mboost-dp1

Modtaget fake i7 920

Gå til bund
Gravatar #101 - OpenSourceCookieKid
29. jun. 2010 21:15
Nu har jeg lige læst hele denne tråd igennem, og jeg har kun to ting at tilføje

i lol'd.
and i hope someone will post this on Engadget / Other ''news'' site :D
Gravatar #102 - cyandk
29. jun. 2010 21:23
Jeg finder det utrolig underligt at en Adm. Direktør gider lave en bruger på newz.dk og forklare sig via denne side.

Det virker amatøragtigt og jeg tror personligt at hele denne tråd er et latterligt troll forsøg.
Gravatar #103 - MOA
29. jun. 2010 21:41
Jakob Jakobsen (100) skrev:
Sochet
Undrer mig at de går så langt for at forfalske et produkt, men ikke bruger 2 minutter på at kontrollere for stavefejl.

Det er underbetalte arbejdere i Kina der bruger oversætning via nettet... intet er perfekt. Og hvorfor gøre så meget ud af teksten, når den blæser ligner en udskåren kartoffel?
Gravatar #104 - Thomas Nielsen
29. jun. 2010 21:48
cyandk (102) skrev:
Jeg finder det utrolig underligt at en Adm. Direktør gider lave en bruger på newz.dk og forklare sig via denne side.

Det virker amatøragtigt og jeg tror personligt at hele denne tråd er et latterligt troll forsøg.

Han har tidligere været inde og forklare sig da han i sin tid overtog SHG og nægtede at tage sig af reklamationer fra kunder af det gamle SHG.
Gravatar #105 - lillesvin
29. jun. 2010 21:56
#99: Ok? Hvordan kan du se det? (Altså, har du fundet den på andre fakes eller hvordan?)

#103: Fordi blæseren skal egentlig kun udgøre vægt (manualen var også fuldstændig blank), mens ordet "sochet" rent faktisk står på selve æsken, så det er noget mere iøjnefaldende og muligt at spotte FØR man åbner emballagen eller sælger "varen".
Gravatar #106 - Barkane
29. jun. 2010 22:34
squad2nd (68) skrev:
Så for eftertiden når man skal (hvis man gider) handle hos Shg.dk i deres butik, så skal man selv have et videokamera med så man kan dokumentere det hele. :-P

Så er det oplagt at købe nogle af dem ;)
Gravatar #107 - fidomuh
30. jun. 2010 07:36

Fido...Thyregod skriver at han har tjekket at dét der er kommet ind fra lageret er det der er kommet ud til kunden.

Nej.
Han siger direkte at han ved selvsyn har set at det ikke er en fake der er kommet ud til kunden.

Det er det eneste han selv er herre over i processen.

Nej?

Det har han da ikke løjet om. Lad os nu ikke blæse hans rolle op.

Jeg har ikke blaest noget op, jeg quoter bare det han selv skriver.

Ved selvsyn har han tjekket resten af de 920'ere på lageret.

Hvilket jo saa ogsaa var loegn, btw.

Senere skriver han at de tjekker resten af Intel beholdningen. Igen, ingen løgn. Muligvis har du bare misforstået hvad han har skrevet?

Not likely.
Gravatar #108 - DiZaster
30. jun. 2010 08:07
Aputech (9) skrev:
Varenummeret på kvitteringen stemmer bare ikke overens med nummeret på æsken.

Da alt stregkode scannes, hvordan kan dette så lade sig gøre?

Falsk CPU eller ej, så må den falske jo også være registeret på samme måde som andre CPU'er, og derfor burde den falske CPU's varenummer også være på kvitteringen?

En måde at opnå dette på ville være at man har scannet en ægte CPU for derefter at udlevere en falsk. (Hvilket så ikke ville give nogen mening, da det er en åbenlys forfalskning, og der var 100% garanti for at kunden ville reklamere.)

Så et eller andet sted kan jeg sagtens se hvorfor SHG er tilbageholdende i starten.
Gravatar #109 - Saxov
30. jun. 2010 08:58
DiZaster (108) skrev:
Da alt stregkode scannes, hvordan kan dette så lade sig gøre?
Gad vide om stregkoden på æsken og nummeret på æsken stemmer overens.. ?

For man kan jo godt forstille sig at nu de har lavet så mange andre fejl, generere de bare stregkoder og number, og ikke nødvendigvis noget der matcher.
Gravatar #110 - Dr.pikkuk
30. jun. 2010 09:09
... Jeg vil rigtig gerne vide hvad hr. Thyregod har tænkt sig at gøre ved sin leverandør?

officiel levarandør eller ej,så er det åbentbart dem der har leveret en fake CPU til dem, hvilket i min virksomhedsopfattelse er et brud på tillid og sikkert også ulovligt, imed de må have omgået de officielle kanaler.

Hvordan kan SHG fortsat opretholde deres status som officiel intel partner hvis deres leverandør ikke med 100% sikkerhed leverer ægte varer?

Jeg håber at høre udtalelser om evt. konsekvense.
Gravatar #111 - Bundy
30. jun. 2010 10:23
Er det umuligt at medarbejderen i kassen har lavet en lille switch-a-roo tilsidst i processen.. ? Jeg ville også melde mig syg hvis jeg var ved at blive busted i det ..
Gravatar #112 - fidomuh
30. jun. 2010 11:01

Exactly :D
Gravatar #113 - DrHouseDK
30. jun. 2010 14:48
Flamebait, irrelevant osv, jeg ved det, men jeg er ved at dø af grin (indeni), over hvordan colombodk vender på en tallerken. Går fra indirekte at anklage, til nærmest at undskylde for firmaet.

