mboost-dp1
Ny blæser til bærbare
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg er den (u)lykkelige indehaver af to MyBook bærbare. Begge kølere er gået i smadder på dem. Den ene bærbar bliver varm efter en time, og så slukker den automatisk. Den anden lukker automatisk efter 10 min.
Her er problemet. MyBook er gået fallit, og deres webside henviser til et hardware hvor man kan få repareret sin computer.
Jeg synes dog det er alt alt for dyrt at skulle betale så mange penge i timen. Specielt da den ene computer er et fortidslevn.
Kan man købe køler til sin bærbare's CPU køler / blæser et sted, eller er man nødt til at bide i det sure æble og få den repareret?
Her er problemet. MyBook er gået fallit, og deres webside henviser til et hardware hvor man kan få repareret sin computer.
Jeg synes dog det er alt alt for dyrt at skulle betale så mange penge i timen. Specielt da den ene computer er et fortidslevn.
Kan man købe køler til sin bærbare's CPU køler / blæser et sted, eller er man nødt til at bide i det sure æble og få den repareret?
Bærbare følger sjældent en bestemt formfactor så det vil blive pænt svært at finde en blæser der passer i.. Så du bliver nok nød til at købe en gennem producenten
Der fandtes et dansk firma som solgte en laptop ved navn MyBook. Dette var et branch af en anden laptop ved navn Vegas. Forskellen på de to var at MyBook blev solgt uden Windows og var dermed meget billigere.
Desværre er firmaet nu gået fallit.
btw.. er en myBook ikke en ekstern Harddisk?
Der fandtes et dansk firma som solgte en laptop ved navn MyBook. Dette var et branch af en anden laptop ved navn Vegas. Forskellen på de to var at MyBook blev solgt uden Windows og var dermed meget billigere.
Desværre er firmaet nu gået fallit.
Er du sikker på at blæserne er døde?
Ofte er der tale om støv, der enten stopper for luftflowet, eller har sat sig i blæserens leje.
Hvis det er det første, så kan du rense køler, blæser osv. med trykluft.
Hvis det er det andet, kan det renses ved at man fjerner låseringen der holder propellen fast, tage propellen ud og rense navet og lejerne med rensebenzin eller lign.
Derefter skal det have en smule fedt eller olie og så bare samles igen.
Ofte er der tale om støv, der enten stopper for luftflowet, eller har sat sig i blæserens leje.
Hvis det er det første, så kan du rense køler, blæser osv. med trykluft.
Hvis det er det andet, kan det renses ved at man fjerner låseringen der holder propellen fast, tage propellen ud og rense navet og lejerne med rensebenzin eller lign.
Derefter skal det have en smule fedt eller olie og så bare samles igen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.