mboost-dp1

Netbook Til Veninde

Gå til bund
Gravatar #1 - Bjørn
31. aug. 2009 20:13
Kære Newz

Jeg har lovet min veninde at jeg ville hjælpe hende med at finde en netbook. Jeg har kun fulgt market lidt fra sidelinjen og ved ikke rigtig hvad der rører på sig.

Computerens primære brug er at have med til forelæsninger til noter og evt. gruppe arbejde. Der skal altså kun bruges til word/andet tekstbehandlings program og nok mest bruges på uni.

batteritid er en faktor.

* Har i nogle anbefalinger eller personlig erfaring med gode/dårlige modeller/mærker?

Jeg takker på forhånd

PS: Hun er klar over at længere tids arbejde ikke er holdbart på en Netbook
Gravatar #2 - Mort
31. aug. 2009 20:38
Jeg købte en EEE PC fra Asus, til min moster (Som ikke havde nogen som helst erfaringer med computere), hun er henrygt for den. Den har op til 11 timers batteri levetid (Selvom jeg regner med at det er med skærmen slukket). Den kører ikke skide hurtigt, men det er rigeligt til at surfe noget internet eller taste noget word.

Den bliver leveret med en Windows XP Home, så hvis du vil have Linux eller noget andet på den, skal du nok selv installere det.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [2914455308]
1. sep. 2009 10:22
Jeg har gode erfaringer med MSI Wind, mener dog ikke du kan få den leveret med stor batteri kapacitet.
Jeg har en kontakt hos Acers tekniske center i England, han siger de får utrolig mange Acer Aspire Ones ind der er i stykker på grund af byggefejl, så han har anbefalet mig, at jeg holder mig fra Acer Aspire One.

Så jeg vil sige Lenovo (hvis den fåes med med stor batteri kapacitet?), ellers vil jeg anbefale EEE fra Asus, som #2 også siger.

EDIT: Hvad mener du med "Hun er klar over at længere tids arbejde ikke er holdbart på en Netbook"? Jeg bruger min netbook 5-8 timer hver dag! :)
Gravatar #4 - Norrah
1. sep. 2009 10:54
Samsung laver nogle gode nogle elllers vil jeg anbefale Asus EEE Clamshell.(den nye)
Gravatar #5 - siliankaas
1. sep. 2009 12:13
Jeg har sådan en LG X110 - den synes jeg spiller max - og så er det altså top nice med indbygget 3G modem - i stedet for sådan en USB dims der sidder på siden og ser dum ud, og ik er andet end i vejen :-)
Gravatar #6 - doh09
1. sep. 2009 19:40
Evt. søg på wupti.com :)
Gravatar #7 - Tumleren
1. sep. 2009 22:00
Vossen (3) skrev:
EDIT: Hvad mener du med "Hun er klar over at længere tids arbejde ikke er holdbart på en Netbook"? Jeg bruger min netbook 5-8 timer hver dag! :)

Nok at de ikke er særligt behagelige at skrive på - I hvert fald ikke så ergonomiske som et full-size keyboard
Gravatar #8 - Slettet Bruger [2914455308]
2. sep. 2009 07:05
Tumleren (7) skrev:
Nok at de ikke er særligt behagelige at skrive på - I hvert fald ikke så ergonomiske som et full-size keyboard

Jeg vil ikke ligefrem kalde dem ubehagelige. Det kan godt være det er noget kun jeg oplever, men det fungere fint for mig at bruge den i mange timer hver dag. Du har da nok ret i at den ikke er så ergonomisk som et full-size keyboard, men med lidt tilvending, så føles det nu fin nok. Det er dog heller ikke en særlig ergonomisk stillig man har når man sidder her på skolen.
Gravatar #9 - doh09
2. sep. 2009 07:28
Jeg er enig med tumleren, det er 10 gange mere behageligt at sidde med et normalt keyboard end laptop/netbook keyboard :P
Gravatar #10 - Mort
2. sep. 2009 10:55
Hvilket keyboard der er bedst at bruge er jo en smagssag. Så længe tastaturet er behageligt at bruge og man ellers kan venne sig til at det er lidt mindre, så kan tastaturet i den bærbare være helt fint.

Jeg koblede også et eksternt tastatur til den netbook jeg købte til min moster, men hun ville hellere pille det fra og bruge det indbyggede.
Gravatar #11 - Bjørn
2. sep. 2009 13:35
Kære alle

Mange tak for jeres indputs - det er værdsat!

Valget faldt på en Samsung NC10 - vi fandt nogle OK anmeldelser og en bekendt til min veninde havde købt den.

#3 Vossen
Som de andre også har været inde på, så menes der netop at for nogle kan mange timers skriveri på en netbook blive ubehageligt.

Samt ved længere opgaver etc kan en større skærm være en fordel.

Endnu engang, tak.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login