mboost-dp1
ny ekstern, mangler 750GB :S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej Newz..
Har lige fået mig en ny WD ekstern harddisk idag på 3TB..
Men da jeg så satte den til, kom den ikke i denne computere til at starte med, hm.. Så jeg gik ind i enhedshåndtering, og fandt den så der..
Der sagde de så at den ikke var internaliseret endnu, så det gjorde jeg så.. Der kom så pludselig to partitioner den ene på 2tb, og en på 750GB..
MEN, jeg kan ikke gøre noget med den partition på 750Gb.. der står bare den ikke er alkoleret, men højre klikker på den kan jeg ikke andet end trykke hjælp og egenskaber :S
Hvad kan der lige være galt??
Har lige fået mig en ny WD ekstern harddisk idag på 3TB..
Men da jeg så satte den til, kom den ikke i denne computere til at starte med, hm.. Så jeg gik ind i enhedshåndtering, og fandt den så der..
Der sagde de så at den ikke var internaliseret endnu, så det gjorde jeg så.. Der kom så pludselig to partitioner den ene på 2tb, og en på 750GB..
MEN, jeg kan ikke gøre noget med den partition på 750Gb.. der står bare den ikke er alkoleret, men højre klikker på den kan jeg ikke andet end trykke hjælp og egenskaber :S
Hvad kan der lige være galt??
bloton (1) skrev:alkoleret
On a serious note:
Hvilket operativsystem kører du?
Her er evt. lidt læsning. Der står f.eks. det kræver 64 bit Windows 7 eller Vista for at udnytte sådan en harddisk hvis du kører Windows.
Edit: Øv, lidt for sent.
Vær også lige opmærksom på:
http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/gg463525.aspx skrev:Q: Can the 32-bit version of Windows XP read, write, and boot from GPT disks?
A: No. The 32-bit version will see only the Protective MBR. The EE partition will not be mounted or otherwise exposed to application software.
Du er da velkommen til at forære mig en 3TB disk, men det har jeg nu da ingen forventninger om at du gør, jeg burde selv kunne få rå til en.Ronson (17) skrev:Er der noget jeg kan gøre?
Er der egentlig nogle eksterne diske som er udstyret med NAS og 1Gbit/s Ethernet sådan at man kan komme udenom det problem? Jeg kunne se fordelene ved en ekstern disk med eSata, USB og Ethernet stik (evt. også firewire).Killa (18) skrev:Det er jo ikke altid man selv bestemmer OS'et på de maskiner man slutter sin eksterne disk til.
Sådan en enhed kunne laves sådan at NAS delen kun aktiveres hvis man tilslutter Ethernet stikket. Og når det gøres indlæses OS fra disken og kan emulere enheder på eSata og USB stik.
Hvis ikke Ethernet er tilsluttet kan man tilgå den rå disk direkte via eSata eller USB og ad den vej opdatere OS på disken.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.