mboost-dp1

Ny mobil

Gå til bund
Gravatar #1 - VonDoom
25. sep. 2011 20:46
Så er det tid til den årlige brutolønsbetalte gadgetfest. Overvejer at købe en ny mobiltelefon, men hvilken skal jeg vælge?

Har pt. en HTC Hero, og er sådan set glad for Android og vil gerne fortsætte med dette.
- Eller vil jeg...
Har ikke en skid erfaring med Apple produkter, jeg har altid undgået dem... Men iPhone 4 virker som en fed telefon, men hvordan spiller den sammen med alt mit andet windows-grej og mit google liv?

Har iPhonen et fornuftigt (gratis) turn-by-turn navigation da dette er et must?

På forhånd tak for gode input ;o)
Gravatar #2 - MiniatureZeus
25. sep. 2011 20:52
Hvis du overvejer en iPhone, så ville jeg nok vente til medio oktober. Der bliver sandsynligvis præsenteret en iPhone 5 (eller 4S..) inden for de næste to uger.
Så enten kan du købe den nye, eller også købe den gamle til reduceret pris.
Gravatar #3 - Brugernavn
25. sep. 2011 22:06
Hvis jeg var dig, ville jeg se om jeg ikke kunne finde en iPhone, jeg kunne prøve, og en at snakke med om den. Der er meget store forskelle mellem iOS og Android. iOS er meget mere lukket.

Med hensyn til gratis turn by turn har jeg ikke selv kunnet finde noget, da jeg havde iPhone. Jeg købte i stedet CoPilot Europe for 368 kr.

Hvis du bruger Google Calendar, og deler med flere eller har flere kalendere, er der en app, der hedder Week Calendar. Den er god, og kan sync'e farver og det hele.

GMail kørte jeg bare som exchange konti igennem standard mailprogrammet. Det fungerede fint.

Skulle du bestemme dig for iOS, så gør som MZ siger. Det ville være direkte dumt at købe en ny iPhone nu, for udover at der snart kommer en ny, så går der også rygter om at den vil være billigere, men du kan næsten være 100% sikker på at den ikke er dyrere.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
26. sep. 2011 05:40
Ja, der har været snak om, at en evt. 4S (hvis der kommer en 5 også) vil komme til at koste under 3000 kr. u abonnement. ($400 i USA, altså nok ca. $550 i DK med moms, told og jantelovskat)
Gravatar #5 - VonDoom
26. sep. 2011 07:22
Tak for det MZ, du har nok ret...

Problemet er bare med den der brutolønsordning at man åbenbart skal købe sit grej gennem Atea, og de har nok ikke taget højde for en ny iPhone...
Vores ønsker skal desuden være afgivet inden d. 26 oktober :-(

Hvad er jeres erfaring med bruttolønsordninger?
Så vidt jeg kan se sparer man 10 pct. (30 pct. hvis man betaler topskat) i forhold til priser på eksempelvis EDB priser.
Gravatar #6 - Mnc
26. sep. 2011 07:37
MiniatureZeus (2) skrev:
medio oktober

VonDoom (5) skrev:
Vores ønsker skal desuden være afgivet inden d. 26 oktober

Så ser det da ud til at du liige kan nå det. :)

Evt., lav en backup-plan. Således at du finder en mobilos, som du vil være tilfreds med "hvis X ikke kan lade sig gøre". :)
Gravatar #7 - MiniatureZeus
26. sep. 2011 07:58
Det kommer an på, om Atea får den ind i systemet, inden den kommer til Danmark (nok ultimo november eller primo december, vil jeg tro.. DK er jo kommet i Apples 2.BU)
Gravatar #8 - Brugernavn
26. sep. 2011 08:07
Jeg ville i så fald nok smide pengene efter en SGS 2, men uanset hvad du vælger, bliver det jo en stor opgradering.
Gravatar #9 - VonDoom
26. sep. 2011 09:35
Du har helt ret, desuden ser det ud til at Atea æder hele min skattebesparelse BASTARDS!
:-(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login