mboost-dp1

Ny gamer PC.. :)

Gå til bund
Gravatar #1 - askemou
7. jul. 2008 09:42
Intel Core 2Quad Q6600 2.40GHz 8MB S-775
ECS GF7050VT-M5 S-775
2GB DDR2 PC6400 800MHz 1.Part
512MB ASUS GeF 8800GT DDR3 PCI-E
320GB Samsung 7200rpm SATA2
Colors-IT L8027-C43 u/PSU Sort/Sølv
500W Inter-Tech SL-500 120mm
Standard Intel Køler
20x Lite-On DVD/RW DL Sort

- Kan dette køre FlighSim X og Crysis i høj grafik og gerne hurtigt?..
Skulle jeg overveje at købe 9800GTX istedet for 8800 :)
Jeg har sammensat dette system så det passer i mit budget ....

Tak på fohånd,
Aske Mouridsen
Gravatar #2 - Norrah
7. jul. 2008 09:44
Høj: Ja.
Max: Nej.

Min pc er en Q6600 med et 8800GTS, og jeg er tilfreds med min performance.
Gravatar #3 - askemou
7. jul. 2008 10:02
Hvad skal jeg gøre for at få MAX ?
Gravatar #4 - Norrah
7. jul. 2008 10:22
2x 280GTX i SLI.

Med mindre din skærm max kan køre 1280x1024. I så fald, kan du godt nøjes med et GTX. Men hvis den som min køre 1920x1200. Så skal du af med penge for at kunne køre det.
Gravatar #5 - askemou
8. jul. 2008 08:43
hmmmm. ok og tak. skal tænke over det..
Men er der nogle der spiller FlightSim og Crysis herinde?
Og er høj grafik godt nok til at spille sådan rigtig uden lagg osv..

Jeg vil egentlig bare okay grafik med no lag... :)
Gravatar #6 - Norrah
8. jul. 2008 09:05
#5 du kan sagtens køre det uden lagg. Spørgsmålet er jo bare hvor meget du har slået til. Jeg kørte det ganske nydeligt med den næst højeste setting. Dog ikke i widescreen opløsning.

*Har kun prøvet demo'en
Gravatar #7 - Bllets
8. jul. 2008 10:28
Jeg sidder på en E8500 og med et XFX 8800 GTS (512mb).

Jeg kører Crysis i alt på high (Det er ikke max), AA på x4 (Lagger i x8).

Opløsning var enten i 1280x800 eller 1440x900, kan ikke helt huske det. Og det kørte fejlfrit.

Hvis jeg var dig ville jeg købe et Geforce 8800 GTS (512mb) da du for et rigtig godt kort til forholdsvis få penge.

Edit: Og køb nu 4GB ram for dælen da, ram er forholdsvis rimeligt billigt for tiden, så ville være dumt at spare der.
Gravatar #8 - vandfarve
8. jul. 2008 14:56
#askemou

Det er en god computer, som du har fået stykket sammen, men når der nu er sket så meget på grafikkort- og processorsiden her på det sidste, så kan man lige så godt udnytte det.

Jeg ved ikke, om Fligth Simulator X fra MS understøtter quad core-processorer (modsat Crysis, som gør), men du vil i mange tilfælde få en hurtigere og mere energieffektiv computer, hvis du vælger en af de nye processorer i E8000-serien. En E8400/E8500 er et godt bud, og den burde ikke koste mere end en Q6600.

8800GT er et billigt, godt og højtydende kort til prisen, men dens dage er (næsten) ved at være talte. Overvej i stedet, om du ikke skal have en AMD 4850 eller Nvidia GTX260, der er de nyeste mellemklassekort, og som nemt kan løbe med 8800GT'erne. De koster en smule mere (især GTX260), men i stedet vil du også have et rigtig godt kort.

Ifølge denne hjemmeside er dit bundkort fra ASRock, hvilket jeg ikke vil anbefale. Det er blot Asus' billigserie, men når du alligevel skal have en ordentlig computer, så vil jeg ikke anbefale dig at gå på kompromis med bundkoret - på den ene side er det blot en passiv genstand, men på den anden side er det vel nok den vigtigste komponent i et system.

Gå i stedet efter et bundkort fra måske Asus, BFG, XFX eller Gigabyte baseret på P35-chipsettet, X38-chipsettet, 780i eller 750i-chipsettet. Det vil ikke skuffe dig, og så vil du også kunne bruge de processorer, som jeg har anbefalet.

