mboost-dp1

Ny fladskærm til pceren

Gå til bund
Gravatar #1 - apkat
7. jul. 2008 18:37
Hej folkens,

jeg må se mig fuldstændig fortabt mht til købet af en ny fladskærm til min fars computer, hvad er værd at købe?

der er ikke de store krav til skærmen, det skal være en flad skærm da CRT fylder alt for meget, den skal gerne være en 17"-19" tommer(eller større?) og skal blot bruges til surfing og forskelligt andet kontor arbejde, dvs ikke gaming.

EDBpriser siger man kan få en til ca 1k, men det skal også gerne være en skærm der er værd at bruge penge på, er eksempelvis denne:
HANNS.G HW173AB, værd at bruge penge på?, ellers gerne op til omkring 2k.

Mange tak.
Gravatar #2 - Niklas H
7. jul. 2008 20:04
Personligt kan jeg godt lide at have en stor widescreen til når jeg arbejder. Jeg sidder selv med en Samsung 226BW som primær skærm og en Samsung 740BF som sekundær skærm. 226BW er helt klart en fed skærm.
Gravatar #3 - vandfarve
8. jul. 2008 15:03
#2 Når det nu er hans fars computer, så skal man også sikre sig, at grafikkortet faktisk kan trække en 22" skærm. Man ved aldrig, hvad der gemmer sig i ældre computere nu om dage*.

Jeg vil derfor anbefale, at Apkat smutter ind på Flatpanels og snuser lidt rundt. Det burde være muligt at få en god skærm til under 1.500 kr. med de priser, der bryder denne tid. Ellers kan du bare gå efter et af de kendte mærker, såsom Dell, Sony, Samsung osv., da den udelukkende skal bruges til kontorarbejde.

* Jeg kan eksempelvis fortælle, at mine forældres skærm bliver fodret af et tussegammelt Nvidia MX440.
Gravatar #4 - apkat
8. jul. 2008 15:14
#2 ideen med en widescreen er super hvilket jeg lod mig inspirere af, dog er 226BW dog lidt for pepret, den virker for mig som lidt overkill til hvad min far skal bruge den til.
den endelige skærm faldt på en benQ FP222WA også 22", jeg læste desværre ikke #3 inden købet men håber virkelig den kan trække den, det er bl.a. en dell latitude d800 der skal bruges, kan ikke lige finde specs om grafikkort men tror du den kan bruges?
- lige da du nævner MX440 kan jeg afsløre jeg har et styks mx420 så lyder ikke som jeg kan bruge den i tilfælde af han ikke kan ;)
Gravatar #5 - vandfarve
8. jul. 2008 15:42
#4 Fantastisk. Jeg troede, at mine forældrene ellers var nogle af de eneste, som havde det kortet. Det var faktisk mit gamle, da jeg skiftede over til et 6800GT med 512MB GDDR3 - der var noget af en verden til forskel, for der var bare knald på det nye!

Hvad har du ellers, siden du også ejer et MX420?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login