mboost-dp1

No signal output!

Gå til bund
Gravatar #1 - UmBrax
16. mar. 2010 22:19
Hej Newz.

Jeg har lige købt denne saml selv pakke: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=344159

Det er gået meget godt indtil videre, der er lys i motherboard LED, alle blæsere køre, DVD driv virker, HD tror jeg virker (hvordan tjekker jeg det?) men skærmen skriver "No signal Output), har både prøvet med VGA og HDMI, men med samme resultat. Har prøvet at skifte mellem de 2 grafikkortspladser i motherboarded, men det gør ingen forskel. Desuden kommer pc speakeren med 2 beep beeps, hvad kan det betyde? har kigget i mine manualer men kan ikke finde noget om det

Ydermere har jeg 2 stik til overs: "HD Audio", "AC´97" med 9 Pins hver.

Hvad kan der være galt? Nogle forslag til hvad jeg kan gøre? er grafikkortet brændt af? (tror det næppe eftersom jeg har været meget nænsom da jeg samlede pcen)

På forhånd tak.
Gravatar #2 - fjols
17. mar. 2010 03:02
Google er din ven. Se her.

Wikipedia skrev:
2 - Parity error in base memory (first 64 KiB block)

Mit gæt er at du ikke har sat dine ram rigtigt i.
Gravatar #3 - UmBrax
17. mar. 2010 08:15
#2 Jeg har prøvet alle slots til RAM, og har sat dem godt fast hver gang, så låsene sagde "klik". Måske RAMene er defekte:S, er der en måde jeg kan tjekke det på?

Opdate: Når jeg har tændt for computeren kører grafikkort blæseren for fuld kraft, virker ligt besynderligt:S. Jeg har også prøvet skærmen på min Bærbar og den fungere fint.
Gravatar #4 - fjols
17. mar. 2010 08:17
Min grafikkortblæser larmer også helt vildt når jeg tænder pc'en, så tror ikke det er det.
Prøv bare med en ram blok, hvis det ikke virker, så prøv den anden. Hvis det ikke virker, så få dem byttet.
Gravatar #5 - Makey
17. mar. 2010 08:38
Har du prøvet at lave en CLRTC? (Clear RTC RAM)

Hvis du er i tvivl om hvorledes dette skal gøre så kan jeg se at scribd har en (iøvrigt super lækker) feature på deres hjemmeside hvor du kan se manualen med instruktioner om hvordan lige her: http://www.scribd.com/doc/19094018/M4A785TDV-EVO
Så søger du bare på "Clear RTC" og trykker der hvor der står "Page 30" ude i højre side.
Gravatar #6 - UmBrax
17. mar. 2010 11:01
#4 Jeg har prøvet samtlige kombinationer af RAMene :P, men da jeg tog dem begge ud skifftede Biip lydende til ét lang efterfulgt af 2 korte, så ifølge det link du sendte til mig betyder det følgende: 1 long, 2 short beeps - Display adapter problem (MDA, CGA)
Hvad betyder det at Diip lydene ændre sig når jeg tager RAMne ud af maskinen?, fejler den så både RAM og grafikkort fejl?

Jeg overvejer at få RAMene bytter, eller afprøvet hos en ven

#5 Super side, så behøver jeg ikke fedte rundt med manualen mere:P Men jeg har prøvet en CLRTC, med RAMene i, men det gjorde intet. Den sagde de velkendte 2 Bip og viste stadig No signal Output.
Gravatar #7 - XorpiZ
17. mar. 2010 11:13

Har du husket at sætte ekstra strøm til grafikkort?
Gravatar #8 - Zombie Steve Jobs
17. mar. 2010 11:15
#7 Uh - nice
#6 og sætte ekstra strøm til CPU'en - der skal strøm til den satan direkte fra PSU'en, der sidder et stik et eller andet sted.
Det er i hvert fald to ting, man godt kan glemme.

Edit:
lige der sidder stikket måske ikke præcist det MB, men burde sidde samme sted på det.
Gravatar #9 - UmBrax
17. mar. 2010 11:31
#7, #8 Godt spørgsmål.. Udfra min PSU er der 3 strømstik:
En med 4 Pins kvadratisk placeret i forhold til hinanden, den har jeg koblet til motherboardet, det er vist den som giver strøm til CPU´en.

Så er der et aflangt stik med en hell masse pins, som jeg også har placeret i motherboarded, det er vist bare strøm til motherboardet.
Men så endelig sidder jeg tilbage med en strømstik som jeg ikke ved hvor skal være. Det har 2x4 Pins. Måske det skal kobles til grafikkortet på en eller anden måde, kan bare ikke se nogle stik som har 2x4 Pins
Gravatar #10 - Slettet Bruger [2133089077]
17. mar. 2010 11:38
http://benchmarkreviews.com/images/reviews/video_c...

hvis du kigger på det billede kan du se et stik i det røde rum til højre, bag på gfx'et
Gravatar #11 - UmBrax
17. mar. 2010 12:21
#10 hahah det var lige det stik jeg havde glemt, at sætte i, godt fundet :D. Nu virker det hele bare, flovt at man kan over se det !!

Tusinde tak alle sammen, i har været til stort hjælp og har været hurtige til at svare!

Nu skal der pwnes n00bs til den store guldmedalje :P
Gravatar #12 - Slettet Bruger [2133089077]
17. mar. 2010 12:23
NP :)

Det hedder iøvrigt en "lille psykocyber" at glemme strøm til GFX.
Og en "psykocyber" hvis man fejlsøger på maskinen i timevis inden man ser det ^^

http://newz.dk/~psykocyber
Gravatar #13 - XorpiZ
17. mar. 2010 16:07
XorpiZ (7) skrev:

Har du husket at sætte ekstra strøm til grafikkort?

\o/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login