EDIT: Og så støtter jeg alle de forslag, som Norrah og Bllets har fremsat. 4 GB ram er i dagens Danmark minimum! :)
Gravatar #9 - askemou
8. jul. 2008 15:43
Godt med hjælp! :)
#vandfarve
FSX understøtter ikke quad og vist heller ikke dual core desværre.:)
Men jeg tænker at næsten alle fremtidens spil vil understøtte det..
Så på lang sigt hvad er så det bedste Quad eller noget fra den nye E8800 serie..?

Er der evt. en der kan sammensætte en PC der holder
sig under 5500,- det er det mit budget tillader.. :).

#Bllets

Det kommer pludseligt til at koste 750kr,- plus at have 4GB..
Det giver budgettet ikke til desværre :)...
Men jeg tænkte at jeg kunne opgradere senere hen når jeg får tjent nogle flere penge :) wuuuhuuu!

Tak på forhånd,
Aske Mouridsen
Gravatar #10 - vandfarve
8. jul. 2008 15:48
#9 Jeg er altid frisk på en lille udfordring, så hit me!

Du skal have en computer uden skærm, tastatur og mus, men med:
- Tower
- Processor
- Bundkort
- Grafikkort
- Ram
- HDD (Minimum 320 GB?)
- Strømforsyning
- Optiske drev (og hvad med floppy?)

Er der noget, som jeg har glemt, og har du yderligere krav?
Gravatar #11 - vandfarve
8. jul. 2008 16:14
Og jeg er kommet frem med en liste, som du vil kunne se her nedenunder:

Bundkort: ASUS P5N-E SLI
GFX: ASUS EAH4850/HTDI/512M (512 MB)
HDD: WD Caviar Blue WD5000AAKS 500 GB
Kabinet: Antec Nine Hundred
DVD-brænder: ASUS DRW 2014L1T (Sølv / Sort)
CPU: Core 2 Duo E8400 6 MB (Intel Boxed)
RAM: Kingston HyperX 2 x 1 GB CL4
PSU: Corsair HX520W

Samlet pris på EDBpriser.dk: 5.081 kroner - uden forsendelse dog!

Jeg kan i samme åndedrag anbefale at skifte bundkortet ud med eksempelvis ASUS P5Q, der er baseret på Intels P45 Express-chipset, og som understøtter næste generation af processorer med 1600 MHz BUS. Det koster kun 200 kroner ekstra.
Derudover kan du måske endda gå efter en Intel Q9450, som er en quad core, der kører ved 2,66 Ghz og har 12 MB cache. Den koster dog næsten 90% mere end Intels E8400, som i sig selv ikke er et dårligt bud.
De foreslåede ram koster kun 326 kroner, så jeg kan helt klart anbefale at tage to sæt af dem. Eller måske gå efter 2 stænger á hver 2 GB, så man måske senere kan opgradere til 8 GB i alt? I dag vil det være overkill, men man skal aldrig sig aldrig.
Gravatar #12 - askemou
8. jul. 2008 17:37
PC'en ser god ud :) Tak..
Men lige et par spørgsmål omkring GFX kortet...
Jeg kender slet ikke til EAH4850 gfx kort?..
Er det ligeså godt/bedre end EAH3650, da det
er det eneste kort man kan se i aktion på YouTube..
Desuden kan kortet måle sig med 9800GTX?..

God pris og efter min lille erfaring ser systemet da rigtig godt ud :)

EDIT/
Jeg har jo en computer i forvejen med light-on dvd brænder osv...
+ 320 GB HDD :)...
Så hvad bliver prisen uden drev og HDD ? :)

På forhånd tak,
Aske Mouridsen
Gravatar #13 - vandfarve
8. jul. 2008 18:15
I så fald vil jeg tillade mig at skifte processoren og bundkortet ud og tage 4 GB ram i stedet. Dette vil i stedet se sådan ud:

Bundkort: ASUS ASUS P5Q
GFX: ASUS EAH4850/HTDI/512M (512 MB)
HDD: Ingen
Kabinet: Ingen
DVD-brænder: Ingen
CPU: Core 2 Quad Q9450 12 MB (Intel Boxed)
RAM: 2 x Kingston HyperX 2 x 1 GB CL4 (4 GB)
PSU: Corsair HX520W

Samlet pris på EDBpriser.dk: 5.107 kroner - uden forsendelse dog!

