mboost-dp1
Netværksharddisk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej
Jeg står overfor at anskaffe mig en netværksharddisk, da vi har 2 HTPCer og 3 bærbare pcere i hjemmet. Dvs. en netværksharddisk til musik, film og den slags. Jeg skal bruge minimum 1TB plads.
Problemet er at jeg intet rigtig ved om, hvad jeg skal kigge efter til netop netværksharddiske. Jeg er indstillet på at have den koblet på netværket via LAN kabel.
Havde regnet med at slippe max 1000 kr.
Nogen der kan anbefale mig, eller pege mig imod hvad jeg skal købe mig?
Jeg står overfor at anskaffe mig en netværksharddisk, da vi har 2 HTPCer og 3 bærbare pcere i hjemmet. Dvs. en netværksharddisk til musik, film og den slags. Jeg skal bruge minimum 1TB plads.
Problemet er at jeg intet rigtig ved om, hvad jeg skal kigge efter til netop netværksharddiske. Jeg er indstillet på at have den koblet på netværket via LAN kabel.
Havde regnet med at slippe max 1000 kr.
Nogen der kan anbefale mig, eller pege mig imod hvad jeg skal købe mig?
Synology er alment anerkendt som værende gode (kvalitet). Ved ikke om de fås i dit prisleje, da du ikke skriver hvor mange diske du vil have i din NAS (RAID ja/nej?)
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/lagri...
Det er vel sådan noget du leder efter
Det er vel sådan noget du leder efter
tholar (4) skrev:Qnap er bedre ind synology og den kan tage flere plugins
Hvordan afgør du det? Det skal vel også ses i forhold til behovet (her spørgerens)
Jeg ved sådan set kun at jeg skal bruge 1TB plads, og at den skal være forholdsvis hurtig at flytte ting fra og til. Desuden må den meget gerne være både med lan og firewire/usb, således at den kan være koblet direkte sammen med min HTPC udover LAN. (Det er der de fleste film og data ligger)
Jeg ved ikke hvad jeg skulle bruge et Raid system til?
Jeg ved ikke hvad jeg skulle bruge et Raid system til?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.