mboost-dp1

Min Bærbar "fryser"

Gå til bund
Gravatar #1 - z-fat
24. nov. 2008 13:44
Heej
Jeg er fortiden på skole/skolehjem

Over på værelset kan jeg spille og skrive alt hva jeg ville.
Men når jeg går over i klasse "fryser" min computer rimeligt tit. kan ikke rigtigt finde nogen grund til det... Håber i kan hjælpe mig:D

Det er en Zepto 6224W:P som har en kæmpe feature. den har indbygget varmeovn:P

Håber i kan hjælpe mig:) det er rimelig træls at skrive rapport hvor computerne "fryser"

Mvh:D
Peter
Gravatar #2 - Corholio
24. nov. 2008 13:48
Hej Peter,

et spørgsmål:

- gør du noget specielt når du er over i klassen? Jeg tænker, kører din bærbare computer på batteri i klasselokalet, og er tilsluttet strøm på værelset? Det kunne også have noget med at gøre om du kører vha. kablet / wireless internet, eller ikke bruger netværk i klasselokalet etc.
Gravatar #3 - z-fat
24. nov. 2008 13:53
Den kører på fast strøm begge steder og Wireless begge steder..

Det eneste som er forskelligt at Acces pointet og stedet.

Har prøvet med at tag strøm stikket ud for at se om. det er forsyningen som der er en fejl ved.. men synes bare det er mærkeligt at den ikk gør over på værelset.
Gravatar #4 - Corholio
24. nov. 2008 13:57
Det er lidt et longshot, det her... men....

prøv at slå wireless fra over i klasselokalet. Hvis vi nu antager at du kører på et krypteret accesspoint derovre, og uden på værelset - så kunne det være at en DLL til at dekryptere med var foobar (læs: ikke rask).

Men, som jeg startede med at sige: det er kun et skud fra hoften ;-)
Gravatar #5 - z-fat
24. nov. 2008 14:11
Det prøvede jeg os i starten, og troede det var det wireless som fuckede den op. men det er os skete uden det har været tændt.. men er det jeg kan gøre noget ved hvis det er Wirelesset?

For ikk mega fedt at sidde flere timer uden net:P

Skolen kører over proxy-"system"
Gravatar #6 - TullejR
24. nov. 2008 14:27
Er det ikke bare fordi der er højere temperatur i klasselokalet?
Min (relativt begrænsede erfaring) med nyere Zepto-maskiner, er, at de bliver varmere end de kan klare (læs: de crasher/fryser)..
Gravatar #7 - madeinrussia
24. nov. 2008 14:35
Mærkeligt at en computer der bliver for varm - fryser? det giver ingen mening :)
Gravatar #8 - Systran
24. nov. 2008 20:52
Mærkeligt at en computer der bliver for varm - fryser? det giver ingen mening :)

Det giver da masser af mening. Når man er forkølet, er man også varmere end normalt, men man fryser stadig :)

...
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
24. nov. 2008 21:35
Prøv at låne en anden strømforsyning med samme spænding og stik.

Switchmode strømforsyninger kan være meget følsomme over for støj på nettet.

Selv et køleskab eller en cirkulationspumpe med defekt kondensator kan få switchmode strømforsyninger til at knække sig.

I kan også prøve at smække et Oscilloskop på skolens stik og se om det ligner en fin sinuskurve (Gøres kun hvis man har forstand på det)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login