mboost-dp1

Ny laptop til 3D

Gå til bund
Gravatar #1 - jul
8. maj 2008 11:54
Hej venner

Tænk at I er så flinke at hjælpe og diskutere alt muligt! - på forhånd tak...

Jeg skal have en laptop, som jeg skal bruge til CorelDraw, Photoshop og 3D programmet Rhino3D og har efterhånden fundet følgende ønsker til den:

- XP
- Intel Core duo
- 3-4 gb ram
- HD: 250 gb, 5400 omd. er vist fint, mindre varme og mindre støj
- Display: 1440 x 900, (1600 x1050 ville være dejligt) - faktisk ønsker jeg ikke specielt bredformat, men det er vel næsten standard?
- Nvidia Geforce 8600 eller 9500
- HDMI
- Webcam (1,3mp?)

Hmmm... da jeg er designer går jeg lidt op i lækkerheden, men prisen kan jo få mig til at mene noget andet (ville ønske jeg kunne bruge mac - kyndige fortæller mig at det går altså ikke! - og så er der jo maccers pris))

Jeg har kikket på: http://mybook.dk/shop/external/images/html/edbpris...

- Jeg har set en lækker dell, men de kører vist mest Vista. Og deres priser?

Zepto siger nogen, jeg har en ven med dårlige erfaringer...

Nogen andre bud eller erfaringer med firmaerne?

Mange VH og pft.
Gravatar #2 - Kim9900
9. maj 2008 09:33
Jeg har selv været på jagt efter sådan en bærbar og jeg valgte en Dell XPS 1530 har været ude og kigge på mac book pro men den toppede lige mit budget. Har også kigget på HP og Zepto som også har nogle lækre modeller, men Dell vandt eftersom de havde en god service. Kraft er ikke alt fandt jeg ud af med min gamle bærbar og hvis man ikke har den i halvdelen af tiden, fordi den er i stykker er det også trælst. Dog vil jeg hurtigt sige at det ikke er muligt at instalere XP på XPS, eftersom de drivere man får med og dem man finde på nettet bare ikke er lavet til XP, hvilket resultere i at man godt kan kører XP på den, men at det køre utroligt ringe. Hvad angår Zepto har jeg også hørt dårlige ting med at de simpelt bliver for varme og dør.
Gravatar #3 - Happy-Cheese
11. maj 2008 10:12
Jeg vil sige lidt det sammen som ham tossen ovenover :P

Dells XPS serie skulle hvist være meget god og i mange forskellige "størrelser".

Det gode ved DELL er at man jo selv kan tilpasse sin computer ret meget.

Jeg sad lige og samlede en igår som jeg fik op at koste 25 k :)

Ellers er HP og Zepto meget gode...

Jeg ville helt klart anbefale dig en Mac, men da priserne for dæres bærbare hvist starter i 8 k kunne det godt blive lidt for dyrt :)

Hvis det er et problem at der er Vista på kan du jo ...*bare hente XP og putte det på* ---*host*
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login