mboost-dp1
Meget varmt grafikkort
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej mednørder,
Mit XFX NVIDIA GeForce GTX 295 er siden i går blevet meget, MEGET varmt under afvikling og spil og spontant lukket ned med en lysende rød diode og manglende signal til skærmen. En test afslørede, at ambient temp var 98 C, og core temp 104 C ved nedlukningen. For mig lyder dette som meget store værdier, men hvor slemt er det, og hvad skal jeg gøre? Kortet er ikke overclocket.
Tak :)
Mit XFX NVIDIA GeForce GTX 295 er siden i går blevet meget, MEGET varmt under afvikling og spil og spontant lukket ned med en lysende rød diode og manglende signal til skærmen. En test afslørede, at ambient temp var 98 C, og core temp 104 C ved nedlukningen. For mig lyder dette som meget store værdier, men hvor slemt er det, og hvad skal jeg gøre? Kortet er ikke overclocket.
Tak :)
Prøv at se om blæser/kølerprofil er støvet til, og hvis de er, så rens dem med en børste eller trykluft (husk at fiksere blæseren).
Kører blæseren fint rundt når maskinen er tændt?
Prøv at tage kortet ud, og sætte det godt i igen, hvis der er ekstra strømstik så prøv det samme med det.
Er der god luftgennemstrømning i kabinettet?
Blæser i PSU kan være stoppet og gøre at der ophober sig varm luft i kabinettet.
Prøv at tage kortet ud, og sætte det godt i igen, hvis der er ekstra strømstik så prøv det samme med det.
Er der god luftgennemstrømning i kabinettet?
Blæser i PSU kan være stoppet og gøre at der ophober sig varm luft i kabinettet.
Jeps, jeg har faktisk lige tjekket alt det;
- Både det der 8-pins-stik (samlet af et 6-pins med 2 ekstra, for some reason) og et supplerende 6-pins sidder i kortet.
- Kortet har været ude og sat i igen flere gange
- Blæseren kører perfekt rundt
- Der er et godt airflow i kabinettet - alle blæsere medarbejder hinanden
- Temperaturen i kabinettet er lige under til lige over stuetemperatur
Hey, nu er temperaturen i idle faldet fra 67 til 66 grader - stor forbedring ;)
Spøg til side. Det er lidt noget møg.
Forresten har jeg lige fundet ud af, at den "coil-whine", jeg troede, kortet udsendte, kommer andetsteds fra; det var at høre, da jeg fjernede kortet fra maskinen og startede den uden.
Jeg prøver lige at fyre op for et spil og se, hvad der sker.
- Både det der 8-pins-stik (samlet af et 6-pins med 2 ekstra, for some reason) og et supplerende 6-pins sidder i kortet.
- Kortet har været ude og sat i igen flere gange
- Blæseren kører perfekt rundt
- Der er et godt airflow i kabinettet - alle blæsere medarbejder hinanden
- Temperaturen i kabinettet er lige under til lige over stuetemperatur
Hey, nu er temperaturen i idle faldet fra 67 til 66 grader - stor forbedring ;)
Spøg til side. Det er lidt noget møg.
Forresten har jeg lige fundet ud af, at den "coil-whine", jeg troede, kortet udsendte, kommer andetsteds fra; det var at høre, da jeg fjernede kortet fra maskinen og startede den uden.
Jeg prøver lige at fyre op for et spil og se, hvad der sker.
OVRKLL (7) skrev:94/91 i TF2 nu... Ligesom før :(
Hvad kan whinen fra harddisken forresten skyldes? Lyden er ujævn, højfrekvent og rimeligt lav.
Tjek nettet. Hvad siger de andre, der har et GTX295, og oplever de også de høje temperaturer?
Jeg ved, at de lyder absurd høje, men nu er det også et to GPU-kort med de mest energiforbrugende chips på markedet, så der ville nok også være noget galt, hvis det var mellem 40-50 grader under fuld load.
Hehe :) XFX-versionen af 295 er vist også kendt for coil-whine, hvilket mit til dels også lider under...
On-topic:
Jeg har fejlmeldt produktet og fået godkendt reperationsanmodningen, så jeg sender kortet ind, så snart jeg modtager den der her-er-en-filur-til-at-sætte-på-pakken-så-du-ikke-skal-betale-porto-og-bekymre-dig-om-adresse-sticker-mærkat-halløj-ting.
Hehe :) XFX-versionen af 295 er vist også kendt for coil-whine, hvilket mit til dels også lider under...
On-topic:
Jeg har fejlmeldt produktet og fået godkendt reperationsanmodningen, så jeg sender kortet ind, så snart jeg modtager den der her-er-en-filur-til-at-sætte-på-pakken-så-du-ikke-skal-betale-porto-og-bekymre-dig-om-adresse-sticker-mærkat-halløj-ting.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.