mboost-dp1
Ny processor i gammelt bundkort?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej venner
Jeg har en gammel svinger med følgende:
Micro-star Inc. MS-6728
Intel Pentium 4 541 CPU 3.20GHz
Jeg prøvede lige noget geekbench 2.1.4 og fik 1733 point, hvilket er fint for denne processor, men der er jo mange nyere og hurtigere processorer.
Kunne man forestille sig at det var en ok ide at købe en nyere processor, som jeg bare kan ploppe i og få en hurtigere computer?
Jeg er sikkert ikke den første der spørger om sådan noget, og jeg beklager min evt. uvidenhed, men tanken er selvfølgelig besnærende :-)
På forhånd tak
Vh
Jens
Jeg har en gammel svinger med følgende:
Micro-star Inc. MS-6728
Intel Pentium 4 541 CPU 3.20GHz
Jeg prøvede lige noget geekbench 2.1.4 og fik 1733 point, hvilket er fint for denne processor, men der er jo mange nyere og hurtigere processorer.
Kunne man forestille sig at det var en ok ide at købe en nyere processor, som jeg bare kan ploppe i og få en hurtigere computer?
Jeg er sikkert ikke den første der spørger om sådan noget, og jeg beklager min evt. uvidenhed, men tanken er selvfølgelig besnærende :-)
På forhånd tak
Vh
Jens
Du kan få en ny cpu, et nyt bundkort og 4 gb ram for stortset ingen penge. Få en geeky ven til at samle det for dig.
(helt alvorligt, uden hyper GPU koster en komplet o0g fornuftig spand 5K)
Tanghaar (3) skrev:Du kan få en ny cpu, et nyt bundkort og 4 gb ram for stortset ingen penge. Få en geeky ven til at samle det for dig.
Og man kan vel egentlig gøre det billigere endnu, hvis man vil - alt efter behov.
Tanghaar (3) skrev:Du kan få en ny cpu, et nyt bundkort og 4 gb ram for stortset ingen penge. Få en geeky ven til at samle det for dig.
Og en ny spand er at forstå som en komplet ny PC?
Som vil spare mig for en masse bøvl med det gamle her?
...en meget fristende løsning. Så kan jeg også sørge for et fornuftigt grafikkort.
Hvad mon sådan en 5K spand scorer i Geekbench? Jeg laver noget grafiknoget og 3d, ingen spil, men det er jo rart hvis det andet spiller :-)
#5 Yes, skærm, kabinet, keyboard, mus og så videre.
Den scorer vel. øh..? 2822 point med et skod gfx kort og en sløv hd
Den scorer vel. øh..? 2822 point med et skod gfx kort og en sløv hd
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.