort har så vidt jeg ved hardware decoding af mp4 og er rated til 1080p - så går det vel.
Gravatar #9 - themuss
31. maj 2010 12:13
Man burde ikke være tvunget til at køre to tunere...

Hvis ellers kanalerne ligger på samme multiplex kan du optage dem alle på én gang.

MythTV kan f.eks.
Gravatar #10 - Bundy
31. maj 2010 12:25
MythTV er linux only svjv, og det giver jeg ikke til mine forældre ..
Gravatar #11 - themuss
31. maj 2010 12:32
MythTV kan også køre på bsd ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login