mboost-dp1
Ny LG 32" skærm
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har her til morges fået en ny 32" fladskærms tv i fødselsdagsgave. Prøvede så for sjov skyld at tilslutte den til min pc. I min pc sidder der et Geforce GTX 275 grafikkort.
Det der undrede mig var at den højeste opløsning jeg kunne vælge var omkring 1300x... Så vidt jeg kan se i manualen kan skærmen max klare 1900x...
Kunne det måske være fordi jeg brugte et VGA stik istædet for HDMI?
Hvad er forskellen rent teknisk på VGA og HDMI udover at vga er gammelt self :-).
Link til skærm
Venlig Hilsen
Simon
Det der undrede mig var at den højeste opløsning jeg kunne vælge var omkring 1300x... Så vidt jeg kan se i manualen kan skærmen max klare 1900x...
Kunne det måske være fordi jeg brugte et VGA stik istædet for HDMI?
Hvad er forskellen rent teknisk på VGA og HDMI udover at vga er gammelt self :-).
Link til skærm
Venlig Hilsen
Simon
Der er ingen grund til at bruge VGA længere. ligemeget hvad så smæk HDMI i.
HDMI er digitalt og har både lyd og billede i samme kabel.
VGA er analogt og bære kun billede.
HDMI er digitalt og har både lyd og billede i samme kabel.
VGA er analogt og bære kun billede.
0 anelse.
men tænker det har noget at gøre med at de ikke vil stå inde for kvaliteten af billedet når så meget data skal sendes over et analogt medie.
men tænker det har noget at gøre med at de ikke vil stå inde for kvaliteten af billedet når så meget data skal sendes over et analogt medie.
Efter at have googlet lidt (jeg opgav simpelthen LG's manual, magen til skrammel skal man sgu lede længe efter :) ), fandt jeg ud af at dit TV "kun" er HD-Ready, dvs det kan max vise 1280x720 i 60hz. Det er muligt at det kan tage et 1080P signal, og nedscalere til 1280*720, det er nok det der er ment.
Nå det er sagt, så kan man sgu alligevel ikke se forskellen på Full HD og HD-Ready på en 32", det kniber selv med mit 46" at se forskellen :)
*edit*
Hov, glemte at ønske tillykke med dagen :)
Nå det er sagt, så kan man sgu alligevel ikke se forskellen på Full HD og HD-Ready på en 32", det kniber selv med mit 46" at se forskellen :)
*edit*
Hov, glemte at ønske tillykke med dagen :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.