mboost-dp1

NAS til prof pro

Gå til bund
Gravatar #1 - coday
3. dec. 2009 21:09
Hej, jeg skal hjælpe med at finde en NAS som skal bruges af et lille firma.
Krav:

FTP server med mulighed for en del bruger (20+ helst)
Gerne Raid 1 eller bedre
Så stille så mulig.
1TB+ (pr disk)
Gerne ikke for dyr (3-5k)

Mere ??
Gravatar #2 - Norrah
3. dec. 2009 21:16
Vil personligt anbefale Qnap. Som er den mest stabile af de mærker jeg har arbejdet med. (samt selv ejer)

Du skal dog lige kende deres behov lidt bedre før du begynder at vælge. Den hastighed den arbejder ved har meget at sige hvis de forventer at kunne tilgå det som var det på en harddisk.

De billigere 4Disk's arbejder ved omkring 12MB/s
Og en 2 Disk der kan håndtere mere - min kan vidst klare 70MB/s - koster omkring 2000,-
Så skal du ikke glemme at en 24/7 disk er meget dyr.
Så hvis budgetet skal holde, så bør du nok holde dig til en med kun 2 disks.
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
3. dec. 2009 22:41
Jeg vil anbefale en Readynas, har rodet med en del af dem og har ikke haft de store problemer endnu.
Gravatar #4 - Jonasee
3. dec. 2009 23:07
Synology laver nogle gode nogen
Gravatar #5 - Norrah
3. dec. 2009 23:43
#4 Var også dem jeg startede med, men deres harddisk support var simpelthen så uhensigtsmæssigt at jeg endte med det mest ustabile pis jeg nogensinde har arbejdet med.
Gravatar #6 - Jonasee
3. dec. 2009 23:48
#5 har aldrig oplavet problemmer med harddisk
Gravatar #7 - stuff
8. dec. 2009 20:06
#5 min Synology var også sygt ustabil og tabte forbindelsen til mine diske konstant. Jeg læste lidt på nettet om problemet og kom frem til, at det blot var SATA kablerne der skulle skiftes, så ca. 100kr fattigere har jeg et total stabilt NAS, den har ikke smidt diskene én eneste gang siden og det er ca. 1 år siden :-)
Gravatar #8 - 3214N
8. dec. 2009 20:12
Jeg har for et par uger siden købt en TS-809U-RP Turbo NAS fra QNAP, kan kun anbefale den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login