mboost-dp1

ny ekstern, mangler 750GB :S

Gå til bund
Gravatar #1 - bloton
17. aug. 2011 18:15
Hej Newz..

Har lige fået mig en ny WD ekstern harddisk idag på 3TB..

Men da jeg så satte den til, kom den ikke i denne computere til at starte med, hm.. Så jeg gik ind i enhedshåndtering, og fandt den så der..

Der sagde de så at den ikke var internaliseret endnu, så det gjorde jeg så.. Der kom så pludselig to partitioner den ene på 2tb, og en på 750GB..

MEN, jeg kan ikke gøre noget med den partition på 750Gb.. der står bare den ikke er alkoleret, men højre klikker på den kan jeg ikke andet end trykke hjælp og egenskaber :S

Hvad kan der lige være galt??
Gravatar #2 - kinaholm
17. aug. 2011 18:18
Hvilket styresystem har du? Kom der ikke noget software med til disken?
Gravatar #3 - fjols
17. aug. 2011 18:19
bloton (1) skrev:
alkoleret

bloton (1) skrev:
alkoleret

bloton (1) skrev:
alkoleret

On a serious note:

Hvilket operativsystem kører du?

Her er evt. lidt læsning. Der står f.eks. det kræver 64 bit Windows 7 eller Vista for at udnytte sådan en harddisk hvis du kører Windows.

Edit: Øv, lidt for sent.
Gravatar #4 - bloton
17. aug. 2011 18:23
Bruger vista.. og det med det skal være 64bit, står der intet om på kassen :S, så det vil jeg synes var rimelig ringe hvis det er rigtig..
Gravatar #5 - fjols
17. aug. 2011 18:26
Bruger du 32 bit Vista?
Gravatar #6 - bloton
17. aug. 2011 18:27
Så vidt jeg ved ja...
Gravatar #8 - izym
17. aug. 2011 19:08
Det er ikke alle computere, der understøtter diske på over 2,2 TB. (Mener jeg nok.)
Gravatar #9 - bloton
17. aug. 2011 19:13
Efter en del til lykkedes det endelig at få slettet disken helt så jeg kunne initialisere den igen som GPT istedet for MBR som jeg havde gjort før... nu virker alle knap 3tb :)
Gravatar #10 - kasperd
17. aug. 2011 19:54
Daniel-Dane (7) skrev:
http://msdn.microsoft.com/..
Artiklen får det til at lyde som om at en PC hvor den første harddisk er mere end 2TB ikke vil kunne køre Windows. Er det faktisk tilfældet?
Gravatar #11 - Daniel-Dane
17. aug. 2011 19:55
Prøv.
Gravatar #12 - kinaholm
17. aug. 2011 20:11
#10 som jeg husker det, så nej, en windows kan kun boote til en GPT-Partition, hvis du bruger EFI i stedet for BIOS.
Gravatar #13 - Killa
17. aug. 2011 20:18
Vær også lige opmærksom på:
http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/gg463525.aspx skrev:
Q: Can the 32-bit version of Windows XP read, write, and boot from GPT disks?
A: No. The 32-bit version will see only the Protective MBR. The EE partition will not be mounted or otherwise exposed to application software.
Gravatar #14 - Daniel-Dane
17. aug. 2011 20:20
XP.
Gravatar #15 - kasperd
17. aug. 2011 22:12
Daniel-Dane (11) skrev:
Prøv.
Jeg spurgte af ren og skær nysgerrighed. Jeg har ingen diske på over 2TB, og jeg har ingen Windows at teste med.
Gravatar #16 - Daniel-Dane
17. aug. 2011 22:22
):
Gravatar #17 - Ronson ⅍
17. aug. 2011 22:29
kasperd (15) skrev:
Jeg spurgte af ren og skær nysgerrighed. Jeg har ingen diske på over 2TB, og jeg har ingen Windows at teste med.
Det bliver jeg sgu helt ked af at høre. Er der noget jeg kan gøre?
Gravatar #18 - Killa
18. aug. 2011 10:31
Daniel-Dane (14) skrev:
XP.

Det er jo ikke altid man selv bestemmer OS'et på de maskiner man slutter sin eksterne disk til.
Gravatar #19 - kasperd
18. aug. 2011 14:17
Ronson (17) skrev:
Er der noget jeg kan gøre?
Du er da velkommen til at forære mig en 3TB disk, men det har jeg nu da ingen forventninger om at du gør, jeg burde selv kunne få rå til en.

Killa (18) skrev:
Det er jo ikke altid man selv bestemmer OS'et på de maskiner man slutter sin eksterne disk til.
Er der egentlig nogle eksterne diske som er udstyret med NAS og 1Gbit/s Ethernet sådan at man kan komme udenom det problem? Jeg kunne se fordelene ved en ekstern disk med eSata, USB og Ethernet stik (evt. også firewire).

Sådan en enhed kunne laves sådan at NAS delen kun aktiveres hvis man tilslutter Ethernet stikket. Og når det gøres indlæses OS fra disken og kan emulere enheder på eSata og USB stik.

Hvis ikke Ethernet er tilsluttet kan man tilgå den rå disk direkte via eSata eller USB og ad den vej opdatere OS på disken.
Gravatar #20 - izym
18. aug. 2011 18:00
Killa (18) skrev:

Men man har muligheden for, at give ejeren af computeren "et lille hint" om, at man ikke synes om hans brug af XP.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login