Jeg synes det er fedt at SHG erkendte deres fail til sidst, men at lægge ud med postulater, holder ingen steder!
Gravatar #114 - DrHouseDK
30. jun. 2010 14:51
Finder det fascinerende at label er 100% magen til den HardOCP viser frem:

http://hardocp.com/image.html?image=MTI2NzgyMzM4OF...

http://img580.imageshack.us/i/img0837wb.jpg/

Ingen tvivl om origin her :-)
Gravatar #115 - Anders Lund
30. jun. 2010 15:25
Jeg var udsat for noget lignende hos SHG for 6½ år siden. Havde bestilt næsten alle dele til en computer hos SHG. Det kom fint og alt så godt ud. Så fandt jeg ud af, at bundkortet var et forkert et... men det lå i den rigtige kasse.

Sendte det retur (fulgte deres RMA procedure) og blev ringet op af dem. Her fortalte de mig, at bundkortet var et helt andet og det havde været i brug, da der var knækket noget af CPU holderen. Ja, de kunne ikke gøre mere og hvis jeg ikke var tilfreds med det, måtte jeg gå til fobrugerrådet!

HVAD FANDEN?

Da jeg ikke havde meget tid i den periode, ringede min onkel til dem og fik til sidst fat i deres advokat. Han kunne så fortælle at nu (JA, FØRST NU!) havde de kontrolleret serienummeret på bundkortet og kunne se, at det ikke burde have været sendt til mig. Da jeg arbejde på et computerværksted, var det første man kontrollerede altid serienummeret. Måske var det bare en undskyldning, da advokaten måske fik mistanke om, at det var dem, som tog fejl.

Det kostede en samlet ekstra leveringstid på 14 dage. Deres grund, som jeg godt kan forstå, er at de ofte bliver udsat for folk, som prøver at bytte noget gammelt eller defekt til noget nyt. Det er fint nok, men prøv for fanden først lige at behandle jeres kunder, som om de IKKE var svindlere! Jeg tror nærmere at de skulle kigge deres egne rækker igennem, da jeg tror at en hos SHG byttede om på bundkortene for at få et selv.

Jeg har handlet der siden (der gik dog en lang tid) og mener ellers at deres service er god. Den ene gang fejlede den bare totalt.

Puha - så fik jeg det sagt. Nu har jeg det bedre.
Gravatar #116 - Jakob Jakobsen
30. jun. 2010 16:43
Den med at der er brækket noget af CPU-sokkelen, eller at der er bukkede ben, er en standardundskyldning de har, når de ikke kan eller vil lave eller ombytte produktet.
Jeg har hørt det fra mange venner, har selv prøvet og det er absolut ikke kun SHG der benytter den undskyldning.

Har lavet en RMA for en kammerat, hvor de kom med samme undskyldning, på trods af at sokkelen virkede fint. Vi fandt, efter at have fået det igen, frem til at det var manglende kølepasta på NB der var fejlen.
Gravatar #117 - angelenglen
30. jun. 2010 17:05
Anders Lund (115) skrev:
Jeg tror nærmere at de skulle kigge deres egne rækker igennem, da jeg tror at en hos SHG byttede om på bundkortene for at få et selv.

Jeg tror nærmere der er en kunde der har snydt dem, og SHG ikke har opdaget det.

Forestil dig en kunde der har et gammelt, defekt bundkort, og bestiller et nyt.
Kunden bytter så rundt på de to bundkort, og returnerer den nye kasse (med det defekte bundkort i) på returretten.
SHG kontrollerer ved modtagelse åbenbart ikke at der er det korrekte i kassen, men da det er returneret på returret, og ikke fordi det er defekt, ryger det bare tilbage på lageret.
Næste gang en kunde bestiller et bundkort magen til, udleveres den korrekte kasse med forkert/defekt indhold.

Det sker oftere end man skulle tro.

Jeg har en kollega der fik en oldgammel bærbar fra Asus på den måde, det tog ham næsten tre måneder at få den byttet til den nye HP han faktisk havde købt!
Gravatar #118 - sysadm
30. jun. 2010 19:26

Brudt/brugte varer må ikke gensælges som værende nye. Det er samme grund til flere forhandlere har et område med demo og lign. varer.
Gravatar #119 - Bachy
30. jun. 2010 19:36

En vare der er solgt ved fjernsalg, og som kunden har valgt at benytte sin returret på, bliver stadig betragtet som ny.

Gravatar #120 - ty
30. jun. 2010 19:36
sysadm (118) skrev:

Brudt/brugte varer må ikke gensælges som værende nye. Det er samme grund til flere forhandlere har et område med demo og lign. varer.

Men det gør de. Jeg har én gang handlet hos dem. Jeg fik et produkt som tydeligvis var brugt (ridser) - plus det var defekt.
Gravatar #121 - Adagio
1. jul. 2010 06:04
sysadm (118) skrev:

Der er forskel på om det må gøres og om det bliver gjort. Jeg syntes jeg har set rimeligt mange gange i nyhederne om at en person køber en sprit ny computer og finder ud af at computeren er fyldt med private data fra den person der havde den før
Gravatar #122 - Aputech
5. jul. 2010 21:19
Cherry on the top: motherboardet var defekt.

Men det skal siges at det tilgengæld blev erstattet efter få dages inspektion fremfor annonceret 20, og beefed up på kvalitetsfronten.

Setuppet skulle være oppe og køre nu :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login