mboost-dp1

MIn computer er gået i stykker?

Gå til bund
Gravatar #1 - Weepy#
20. jan. 2009 21:23
heej allesammen.

Min computer har et problem. (stort)
Jeg sad ved computren da jeg pludselig fik lyst til at åbne den, fordi min dvd/cd drev ikke virkede. jeg åbnede den og tog dvd/cd drev stikket ud, jeg pustede i stikket for at se om det var støv og da jeg ville sætte stikket tilbage, kom der en gnist og computeren gik ud, jeg valgte ikke at tænde den med det samme, og gjorte det derfor 5 min senere, den kan tænde men problemet er bare at jeg ikke kan tilslutte noget via USB eller, det "lilla´e stik" til tastaturet. jeg ved godt at man ikke må åbne computeren og rode med den når den er tændt men jeg var lidt oppe fordi den ikke gad at læse min DVD jeg satte i. håber der er nogen der kan hjælpe mig hvis det kan hjælpes..

Mange tak fordi i gad læse det. og håber på nogen gode indlæg

På for hånd tak for hjælpen.

Mark
Gravatar #2 - TullejR
20. jan. 2009 21:48
Lol, så du tog et stik ud mens den kørte (det er fandme åndsvagt)? Hvilket stik? Strømstik, eller data-kablet?

Uanset hvad skal du nok have nyt bundkort, hvis ps/2-portene og usb-portene er brændt af.
Gravatar #3 - Weepy#
20. jan. 2009 21:54
haha ja det var fandme åndsvagt :P

er ikke helt sikker men det må være strømstikket......( det med farver)

aaah det lyder ikke godt.
Gravatar #4 - TullejR
20. jan. 2009 22:26
Så i bund og grund pillede du ved noget du intet aner om? det er fandme dumt.

Dog burde der ikke ske det store ved at hive strømstikket fra mens systemet kører (bortset fra at OS'et nok piver), men man kan jo være uheldig.
Gravatar #5 - Weepy#
20. jan. 2009 22:30
neej vidste godt hva djeg lavede, problemet var bare konsekvenserne, havde ingen andelse om at der kunne ske det stor eved at hive et strømsik ud :S

Men uheldig. ikke noet at gøre...
Gravatar #6 - Plimmer
21. jan. 2009 01:24
Heh, det gjorde jeg også engang det der. Jeg mistede så kun nogle af mine USB porte ved det. :)

Lyder også for mig som et nyt bundkort, hvis du er uheldig kan du også have ristet noget af din PSU af ved det.
Gravatar #7 - Weepy#
21. jan. 2009 11:07
haha, nedern at jeg var så uheldig.

Jaa det kan godt tyde på at jeg må indvistere i et nyt bundkort, eller købe mig en ny computer:)
Gravatar #8 - NioBe
21. jan. 2009 13:08
...burde gi dig en dummeflad for det du gjorte. :-O

Fyyyy! Nix pille i en tændt computer! Altid HELT slukket med det lille stik bagi, evt hive stikket ud.

Du kan sagtens have ristet flere dele af din computer hvis der er gået lidt overgang i strømforsyningen og du futtede dit bundkort af. Men det finder du ud af med tiden ;)
Gravatar #9 - Weepy#
21. jan. 2009 21:13
haha :P

- vidste det faktisk godt med var helt oppe at køre så jeg rev det bare og så puste i det og i med det igen

Gravatar #10 - Du3-
22. jan. 2009 12:07
Nu spørger jeg måske dumt, men hvordan skal der komme støv ind i et stik der er tilsluttet? Bryde igennem plastikken?
Gravatar #11 - Weepy#
23. jan. 2009 14:27
du sprørg dumt..
Gravatar #12 - tazimn
23. jan. 2009 15:12

Selvfølgelig spørger du dumt..

Som ALLE ved så er støv udelukkende et produkt af stillestående luft.. :-D
Gravatar #13 - JesperZ
23. jan. 2009 15:41
Offtopic men fuck hvor er denne tråd sjov :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login