mboost-dp1

Mobil netværk USA vs Danmark???

Gå til bund
Gravatar #1 - Skak2000
18. jun. 2011 11:12
Hey

Jeg har tidligere læst at det kan give problemer at købe mobiltelefoner og andet udstyr der bruger det mobile netværk i USA.

Hvorefter bruge det i Danmark, da vores mobil netværk arbejder på et anedet frekvens område.

Jeg har dog aldrig fået det bekræftet eller af-bekræftet.

Nogen der har erfaring på det område?
Gravatar #2 - Daniel-Dane
18. jun. 2011 11:22
Alle telefoner er i dag quad-band, så det burde da ikke være noget problem, så længe det er samme teknologi (GSM, UMTS, HSDPA, etc.), right?
Gravatar #3 - Woller
18. jun. 2011 11:24
De forskellige tele udbydere i USA bruger som du siger forskellige netværkstyper.

Hvis du skal bruge noget købt i USA i Danmark, skal det køre på følgende frekvensområde:

GSM900 GSM1800
UMTS2100

Det er de frekvenser vi kører med i Danmark
Gravatar #4 - Skak2000
18. jun. 2011 11:31
#3 Modtaget!

Har læst mig til at det ofte bliver lavet 2 udgaver af det samme produkt, en USA udgave og en EU udgave.
Hvor produktet har en anden antenne.
Gravatar #5 - Makey
18. jun. 2011 11:35
@4:
Min tanke er at sådanne ting kan forekomme på grund af patenter. Ret mig endelig.

Derudover bruger man i USA også CDMA (uden SIM-kort) hvor vi i Danmark bruger GSM (med SIM). Er det dette du tænker på?
Gravatar #6 - Skak2000
18. jun. 2011 11:49
Har blot hørt at det kan give problemer hvis køber f.eks. smartphone i USA og tager den med til Danmark.

Hvorefter der kan få hente med mere end 4 Mbit/s hvor man gerne skulle kunne tage 21 Mbit/s

#5 Samme her, kunne godt tænkes at det sænker produktions prisen væsentligt!
Gravatar #7 - BlackFalcon
18. jun. 2011 13:00
Købte selv en billig Nokia telefon i USA i 2009 (mindste model mulig) og den virker ikke her i DK.

Check evt. med denne fine liste over GSM frekvenser
Gravatar #8 - arne_v
18. jun. 2011 13:25

Hvis du køber en mobil telefon i USA som understøtter de frekvenser der bruges i Danmark, så vil den virke i Danmark.

Amerikanske forretningsfolk som besøger Danmark kan skam godt bruge deres mobil telefon.

Og omvendt.

Jeg tror ikke at der er nogen moderne smartphone, hvor det ikke virker.

For 10 år siden var der mange telefoner som enten kun understøttede USA eller Europa frekvenser.

Men derudover er der alt det sædvanelige med garanti, engelsk software, operatør tilskud etc. som gør at det måske ikke er så attraktivt at købe mobiltelefon i USA og bringe til Danmark.

Gravatar #9 - Chewy
18. jun. 2011 16:45
@5
Derudover bruger man i USA også CDMA (uden SIM-kort) hvor vi i Danmark bruger GSM (med SIM). Er det dette du tænker på?

Nogen selskaber benytter CDMA, det er ikke alle...
Gravatar #10 - Makey
18. jun. 2011 19:14
Chewy (9) skrev:
@5
Nogen selskaber benytter CDMA, det er ikke alle...

Makey (5) skrev:

Så skulle det være tydeligt nok :D
Gravatar #11 - Alrekr
20. jun. 2011 21:03
Skak2000 (1) skrev:
anedet
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login