mboost-dp1
Netkort x 2 - Wifi overførsel
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey
Jeg har en gammel som jeg tit henter filer fra. Jeg har tilsluttet et USB netkort til den. Hvor det ofte tager ca. 10 min at overføre 350 MB.
Jeg har ryddet ud i gammel hardware jeg havde liggende. Hvorefter jeg fandt et PCI b/g netkort.
Spørgsmålet er så, kan jeg bruge det netkort til at fordoble overførsel hastigheden?
Hvis man kan øge hastigheden, går jeg ud fra det sker ved hjælp af et program af en slags.
Så vidt jeg selv ved kan man ikke øge overførsel hastigheden, ved at have 2 netkort i en computer. Men vil nu være dejligt hvis det kunne give et boost. ;)
Jeg har en gammel som jeg tit henter filer fra. Jeg har tilsluttet et USB netkort til den. Hvor det ofte tager ca. 10 min at overføre 350 MB.
Jeg har ryddet ud i gammel hardware jeg havde liggende. Hvorefter jeg fandt et PCI b/g netkort.
Spørgsmålet er så, kan jeg bruge det netkort til at fordoble overførsel hastigheden?
Hvis man kan øge hastigheden, går jeg ud fra det sker ved hjælp af et program af en slags.
Så vidt jeg selv ved kan man ikke øge overførsel hastigheden, ved at have 2 netkort i en computer. Men vil nu være dejligt hvis det kunne give et boost. ;)
4,6 mbit/s er din overførselshastighed. Jeg kan ikke umiddelbart hjælpe dig med en metode til at overføre de samme data over begge netkort samtidigt. Men du kunne sende forskellige filer på hver deres forbindelse/netkort. Nu ved jeg ikke hvilke fil-størrelser du overfører, men et skifte til fx. FTP kan muligvis give bedre performance. Ellers ville jeg nok starte med at undersøge hvorfor du ligger så lavt i hastighed.
Så må jeg klare mig med det jeg har.
Jeg gætter på at det har noget med signal styrken som godt kan være lav nogle gange.
Havde håbet på der var en måde at udnytte det andet netkort til at fordoble hastigheden ;D
**Har muligvis fundet noget der kan bruges: channel bonding
Jeg gætter på at det har noget med signal styrken som godt kan være lav nogle gange.
Havde håbet på der var en måde at udnytte det andet netkort til at fordoble hastigheden ;D
**Har muligvis fundet noget der kan bruges: channel bonding
Hvad jeg kan læse mig til, skal netkortet understøtte "Teaming" derudover skal det være to ens netkort.
Intel og Realtek understøder det. Men ikke med wifi netkort.
Så ja det er muligt at få 2 x 100Mbit netkort til at køre som et 200Mbit netkort.
(Det skulle også være muligt at gør det med flere)
Så ja det er muligt at få 2 x 100Mbit netkort til at køre som et 200Mbit netkort.
Skak2000 (6) skrev:Hvad jeg kan læse mig til, skal netkortet understøtte "Teaming" derudover skal det være to ens netkort.
Ikke hvis du er koblet op til et 54Mbit netværk.
Eller et 130Mbit netværk...
Hvis man ikke kan trække kabel hele vejen forefindes der jo HomePlugs AV.
Så er vi oppe på teoretisk 200Mbit.
Når vi snakker wireless er der ikke en officiel standard for bundling, kun producenternes egen opfundne standard (TurboB, TurboG m.v.), og disse er ikke kompatible med hinanden.
Ellers er der jo 802.11n som kan give dig op til 450Mbit teoretisk rå båndbredde.
Så er vi oppe på teoretisk 200Mbit.
Når vi snakker wireless er der ikke en officiel standard for bundling, kun producenternes egen opfundne standard (TurboB, TurboG m.v.), og disse er ikke kompatible med hinanden.
Ellers er der jo 802.11n som kan give dig op til 450Mbit teoretisk rå båndbredde.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.