mboost-dp1

Min mus glider af hånden.. Findes der en løsning?

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
5. jul. 2008 16:22
Hejsa.
I disse varme dage er det ikke nemt at undgå at ens hånd sveder når man holder på musen hele dagen. Det er dog blevet til et problem for mig nu, da jeg mister grippet af musen, når jeg løfter den og den glider langsomt ned.

Findes der noget i disse dage man kan sætte på musens glidende flader? Noget groft tænkte jeg på så ens finger/hånd ikke glider!

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - XorpiZ
5. jul. 2008 16:24
Gravatar #4 - lolage
5. jul. 2008 17:02
2 skrev:

Og hvis du er ægte gamer, så kan du købe den her :D http://www.steelseries.com/int/products/accessorie...

Det er min lillefinger i højre sider der glider, kan ikke se hvordan handsken skulle forhindre det x] .. Men tak for det første link, ser ud til de kan virke.

Edit:
Der findes både Steelseries Grip og Steelseries Steel Grip. Er en bedre end den anden ?
Gravatar #5 - Xill
5. jul. 2008 17:21
har du ikke sat følsomheden forkert hvis du har brug for at løfte på musen ...
Gravatar #6 - XorpiZ
5. jul. 2008 18:01

Jeg har absolut ingen anelse, om der er forskel :)
Gravatar #7 - Dreadnought
5. jul. 2008 18:01
#5 I alle 3D hvor man bestemmer retningen personen kigger med musen, såsom CS, Quake, osv. er det meget svært at undgå at løfte musen tilbage til center af måtten.
Gravatar #8 - myplacedk
5. jul. 2008 19:37
3 skrev:
Yes her:
http://www.malet.dk/user.produkter.asp?action=list...

Det ville faktisk være mit første forsøg. Noget meget fint sandpapir.

Nogle gange skal der bare simple midler til. Min iPod fik en ordentlig tur med den grove side af en grydesvamp (altså på den blanke bagside), det hjalp gevaldigt, nu er der ikke synlige fedtfingre på den, medmindre det faktisk er så slemt at den trænger til at blive gjort ren.
Gravatar #9 - lolage
5. jul. 2008 21:14
Troede det var en joke med sandpapiret ._.
Gravatar #11 - Dreadnought
5. jul. 2008 21:39
#9 Det var det også. :D
Gravatar #12 - Thalion
5. jul. 2008 23:13
hehe...

Ellers kan du bare købe en gamming mus...

De har for det meste sådan noget grip belægning, ihvertfald min en logitech G3.
Gravatar #13 - Jonasee
6. jul. 2008 01:47
eller en G5, den ligger godt i hånden
Gravatar #14 - Mnc
6. jul. 2008 11:11
Jeg har en G5, og selv her i sommerperioden har jeg umiddelbart ikke nogen problemer. Det er ikke ligefrem noget jeg tænker over, men jeg kan i hvert fald ikke genkende dit problem. :)
Gravatar #15 - Norrah
6. jul. 2008 11:25
Hold op med at svede din klamme stodder?
Gravatar #16 - lolage
6. jul. 2008 12:07
14 skrev:
Jeg har en G5, og selv her i sommerperioden har jeg umiddelbart ikke nogen problemer. Det er ikke ligefrem noget jeg tænker over, men jeg kan i hvert fald ikke genkende dit problem. :)

Jeg har skam en G5, men den er blevet replaced med Saiteks Cyborg Mus. G5 ligger bare lige i vinduet i øjeblikket :b.
Og rigtig nok, med G5 kendte jeg heller ikke til problemet; men jeg gamer personligt meget bedre med Saiteks, såååå .. :]
Gravatar #17 - Mnc
6. jul. 2008 13:25
16 skrev:
men jeg gamer personligt meget bedre med Saiteks, såååå .. :]
Det er vel hverken mere eller mindre end et tilvænningsspørgsmål? ;)
Jeg er eksempelvis glad for vægtskinnen i G5'eren. Jeg bruger normalt fuld skinne med de tunge 4.5g klodser, og så tager jeg skinnen ud og bruger musen uden, når jeg gamer FPS.

edit, lurede lige Cyborg'en.
Holy hell! Den ser lidt futuristisk ud. :D
Gravatar #18 - lolage
6. jul. 2008 13:26
ah, well.. Jeg havde x3 1.7g og x3 4.5g hele tiden. Det var passende for mig. :)
Gravatar #19 - ostebaronen
14. jul. 2008 19:39
Dobbeltklæbende tape kunne måske også gøre underværker.

Men de steelseries gummi tingester til musen som #2 skrev ser da ud til at være det du måske skulle have. Jeg har en Logitech VX Revolution mus, hvor den har mange af disse gummi overflader, hvor jeg ikke har problemer med at min hånd glider.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login