AMD HD4850 er rigtig godt, og det kan sagtens tage kampen op imod Nvidia 9800GTX. Du kan se forskellige reviews på Hardocp, Tom's Hardware Guide, Hol.dk osv. Det er det nye Nvidia 8800GT, hvis jeg må være så u-beskeden. Det bruger godt nok en del strøm, og det har lidt problemer med køling pga. referencedesignet, men det er små problemer at tage med for den performance.
Du kan også vælge at tage storebroderen, HD4870, der har flere og bedre ram, højere clockning og en bedre køling. Du skal dog huske på, at stort set ingen firmaer har registreret HD4800-serien på EDBpriser.dk, men jeg vil gætte på, at mindst 10 danske netbutikker ligger inde med dem, så søg på Google i stedet.

Du behøver selvfølgelig ikke vælge de Asus-komponenter, som jeg har foreslået, ligesom du heller ikke behøver at vælge lige præcis de ram. Det er bare det, som jeg selv bruger, og som mange har gode erfaringer med. Hvis du skal finde din hardware på EDBpriser.dk, så kan du passende søge efter lignende modeller (altså samme GPU-chips, chipsets eller kvaliteter ved rammene) under andre navne.
Gravatar #14 - askemou
8. jul. 2008 20:34
Jeg er frisk på noget anderledes end det man ser for tiden :)..
Så lige en crysis video med AMD GFX kortet og det ser jo bare godt ud :)!

Med den nye processer + ram + og nyt bundkort,
hvordan vil den så køre?.. Bedre grafik og måske hurtigere med den processer..

Og hvordan kan jeg vide at det vil passe ind i mit kabinet?
Har hørt noget om at store grafik kort fylder op til flere slots osv..
Gravatar #15 - Bllets
8. jul. 2008 20:52
Dit grafikkort vil kun tage 1 PCI-E port i bundkortet, det med at det tager 2 slots menes der af de huller som sidder bag på maskinen.
Som du kan se her: http://www.nvnews.net/previews/geforce_8800_gtx/im...
Men det variere selvfølgelig også fra grafikkort til grafikkort.

Skal siges jeg gav 674,- for 4GB fra OCZ
Gravatar #16 - vandfarve
9. jul. 2008 05:19
#14 I bund og grund vil denne opsætning være bedre end den, som du foreslåede. Både processoren, bundkortet og grafikkortet er bedre, mens du får dobbelt så meget ram.

HD4850 koster ingenting, så hvis bundkortet understøtter det (hvilket det sikkert ikke gør, da det er baseret på et Intel chipset), så kan du købe to og køre i CrossFire. Det kræver dog en noget større strømforsyning, så det vil nok koste 1.500 kroner ekstra.

Derfor vil jeg mene, at i korte træk er dette en rigtig god opsætning, hvor du virkelig får noget for pengene. Processoren er den dyreste med en relativ lille ydelse/performance-ratio, men man kan ikke komme udenom, at den stadig yder rigtig godt.

Derfor: Køb lortet! :)
Gravatar #17 - Knudsenn
11. jul. 2008 10:11
Jeg er også ved at finde delene til mit nye system..
I stedet for at oprette et emne som er fuldstændig identisk, så poster jeg min generelle outline til hvordan den skal se ud.

For mig er det vigtigt, at den kan trække de tunge drenge, som crysis osv. Derudover er det vigtigt for mig at den er støjsvag

CPU: CORE 2 DUO E8400 3.00GHZ
Bundkort: MSI P35 (kunne godt forestille mig, jeg skulle finde et bedre)BUNDKORT: MSI P35 (kunne godt forestille mig, jeg skulle finde et bedre)
Ram: Corsair 2 X 2 GB kit DDR2 PC6400
Gtx: AMD HD 4850
Harddisk: 750GB Samsung SATAII/7200
PSU: Corsair TX Series 650 W
Tower: NZXT HUSH
Køling: ZALMAN CNPS9500
Optisk: Pioneer DVD SATA Burner 20x Dual layer

Jeg er desuden os i tvivl om jeg kan nøjes med vista 32 bit, eller om jeg skal tage 64.. Har hørt der er nogle ting som ikke fungere på 64?
Gravatar #18 - askemou
16. jul. 2008 10:13
vandfarve:
Jeg har sparet lidt tålmodighed og venter en måneds tid for at tjene lidt flere penge så vi har mere at gøre godt med :)
Skriver til den tid :)!
Gravatar #19 - vandfarve
16. jul. 2008 13:56
#18 Du skal være så velkommen!

Hit me...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login