mboost-dp1

Ny processor i gammelt bundkort?

Gå til bund
Gravatar #1 - Jul
10. sep. 2009 12:19
Hej venner

Jeg har en gammel svinger med følgende:

Micro-star Inc. MS-6728
Intel Pentium 4 541 CPU 3.20GHz

Jeg prøvede lige noget geekbench 2.1.4 og fik 1733 point, hvilket er fint for denne processor, men der er jo mange nyere og hurtigere processorer.

Kunne man forestille sig at det var en ok ide at købe en nyere processor, som jeg bare kan ploppe i og få en hurtigere computer?

Jeg er sikkert ikke den første der spørger om sådan noget, og jeg beklager min evt. uvidenhed, men tanken er selvfølgelig besnærende :-)

På forhånd tak

Vh

Jens
Gravatar #2 - Plimmer
10. sep. 2009 13:51
Det korte svar: Nej.

Det lidt længere svar: Nej, fordi de nye cpu'er ikke passer i dit bundkort og hvis du er uheldig er rammene også for gamle.
Gravatar #3 - Zombie Steve Jobs
10. sep. 2009 20:00
Du kan få en ny cpu, et nyt bundkort og 4 gb ram for stortset ingen penge. Få en geeky ven til at samle det for dig.

(helt alvorligt, uden hyper GPU koster en komplet o0g fornuftig spand 5K)
Gravatar #4 - XorpiZ
11. sep. 2009 06:13
Tanghaar (3) skrev:
Du kan få en ny cpu, et nyt bundkort og 4 gb ram for stortset ingen penge. Få en geeky ven til at samle det for dig.

Og man kan vel egentlig gøre det billigere endnu, hvis man vil - alt efter behov.
Gravatar #5 - Jul
11. sep. 2009 08:25
Tanghaar (3) skrev:

Og en ny spand er at forstå som en komplet ny PC?

Som vil spare mig for en masse bøvl med det gamle her?

...en meget fristende løsning. Så kan jeg også sørge for et fornuftigt grafikkort.

Hvad mon sådan en 5K spand scorer i Geekbench? Jeg laver noget grafiknoget og 3d, ingen spil, men det er jo rart hvis det andet spiller :-)
Gravatar #6 - Zombie Steve Jobs
11. sep. 2009 08:29
#5 Yes, skærm, kabinet, keyboard, mus og så videre.
Den scorer vel. øh..? 2822 point med et skod gfx kort og en sløv hd
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login