mboost-dp1

Ny pc skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - JesperZ
2. feb. 2010 22:33
Synes lige jeg vil forkæle mig selv med en ny pc skærm, men synes ikke rigtigt specs siger noget om kvaliteten på en skærm, og der er simpelthen for mange skærme på markedet lige nu til at jeg gider at kigge et utal af reviews igennem. Så nu spørger jeg herinde; er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en ny skærm til min pc?

Den skal hovedsageligt bruges til film/gaming. Kan bruge min nuværende skærm til billedredigering. Den skal mindst være 24", men gerne 26-27". Prisloft på ca 3000 kr. DVI er et krav.

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - Norrah
3. feb. 2010 16:25
Lenovo - 24" ThinkVision L2440x
Fordel: LED baggrundsbelysning, og generel god kvalitets fornemmelse, Ikke grim
Ulempe: TN panel, samt næsten kønsløst design..

Kommer lige med flere om 2 sekunder, men skal lige i rema.
Gravatar #3 - JesperZ
3. feb. 2010 17:49
Tak for svaret. Har tænkt på følgende. Er dog ikke ekspert på skærme, men umiddelbart synes jeg den virker nice:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=6...
Gravatar #4 - Norrah
3. feb. 2010 18:22
Det er mere et tv end en skærm.
Jeg har meget dårlige erfaringer med de skærme der sidder tuner i, jeg kan ikke anbefale dem. Billedet plejer at være til grin.

Men det er op til dig, skal nok lige komme med flere eksempler.
Gravatar #5 - JesperZ
3. feb. 2010 18:50
Der er ikke tuner i. Det er HD udgaven der er tuner i, ikke H udgaven.
Gravatar #6 - Norrah
3. feb. 2010 19:02
Det har du da ret i, jeg læste blot spec inde på århus pc-lager.. men der hvor jeg forventede spec's der var der sgu et "alternativ"..

Men jeg ser da lige ordentligt på skærmen igen så.
Gravatar #8 - rumagenten
3. feb. 2010 20:57
HP LP2475W FTW!!
Gravatar #9 - JesperZ
3. feb. 2010 21:17
#8 Har kun dårlige erfaringer med HP produkter desværre.
Gravatar #10 - Norrah
3. feb. 2010 21:37
Virker lidt som om den er designet til at være et kompromi på et tv, og en monitor. Hvis man nu ikke har plads til 2.

En ulempe kunne være at den er i 16:9 format.
Hvilket er træls til spil på pc, men super til film.
Dette skyldes nok at den er optimeret til ps3 support.

Kontrastforholdet er ret stort, så det kræver finindstillinger at få billedet til at være pænt. *Sikkert nok at slå den fra dynamisk kontrast.

Men derudover ser det vel okay ud.
Jeg ville self. personligt være lidt træt af panelet, men jeg er en skærm snob. Så det skal du ikke ligge så meget i. TN paneler er ved at være.. semi okay.

Jeg tror nu stadig at du ville finde mere skærm for pengene hvis du kiggede i 24" størrelsen.

Når du er oppe i 27" så begynder en opløsning på 1920x1200, eller i dit tilfælde 1920x1080 at være lige at strække den til en monitor da den står tæt på dig i forhold til et tv. Den her skærm har en dot pitch på hele 0.311mm Hvilket vil sige din optimale afstand til skærmen skal være stor, og skal vi højere op i opløsning, så er budgettet slet ikke egnet til det.

Med det sagt, så tror jeg dog stadig godt jeg kan anbefale den til dig.
Virker lidt som om at større er bedre i din verden :)
Og det er jo i sidste ende dig der skal være glad for dit køb, ikke folk på newz.
Gravatar #11 - JesperZ
4. feb. 2010 09:11
#10 Altså jeg er åben overfor andre forslag, det er ikke det :p

Har i øvrigt allerede en forholdsvis dyr skærm til korrekt farvegengivelse (i forbindelse med billedbehandling), og den har jeg ikke tænkt mig at skille mig af med. Den nye skærm er udelukkende til underholdning.
Gravatar #12 - vandfarve
4. feb. 2010 10:00
#OP:

Gå ind på Flatpanels.dk's hjemmeside (Tjek under "Gamerskærme") og vælg den bedste efter deres vurderinger. Jeg vil personligt anbefale Dells skærme, men der er mange gode på den liste.
Gravatar #13 - MogensJ
4. feb. 2010 11:47
Du kan gå ind her.
http://www.pribot.dk/primus/fladskaerme~1614.htm

Søg så på:
DVI 24"

Så får du hvad du har brug for.

Hilsen
Mogens
Gravatar #14 - MogensJ
4. feb. 2010 11:47
Husk at sætte hak i "søg kun i denne kategori"
Gravatar #15 - JesperZ
7. feb. 2010 15:50
Jeg har kigget på denne også. Den ser ud til at have lidt bedre specs. Nogle inputs ville være super :)

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5...

Gravatar #16 - JesperZ
10. feb. 2010 12:24
Endte med at købe Samsung skærmen
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login