mboost-dp1

Netkabler falder ud

Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
25. jan. 2011 21:53
Jeg har oplevet med flere ny laptops at det ikke kan lade sig gøre at få et Ethernet kabel til at sidde fast i stikket. Er der andre der har oplevet det problem?

På både min Dell Latitude 13 og MacBook Pro er det sådan at hvis jeg sætter et netkabel i, kan det godt lade sig gøre at få forbindelse, men stikket sidder ikke fast, og hvis man kommer til at flytte computeren 1mm så falder kablet ud.

Jeg har checket at det ikke er kablet der er noget galt med. Jeg har afprøvet med tre forskellige kabler, og de sidder fint nok fast i min USB/Ethernet adapter.

Hvis der er nogen der har oplevet problemet og fundet en løsning vil jeg være meget taknemmelig for at høre om den.
Gravatar #2 - apkat
25. jan. 2011 22:29
Har aldrig nogensinde oplevet det problem du beskriver på kabler hvor den der skod tap ikke er knækket. Er så sket på alle mine kabler nærmest.
Gravatar #3 - Magten
25. jan. 2011 22:36
Har ingen problemer på min MBP, det sidder helt fint.

Umiddelbart er det heller ikke noget jeg har oplevet andre steder, medmindre 'den der skod tap' er knækket :)
Gravatar #4 - kasperd
25. jan. 2011 23:05
Ja, sådan en tap er vist designet før der var laptops med Ethernet, og man havde ikke forstillet sig hvor mange gange sådan et kabel kunne blive taget ind og ud.

Men, jeg har også problemer med stik hvor tapen er i perfekt stand.
Gravatar #5 - BurningShadow
26. jan. 2011 07:17
Nisser. De små bæster kan ikke lide ethernet kabler.
Gravatar #6 - D_V
26. jan. 2011 08:57
Har haft samme problem med en asus eee pc, løste det ved at trimme tappen en lille smule, åbenbart kommer stikket ikke langt nok ind til at modhagerne får fat.
Men hvis man gør modhagerne en smule kortere, så bliver skidtet siddende..
Gravatar #7 - kasperd
26. jan. 2011 11:32
D_V (6) skrev:
Men hvis man gør modhagerne en smule kortere, så bliver skidtet siddende.
Nogen forslag til hvad der er det mest velegnede værktøj til at trimme de modhager? Der skal jo ikke ret meget til før man kommer til at knække den helt af.
Gravatar #8 - apkat
26. jan. 2011 11:36
#7 er der virkelig nogen der ejer kabler hvor tappen ikke er knækket?!
Gravatar #9 - Magten
26. jan. 2011 11:39
Sandpapir måske? Korn 'meget fint' burde kunne klare det.
Gravatar #10 - kasperd
26. jan. 2011 11:41
apkat (8) skrev:
er der virkelig nogen der ejer kabler hvor tappen ikke er knækket?
Jeg har nogen, men jeg har nok lige så mange hvor den er knækket. Jeg overvejer nu at anskaffe mig en pose nye stik og en tang til at montere dem.
Gravatar #11 - D_V
26. jan. 2011 11:45
kasperd (7) skrev:
Nogen forslag til hvad der er det mest velegnede værktøj til at trimme de modhager? Der skal jo ikke ret meget til før man kommer til at knække den helt af.

Jeg brugte personligt bare en stanley kniv, men det kunne nok have været gjort pænere...
Gravatar #12 - MiniatureZeus
26. jan. 2011 11:50
Ellers kan jeg anbefale at putte hætter på. Det har jeg gjort på alle mine kabler og det virker.
Du skal bare købe dem med krympeflex i bunden, så de ikke glider af. De koster vist 40-50 kr. for 25 stks. Jeg har købt mine i folehaven.
Du kan også købe hoveder med noget ståltråd inde i dimsen, men det har jeg aldrig selv prøvet, kun set.
Gravatar #13 - arntc
26. jan. 2011 12:49
Du kan også lige prøve at bøje "tappen" udad (meget forsigtigt) så den stritter mere... Det hjælper tit til at få den til at låse korrekt.
Gravatar #14 - Magten
26. jan. 2011 13:09
Det sagde hun også igår!
Gravatar #15 - Bllets
30. jan. 2011 19:47
Så det du siger er at hvis man bøjer din "tap", så stritter den mere?

Jeg kan ikke lade være med at tænke SMERTE :x
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login