mboost-dp1

musik anlæg til pc?

Gå til bund
Gravatar #1 - Genzo
15. apr. 2010 11:21
På arbejde har de en lidt ældre musik anlæg+ forstærker, jeg ville høre om det er muligt at tilslutte det til pc, det bedste jeg kunne finde frem til var et "TAPE IN" dem var der 2 af, kan man få stik til det så det bare kan sluttes til pc?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [3694393676]
15. apr. 2010 11:49
Gravatar #3 - NioBe
15. apr. 2010 11:51
Normalt har anlæg/forstærker et input stik. Så det er sådan set bare om at finde et stik fra pc til anlægget (som SlettetBruger har linket til.).
Gravatar #4 - Genzo
15. apr. 2010 11:54

takker lige sådan et stik der mangler

input var der ikke noget af
Gravatar #5 - sissy
15. apr. 2010 13:26
Har anlægget ikke et aux stik?
Gravatar #6 - kinaholm
16. apr. 2010 08:42
Tape in er ikke nødvendigvis det bedste valg. Så vidt jeg husker bliver de fleste "tape in" stik forstærket meget, så det kommer til at lyde helt åndssvagt.. men prøv det da alligevel :)
Gravatar #7 - NioBe
16. apr. 2010 08:52
HA HA! forkert tråd. :P nvm.
Gravatar #8 - Chewy
16. apr. 2010 09:01
Tape In har det rigtigt nok med at blive forstærket (det er dog ikke altid.)
Phono plejer tilgengæld stort set altid at være forstærket da den er beregnet til pladespillere. (Dette gælder ikke nødvendigvis på nyere anlæg, der skal man skaffe seperat forstærket hvis man skal bruge pladespiller).

Der skal være en eller anden form for input kanal på anlægget/forstærker.
Ellers er det mildt sagt et elendigt stykke hifi udstyr ;-)

Du burde som nævnt tidligere kunne køre et minijack -> Phono kabel fra computeren til anlægget.. (og så selvfølgelig et signal derfra og videre til forstærkeren...)
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
16. apr. 2010 12:57
"Tape in" er da sjældent forstærket, langt de fleste båndoptagere havde jo selv forforstærker, så i langt de fleste tilfælde, kan man bare betragte tape in som aux.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login