mboost-dp1
Møgunge!!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej,
Er der en klog mand herinde der kan fortælle mig hvilket kemikalie der kan få kuglepen af min notebookskærm ?
Knægten har lige lavet en abstrakt tegning over hele skærmen.
har prøvet med brillerens uden resultat.....noget kraftigere som ikke ødelægger skærmen..Anyone??
mvh
Jakob
Er der en klog mand herinde der kan fortælle mig hvilket kemikalie der kan få kuglepen af min notebookskærm ?
Knægten har lige lavet en abstrakt tegning over hele skærmen.
har prøvet med brillerens uden resultat.....noget kraftigere som ikke ødelægger skærmen..Anyone??
mvh
Jakob
Det eneste der kan fjerne det, er nok sprit, men er ikke sikker på det er særlig sundt for skærmen. Ved ikke om du kan prøve at fortynde det meget, med (demineraliseret-)vand og så prøve, men umiddelbart, er det nok det samme som brillerens...
Så brug sprinklervæske (med mindre vandfarve mener sprintervæske, som formentlig bruges af sprintere?), så undgår du isdannelse på skærmen i disse kolde tider!
Hvis du ikke har isopropylalkohol så bare brug sprit, jeg har endnu ikke været ude for en skærm der tager skade af det.
Tvivler på det er en ret god løsning at bruge nogen form for alkohol (sprit osv) hvis du har en truelife skærm. Der stod hvertfald med meget stort et eller andet sted, på nogle papir da jeg købte min sidste laptop(ja, jeg kiggede faktisk lidt i manualen :P), at andet end vand, kunne ødelægge truelife "overfladen". Ved ikke med en gloosy skærm. (eller hva den gammeldags slags hedder)
Hmm... umildbart burde den jo ikke ridse, det er jo bare en kugle der ruller. Men kommer så an på hvor hårdt der er blevet trykket? Kan jo godt være der er lidt alligevel.
Hvis du fjerner bare det mindste med isopropylalkohol (hoveddelen i brillerens) så vil jeg fortsætte med at bruge det indtil du er blækfri eller har fundet ud han har ødelagt plastikcoating/polarisator eller LC'erne.
Hvis du er en player så prøver du ethylacetate, acetonitril eller dichlormethan hvis du kan få fat på dem. Disclaimer: Vælger du forkert så nakker du med sikkerhed skærmen helt.
Hvis du er en player så prøver du ethylacetate, acetonitril eller dichlormethan hvis du kan få fat på dem. Disclaimer: Vælger du forkert så nakker du med sikkerhed skærmen helt.
Lige efter at have læst #16, så jeg Flækket bærbar skærm - gør det selv? i "Nyeste tråde"...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.