mboost-dp1
Netbook med eller uden SSD?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg går i øjeblikket og overvejer at købe en netbook, og jeg er faldet for Lenovo's IdeaPad S10e. Jeg kan dog ikke helt selv finde ud af, om jeg skal vælge den model med SSD eller den uden.
Det betyder ikke noget for mig, at modellen uden SSD har 160GB harddisk og den med SSD kun har 80GB + 4GB da maskinen ikke ligefrem er tiltænkt som et datalager så min tvivl går udelukkende på, om der er nogen gevinst ved at tage modellen med SSD frem for modellen uden?
Det betyder ikke noget for mig, at modellen uden SSD har 160GB harddisk og den med SSD kun har 80GB + 4GB da maskinen ikke ligefrem er tiltænkt som et datalager så min tvivl går udelukkende på, om der er nogen gevinst ved at tage modellen med SSD frem for modellen uden?
Der er, så vidt jeg kan se, endnu ikke en dato på hvornår S12 kommer og det er ret tvivlsomt om den i det hele taget kommer med ION i Europa. Der er dog enkelte udmeldinger om, at den kommer med Atom i løbet af august, men der er selvfølgelig ingen udmeldinger omkring prisniveauet herhjemme :-(
Jeg går ud fra, at de mulige problemer der tidligere har været fremme med, at det ikke er sikkert hvor mange læsninger/skrivninger en SSD kan holde til er lidt irrelevante i den her sammenhæng? Jeg har ikke planer om, at den skal holde i 100 år - det er jo trods alt kun et netbook.
Jeg havde egentlig først kigget på det tilbud Komplett har på HP Compaq Mini 730, men selvom den er billig, så er det ikke så spændende, at den f.eks. ikke har VGA-stik.
Jeg går ud fra, at de mulige problemer der tidligere har været fremme med, at det ikke er sikkert hvor mange læsninger/skrivninger en SSD kan holde til er lidt irrelevante i den her sammenhæng? Jeg har ikke planer om, at den skal holde i 100 år - det er jo trods alt kun et netbook.
Jeg havde egentlig først kigget på det tilbud Komplett har på HP Compaq Mini 730, men selvom den er billig, så er det ikke så spændende, at den f.eks. ikke har VGA-stik.
Tag den med SSD når det er en netbook. Du kan holde den i hånden og ryste med den så tosset du vil, uden der sker det fjerneste (det er trods alt også Lenovo). Uden SSD er der den der lille bekymring omme bagerst i hovedet, hver gang man støder den mod et eller andet el. lign
Corholio (7) skrev:#6
Tjek lige linket, modellerne er:
"Med traditionel HDD"
"Med traditional HDD og 4GB SSD"
Så, man slipper under ingen omstændigheder for de bekymringer.
On-topic: Ville også snuppe modellen med 80GB+4GB SSD, når der kun er 100 kroners penge til forskel.
Ah, okay, det havde jeg overset
XorpiZ (10) skrev:4 GB er vel heller ikke voldsomt meget uanset, heller ikke selvom det er Windows XP. Jeg ville være grov ked af at skulle nøjes med det ihvf.
Du kan bruge nLite, og få installationen til at fylde MEGET lidt...
hgul (12) skrev:Ja jeg kan vel ende med at have problemer med at have Windows XP på 4 GB?
Det vil jeg mene ja. Især hvis du begynder at installere programmer osv. Selvom de ryger ind på et evt. data-drev, så smider de jo stadig diverse filer ind på dit windows-drev, ligesom der kommer alt muligt andet lort ind.
Der er så den mulighed at installere Linux, hvis du er frisk på det. :)
XorpiZ (20) skrev:Det er ikke et rart sted at være.. Især ikke hvis folk forventer, at man kan hjælpe dem med det system :D
Jeg plejer at være rimelig OK til at tilegne mig ny viden, og ellers er der jo en masse kloge hoveder herinde :-P
Men tror lige jeg prøver med XP først ;-)
Så blev den bestilt med SSD, og så håber jeg bare pakkeposten kommer lidt før end han plejer i morgen, så jeg er hjemme til at tage imod pakken :-D
Jeg vil gerne takke de folk der har givet sig tid til at give deres besyv med, det har været interessant at læse jeres input - og selvfølgelig også brugbart.
Nu kan I så nå at løbe skrigende væk inden jeg evt. begiver mig ned på begynderstadiet og prøver at lege med Linux ;-)
Jeg vil gerne takke de folk der har givet sig tid til at give deres besyv med, det har været interessant at læse jeres input - og selvfølgelig også brugbart.
Nu kan I så nå at løbe skrigende væk inden jeg evt. begiver mig ned på begynderstadiet og prøver at lege med Linux ;-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.