mboost-dp1
Mobil netværk USA vs Danmark???
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey
Jeg har tidligere læst at det kan give problemer at købe mobiltelefoner og andet udstyr der bruger det mobile netværk i USA.
Hvorefter bruge det i Danmark, da vores mobil netværk arbejder på et anedet frekvens område.
Jeg har dog aldrig fået det bekræftet eller af-bekræftet.
Nogen der har erfaring på det område?
Jeg har tidligere læst at det kan give problemer at købe mobiltelefoner og andet udstyr der bruger det mobile netværk i USA.
Hvorefter bruge det i Danmark, da vores mobil netværk arbejder på et anedet frekvens område.
Jeg har dog aldrig fået det bekræftet eller af-bekræftet.
Nogen der har erfaring på det område?
Alle telefoner er i dag quad-band, så det burde da ikke være noget problem, så længe det er samme teknologi (GSM, UMTS, HSDPA, etc.), right?
Har blot hørt at det kan give problemer hvis køber f.eks. smartphone i USA og tager den med til Danmark.
Hvorefter der kan få hente med mere end 4 Mbit/s hvor man gerne skulle kunne tage 21 Mbit/s
#5 Samme her, kunne godt tænkes at det sænker produktions prisen væsentligt!
Hvorefter der kan få hente med mere end 4 Mbit/s hvor man gerne skulle kunne tage 21 Mbit/s
#5 Samme her, kunne godt tænkes at det sænker produktions prisen væsentligt!
Købte selv en billig Nokia telefon i USA i 2009 (mindste model mulig) og den virker ikke her i DK.
Check evt. med denne fine liste over GSM frekvenser
Check evt. med denne fine liste over GSM frekvenser
Hvis du køber en mobil telefon i USA som understøtter de frekvenser der bruges i Danmark, så vil den virke i Danmark.
Amerikanske forretningsfolk som besøger Danmark kan skam godt bruge deres mobil telefon.
Og omvendt.
Jeg tror ikke at der er nogen moderne smartphone, hvor det ikke virker.
For 10 år siden var der mange telefoner som enten kun understøttede USA eller Europa frekvenser.
Men derudover er der alt det sædvanelige med garanti, engelsk software, operatør tilskud etc. som gør at det måske ikke er så attraktivt at købe mobiltelefon i USA og bringe til Danmark.
Hvis du køber en mobil telefon i USA som understøtter de frekvenser der bruges i Danmark, så vil den virke i Danmark.
Amerikanske forretningsfolk som besøger Danmark kan skam godt bruge deres mobil telefon.
Og omvendt.
Jeg tror ikke at der er nogen moderne smartphone, hvor det ikke virker.
For 10 år siden var der mange telefoner som enten kun understøttede USA eller Europa frekvenser.
Men derudover er der alt det sædvanelige med garanti, engelsk software, operatør tilskud etc. som gør at det måske ikke er så attraktivt at købe mobiltelefon i USA og bringe til Danmark.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.