mboost-dp1
Ny router
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg står og skal bruge en ny router.
Den jeg har nu er en standard router fra Fullrate, der har det med at stå af en gang imellem på den trådløse del.
Gider ikke bakse med at få byttet den til en ny, så køber bare en selv.
Jeg vil derfor høre om i kan anbefale en god router?
Kravene er som følgende:
Trådløs med god rækkevidde.
Stabil
Let at konfigurere, men gerne med mange muligheder.
Gerne et telefonudtag, hvis jeg engang bestemmer mig for at anskaffe sådan en.
Prisleje: max 600kr.
Håber i kan hjælpe (:
Den jeg har nu er en standard router fra Fullrate, der har det med at stå af en gang imellem på den trådløse del.
Gider ikke bakse med at få byttet den til en ny, så køber bare en selv.
Jeg vil derfor høre om i kan anbefale en god router?
Kravene er som følgende:
Trådløs med god rækkevidde.
Stabil
Let at konfigurere, men gerne med mange muligheder.
Gerne et telefonudtag, hvis jeg engang bestemmer mig for at anskaffe sådan en.
Prisleje: max 600kr.
Håber i kan hjælpe (:
Ye, må man bare elske mørklægningen fra fullrates side.
Samt de vanvigtige påstulater om blandt andet rum aktiver kan forhindre en normal surfing/dl over wifi til deres zyxel fw på 2 meters afstand er en gyldig forklaring (på de disconnects man har oplevet) af Mads der uofficielt officielt er ansat hos fullrate.
Og yay for deres forum (som ikke er til support) som kun fullrate's kunder kan besøge, men hvor deres ansatte kan ytre sig uofficielt naturligvis. Offentlig berørings angst?
Dette er nødvendigvis ikke Nextnx egen officielle mening. host
Gør dig en tjeneste og fik en der er supportet af dd-wrt.com
Hvis du skulle få brug for det eller bare vil lege lidt, så er det ikke hw'en der mangler.
Samt de vanvigtige påstulater om blandt andet rum aktiver kan forhindre en normal surfing/dl over wifi til deres zyxel fw på 2 meters afstand er en gyldig forklaring (på de disconnects man har oplevet) af Mads der uofficielt officielt er ansat hos fullrate.
Og yay for deres forum (som ikke er til support) som kun fullrate's kunder kan besøge, men hvor deres ansatte kan ytre sig uofficielt naturligvis. Offentlig berørings angst?
Dette er nødvendigvis ikke Nextnx egen officielle mening. host
Gør dig en tjeneste og fik en der er supportet af dd-wrt.com
Hvis du skulle få brug for det eller bare vil lege lidt, så er det ikke hw'en der mangler.
Jeg kan anbefale en ASUS WL-500g
Det skulle være den hurtigeste router der understøtter dd-wrt.
Jeg kan samtidig sige at du ikke vil fortryde hvis du får dd-wrt på den.
jeg har aldrig haft så stabile routere.
Det skulle være den hurtigeste router der understøtter dd-wrt.
Jeg kan samtidig sige at du ikke vil fortryde hvis du får dd-wrt på den.
jeg har aldrig haft så stabile routere.
Nu er det ikke for at være på tværs, men den du linker til har ikke just fået de bedste ord med på sagen.
De seneste to kommentarer er:
Flere klager over den medfølgende firmware... Nu jeg ikke 100% på, hvad det dd-wrt er, men det virker altså ikke som det bedste køb?
Grunden til min undren er, at jeg selv er lidt på udkig efter en ny.
Nu er det ikke for at være på tværs, men den du linker til har ikke just fået de bedste ord med på sagen.
De seneste to kommentarer er:
Edbpriser skrev:Jeg kan desværre ikke give mere end 2 stjerner for dette produkt.
Begge stjerner får Asus for deres fine indpakning af hardwaren.
Jeg har opdateret firmwaren, uden held.
Extern harddisk er formateret som xFat drev, uden held.
Jeg bliver konstant kastet af nettet (mister forbindelsen). Dårlig routing til NAS server (viser ikke tilkoblet udstyr).
