mboost-dp1

Ny mobiltelefon - hvilken?

Gå til bund
Gravatar #1 - Acro
17. nov. 2008 18:17
Jeg skal udskifte min nuværende telefon, men jeg kan ikke helt beslutte mig for, hvad det skal være.

Mine forventninger er:

- Fornuftig batterilevetid - den må gerne oplades dagligt, når den bruges meget, men jo længere desto bedre. Det er også et plus, hvis den kan lades op via USB.
- Telefonen skal også tage sig godt ud, når den ligger på et bord. Designet har derfor også en betydning.
- Intuitiv brugsoplevelse - fx sådan en detalje som bare at kunne søge efter kontakter ved at taste i hovedvinduet.
- Lynhurtig anvendelse! Det generer mig virkelig, at der er så få producenter, der formår at lave en grænseflade, der virker effektivt. Menuerne skal være transparente i forhold til det, jeg vil opnå - ikke der, den meste tid anvendes.
- Internet, e-mail, 3G (evt. trådløst net) og lignende skal der selvfølgelig også være.

Jeg har selv kigget på Nokia E66, Nokia E71, HTC Touch Diamond og diverse Windows Mobile-telefoner (BlackBerry Storm). Jeg er dog mere eller mindre ligeglad med mærket, og jeg ved også, at Sony Ericsson fx opfylder mange af kravene.

Af ovenstående er Nokia E71 og HTC Touch Diamond nok mest attraktive. Jeg synes dog ikke, at HTC'en har en fremragende respons, og Nokiaen har de generelle Nokia-mangler (et dårligt stik til opladning, manglende minijack, ingen USB-ladning og elendig software).

Da jeg fra tid til anden modtager og sender MMS, gider jeg ikke rigtigt bøvlet med en iPhone, selvom den helst bestemt er lækker og opfylder de fleste krav.

Hvad kan I anbefale?
Gravatar #2 - trylleklovn
17. nov. 2008 18:42
Hvis du jailbreaker iPhonen, så har du også MMS.

Udfra de krav du stiller er det umiddelbart den bedste jeg kan anbefale. Windows mobile vil jeg ikke ligefrem betegne som intuitivt eller hurtigt.
Gravatar #3 - <3Thinkpads
17. nov. 2008 18:49
Tja, svært valg.

E71 er blevet væsentligt hurtigere og bedre i lyden end e61i var. Symbian er en fornuftigt system som fungerer ganske glimerende.

HTC Diamond er jeg ikke vild med, designet er lækkert nok, men den nye GUI er ikke min kop te.

Ellers ville det måske være en mulighed med SE Xperia eller Samsung Omnia. Fordelen med WM er helt klart ActiveSync, det fungerer bare genialt med Outlook, og kalenderen er lige en tand bedre end andre.

iPhone, tja. Det er en lækker nok telefon som jeg er blevet overrasket over, men der skal for meget tweaking til før at den fungerer som jeg gerne vil have det.
Gravatar #4 - sissy
17. nov. 2008 19:00
HTC HD, den har også minijack og en dejlig skærm. Den er dog ikke kommet til Danmark endnu...
Gravatar #5 - MiniatureZeus
19. nov. 2008 08:24
Når du nu allerede har en iPod Touch, så ville det nok være nemmest at gå over til en iPhone, og som søren siger, så er MMS også en mulighed hvis du jailbreaker den.

Det største minus i forhold til iPhone 3G er imo Telia :(
Gravatar #6 - siliankaas
19. nov. 2008 08:27
Jeg har selv en Nokia E66, og den synes jeg opfylder mine krav, og så vidt jeg kan se også de fleste af dine :-)

Lækker tlf, med WLAN - hvordan kunne jeg dog leve uden!? :-)
Gravatar #7 - Acro
19. nov. 2008 09:16
Tak for jeres råd indtil videre. De er alle gode!

trylleklovn (2) skrev:
Windows mobile vil jeg ikke ligefrem betegne som intuitivt eller hurtigt.

HTC har i mine øjne gjort et rigtig godt arbejde med brugerfladen, men det ser desværre ud til at have haft konsekvenser for hastigheden. Det skulle være blevet bedre med den senere opgradering, men det er lidt svært at vurdere fra YouTube-anmeldelser. Der må da være nogle herinde, der kan svare på det?

McNasty (3) skrev:
E71 er blevet væsentligt hurtigere og bedre i lyden end e61i var. Symbian er en fornuftigt system som fungerer ganske glimerende.

Nokia E71 virker også som et gennemarbejdet produkt, selvom det selvfølgelig er lidt ærgerligt, at multimediesiden ikke er helt med. Man kan jo ikke få det hele, og det er heller ikke det væsentligste, så det kan jeg nok leve med. Jeg tror dog lige, jeg skal prøve at skrive på den, før jeg vælger.

McNasty (3) skrev:
Ellers ville det måske være en mulighed med SE Xperia eller Samsung Omnia. Fordelen med WM er helt klart ActiveSync, det fungerer bare genialt med Outlook, og kalenderen er lige en tand bedre end andre.

Jeg har også kigget på Sony Ericsson Xperia X1, men jeg har ikke hørt så godt om skærmen, og så er den også lige på grænsen mht. størrelsen. Jeg foretrækker i hvert fald en mindre telefon.
sissy (4) skrev:
HTC HD, den har også minijack og en dejlig skærm. Den er dog ikke kommet til Danmark endnu...

Den ser rigtig interessant ud, så den vil jeg også kigge på.

MiniatureZeus (5) skrev:
Når du nu allerede har en iPod Touch, så ville det nok være nemmest at gå over til en iPhone, og som søren siger, så er MMS også en mulighed hvis du jailbreaker den.

Jeg er altså ikke helt sikker på, at jeg vil blive glad for en iPhone. Lad os nu sige, at jeg går ude. På grund af årstiden har jeg typisk handsker på, og det kan min iPod Touch ikke lide. Jeg bliver nødsaget til at tage dem af for at betjene den, og det er simpelthen uholdbart, hvis det skal til for at besvare opkald. Gælder det også for en iPhone? Om man så bare kunne omkonfigurere hjem-knappen til at besvare opkald, ville det være en fornuftig løsning.

Der er ingen tvivl om, at mine krav som intuitivitet, ydelse og design opfyldes til nærmest perfektion med en iPhone. Jeg er bare ikke overbevist om, at jeg vil blive glad for den, hvis den har væsentlige problemer med udendørsbetjening, MMS-understøttelse og et dårligt abonnement hos en endnu værre udbyder.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login