mboost-dp1
Ny pc igen, igen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Skal bygge en PC for en kammerat, han bruger den til spil og opgradere kun når den gamle absolut ikke kan mere, derfor "fremtidssikre" vi altid hans maskiner (ja, ved godt man ikke kan, men det gør vi altså!).
CPU: Intel Core i5 760 (1.384,00 kr)
MB; GIGABYTE GA-P55-USB3 (rev. 1.0) (731,00 kr)
RAM: OCZ 4GB DDR3 2000MHz (2x2) (805,00 kr)
GFX: XFX Radeon HD 6850 (1 GB) (1.583,00 kr)
HDD: Western Digital 640GB Black 64MB SATA6 (455,00 kr)
PSU: XFX XXX Edition P1-650X-NLG9 650W (816,00 kr)
Kabinet: Cooler Master CM 690 II (815,00 kr)
----
Sum: 6.589,00kr (Priser er hentet fra SHG.dk)
Skal have snakket med ham om han vil have en SSD disk, men tvivler på han gider betale for det.
PSU'en ser lidt pebret ud i mine øjne, vil gerne have en der er lavet af Seasonic og det bliver Corsairs nyeste ikke mere, derfor ikke en Corsair.
Kan ikke helt bestemme mig for om der skal være Nvidia GFX i den eller ej, prislejet på omkring de 1500 er ca. hvor det skal være dog.
Komponenterne er valgt ud fra at kunne overclocke godt så hvis i anbefaler andre ting så hav lige det i mente. "Bang for the buck" tæller højt, men ikke så højt at i behøver at anbefale AMD CPU/MB.
Hvad siger i, holder det?
CPU: Intel Core i5 760 (1.384,00 kr)
MB; GIGABYTE GA-P55-USB3 (rev. 1.0) (731,00 kr)
RAM: OCZ 4GB DDR3 2000MHz (2x2) (805,00 kr)
GFX: XFX Radeon HD 6850 (1 GB) (1.583,00 kr)
HDD: Western Digital 640GB Black 64MB SATA6 (455,00 kr)
PSU: XFX XXX Edition P1-650X-NLG9 650W (816,00 kr)
Kabinet: Cooler Master CM 690 II (815,00 kr)
----
Sum: 6.589,00kr (Priser er hentet fra SHG.dk)
Skal have snakket med ham om han vil have en SSD disk, men tvivler på han gider betale for det.
PSU'en ser lidt pebret ud i mine øjne, vil gerne have en der er lavet af Seasonic og det bliver Corsairs nyeste ikke mere, derfor ikke en Corsair.
Kan ikke helt bestemme mig for om der skal være Nvidia GFX i den eller ej, prislejet på omkring de 1500 er ca. hvor det skal være dog.
Komponenterne er valgt ud fra at kunne overclocke godt så hvis i anbefaler andre ting så hav lige det i mente. "Bang for the buck" tæller højt, men ikke så højt at i behøver at anbefale AMD CPU/MB.
Hvad siger i, holder det?
Umiddelbart vil jeg mene, at PSU'en er lige en tand for stor. Jeg tilhører stadig den gamle skole, der mener, at en computer godt må være billig i drift (læs: forbruge så lidt el som muligt).
Jo større overhead du har på en PSU, jo mindre effektiv er den. Så vidt jeg husker, så er en PSU mest effektiv, hvis den leverer omkring 70-80 % (correct me if I'm wrong) af den maksimale effekt.
Du vil derfor nemt kunne hoppe på en 500W-strømforsyning, for den ovenstående computer har ikke brug for 650W. Det er bare en smule hen i vejret. :)
Jo større overhead du har på en PSU, jo mindre effektiv er den. Så vidt jeg husker, så er en PSU mest effektiv, hvis den leverer omkring 70-80 % (correct me if I'm wrong) af den maksimale effekt.
Du vil derfor nemt kunne hoppe på en 500W-strømforsyning, for den ovenstående computer har ikke brug for 650W. Det er bare en smule hen i vejret. :)
Der i samme åndedrag vil anbefale dig at kigge på denne side med information om 80Plus-strømforsyninger.
Der er der listet nogle af de mest effektive PSU'er ift. producenterne.
Der er der listet nogle af de mest effektive PSU'er ift. producenterne.
#3 Så kan jeg lære at sætte maskiner sammen sent om aftenen, det skal der selvfølgelig i også.
Corsair Air Series A70 (358,-)
#4 Ja, jo.. Jeg kan godt lide der er lidt extra watt at gøre med når jeg overclocker. En anden ting er det er da halv svært at køre en gaming pc på 80% hele tiden, så jeg ved ikke helt.
Ville ikke have noget imod hvis der var en gold certified 500'ish watt psu til menneske penge, men det er halv svært at finde. Seasonic laver en der hedder X-560, den kan jeg bare ikke finde i danmark.
Du har vel ikke et par konkrete bud på hånden?
Corsair Air Series A70 (358,-)
#4 Ja, jo.. Jeg kan godt lide der er lidt extra watt at gøre med når jeg overclocker. En anden ting er det er da halv svært at køre en gaming pc på 80% hele tiden, så jeg ved ikke helt.
Ville ikke have noget imod hvis der var en gold certified 500'ish watt psu til menneske penge, men det er halv svært at finde. Seasonic laver en der hedder X-560, den kan jeg bare ikke finde i danmark.
Du har vel ikke et par konkrete bud på hånden?
De skiftes begge til at ligge lige en tand foran hinanden (ifl. fps'erne fra http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_c...). Desuden er 460 dyre og har en større effekt ved load. Men den har PhysX.
Jeg ved ikke lige, hvordan OC'erne for dem ligger.
Jeg ved ikke lige, hvordan OC'erne for dem ligger.
Det dobbelte ram vil nok også være ret godt hvis det skal fremtidssikres, da RAM er nok en af dem der bliver brugt mest..
Plimmer (15) skrev:Han skal bruge den til at spille på, har endnu ikke set et spil der er 64bit. Så nej, tror bare vi holder os til 4GB.
•Half-Life 2
•Lost Coast
•Bet On Soldier: Blood Sport
•Codename: Panzers (Phase one)
•Colin McRae Rally 2005
•Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay
•Far Cry
•Fahrenheit
•Shadow Ops: Red Mercury
•Unreal Tournament 2004
•WWII Tank Commander
•S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
•Dreadnought
Det er ældre spil der er sikkert mange mange flere
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.