....
edbpriser skrev:Har ikke så gode erfaringer med denne router. Min ene computer bliver f.eks. hele tiden smidt af. Kan ikke få understøttelsen af USB harddisk til at fungere og webinterfacet til routeren stopper med at virke(måske fordi computeren bliver smidt af det trådløse net?). Kan se at andre anbefaler ny firmware - det vil jeg prøve, men da produktet ikke virker out of the box får det kun 1 stjerne herfra
Flere klager over den medfølgende firmware... Nu jeg ikke 100% på, hvad det dd-wrt er, men det virker altså ikke som det bedste køb?
Grunden til min undren er, at jeg selv er lidt på udkig efter en ny.
Uden den alternative firmware, så har dem der har anmeldt på EDBpriser helt sikkert ret.
Men da firmwaren ændrer radikalt på hvordan routeren opfører sig, så kan du ikke nødvendigvis drage konklusionen at den er ringe.
Men hvis man køber den, så skal man jo så også tage skridtet fuldt ud, og ikke beholde den firmware der var på routeren ved købet.
Uden den alternative firmware, så har dem der har anmeldt på EDBpriser helt sikkert ret.
Men da firmwaren ændrer radikalt på hvordan routeren opfører sig, så kan du ikke nødvendigvis drage konklusionen at den er ringe.
Men hvis man køber den, så skal man jo så også tage skridtet fuldt ud, og ikke beholde den firmware der var på routeren ved købet.
Jeg har den firmware på min fon router.
Lagt ind på en ekstra nørdet måde. Der er brugt et programeringsboard (eksternt hjemmebygget printplade) samt lidt selvskreven kode.
Den fungerer upåklageligt og kan blive din for 349,- plus fragt.
Rækkeviden dækker et almindeligt parcelhus på 200 kvm.
Der følger desuden en antenne med der sender et direkte målrettet signal, hvis man befinder sig et længere stykke væk fra routeren.
Kan afhentes/prøves i Aalborg.
Lagt ind på en ekstra nørdet måde. Der er brugt et programeringsboard (eksternt hjemmebygget printplade) samt lidt selvskreven kode.
Den fungerer upåklageligt og kan blive din for 349,- plus fragt.
Rækkeviden dækker et almindeligt parcelhus på 200 kvm.
Der følger desuden en antenne med der sender et direkte målrettet signal, hvis man befinder sig et længere stykke væk fra routeren.
Kan afhentes/prøves i Aalborg.
Det er fuldstændigt rigtigt at den router er noget l***! med standard firmwaren.
Men med DD-WRT på, bliver den ekstrem stabil og hurtig.
Det er fuldstændigt rigtigt at den router er noget l***! med standard firmwaren.
Men med DD-WRT på, bliver den ekstrem stabil og hurtig.
Jeg kan anbefale mærket D-Link, min har kørt perfekt i mange år.
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=6...
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=6...
Skak2000 (13) skrev:Jeg kan anbefale mærket D-Link, min har kørt perfekt i mange år.
Jeg har også haft et par D-Link routere, og de har skam kørt udemærket.
Men det samme kan ikke siges om deres strømforsyninger :)
den ene router nåede at futte 3 PSUer af, den anden nøjes med 2.
Det samme problem har min kammerat også haft.
De virkede fint i Ca. ½ år af gange, hvorefter de bare døde.
Dette er dog 4 år siden, og jeg ved ikke om de har forbedret dem nu.
Der var tale om DI-604 og DI-624.
#9 Har også den berømte/berygtede super-lorte-crap-vammelt designede pis router fra fullrate.
Bare slå det trådløse fra, så bruger du den som modem.
Bare slå det trådløse fra, så bruger du den som modem.
Jeg har en Linksys WRT54G. Det er godt nok en ældre model, men den kører dejligt med DD-WRT. Og der er massere af mulighedder med den, da det er til at bikse et par usb porte på den. Men kommer selvfølgelig an på hva du lige har tænkt dig med din router ;D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.