mboost-dp1
Ny skærm til PC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey,
De sidste 4 år har jeg haft en samsung syncmaster 226cw som jeg har været glad for.
Nu savner jeg noget mere opløsning og en større skærm.
Valget er faldet på en Samsung Syncmaster S24A450BW eller MW.
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist...
Umiddelbart ingen forskel.
http://www.opei.net/brand/samsung/samsung-announce...
Det lader til at MW'eren er nyere og har indbyggede højttalere, ellers kan jeg ikke lure forskellen.
Skærmene hos samsung.com
S24A450MW
S24A450BW
Hvorfor skal man smide ~400-500 kr mere efter en MW'eren?
De sidste 4 år har jeg haft en samsung syncmaster 226cw som jeg har været glad for.
Nu savner jeg noget mere opløsning og en større skærm.
Valget er faldet på en Samsung Syncmaster S24A450BW eller MW.
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist...
Umiddelbart ingen forskel.
http://www.opei.net/brand/samsung/samsung-announce...
Det lader til at MW'eren er nyere og har indbyggede højttalere, ellers kan jeg ikke lure forskellen.
Skærmene hos samsung.com
S24A450MW
S24A450BW
Hvorfor skal man smide ~400-500 kr mere efter en MW'eren?
#2 jeg har ingen intentioner om at få lyd fra skærmen :)
Min PC-lyd kommer fra et sæt Dali II og det skal det ikke laves om på.
Er i tvivl om højttalerne er den største forskel på de to skærme.
Da jeg i sin tid købte en 226CW, var det fordi jeg læste mig til at CW'eren havde et bedre panel end BW'eren.
Nu kan jeg ikke se logikken i at ændre produktnavn fra bw til mw, fordi der er komme højttalere i, så tænkte det måske havde noget med panelet at gøre og regnede med at der var nogen der havde en mening om det.
Min PC-lyd kommer fra et sæt Dali II og det skal det ikke laves om på.
Er i tvivl om højttalerne er den største forskel på de to skærme.
Da jeg i sin tid købte en 226CW, var det fordi jeg læste mig til at CW'eren havde et bedre panel end BW'eren.
Nu kan jeg ikke se logikken i at ændre produktnavn fra bw til mw, fordi der er komme højttalere i, så tænkte det måske havde noget med panelet at gøre og regnede med at der var nogen der havde en mening om det.
holmen (3) skrev:
Nu kan jeg ikke se logikken i at ændre produktnavn fra bw til mw, fordi der er komme højttalere i
Det er faktisk normen, netop for at kunne udpege produkt-forskelle.
holmen (3) skrev:
så tænkte det måske havde noget med panelet at gøre og regnede med at der var nogen der havde en mening om det.
Nu har jeg ikke (tidsmæssig) mulighed for pt at researche de to modeller, men kan du sige om panel-typen er oplyst, eller om den er ukendt? Ellers er det eneste du skal kigge efter: Tilgængelige stik-typer og mulighed for turn/tilt/pivot.
Ifølge edbpriser har begge skærme TN paneler, og begge er med LED bagbelysning.
EDIT: Jeg kan ikke se pointen i at de begge skulle hedde S24A450xx hvis der blev brugt forskellige paneler. Jeg ville gætte på at man ændrede mere end de sidste 2 digits, hvis der var så stor en forskel.
EDIT: Jeg kan ikke se pointen i at de begge skulle hedde S24A450xx hvis der blev brugt forskellige paneler. Jeg ville gætte på at man ændrede mere end de sidste 2 digits, hvis der var så stor en forskel.
Det er jeg skam med på :)BlackFalcon (4) skrev:Det er faktisk normen, netop for at kunne udpege produkt-forskelle.
Kan bare ikke se koblingen mellem "m" og speaker, men det er nok bare mig.
Well, indtil videre holder jeg mig til BW'eren.
Der er også den her:
Dell UltraSharp U2412M
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5...
Som har IPS-panel. Jeg kan læse mig til at IPS har bedre betragtningsvinkel og varmere farver, men er langsommere. Jeg kan se at responstiden er 8ms vs samsungens 5ms.
Er det værd at gå efter IPS fremfor NT?
Det kommer jo mest af alt an på, hvad du vil bruge den til.
Hvis du ikke skal spille FPS eller bilspil eller lign. spil med mange hurtige bevægelser, så kan det være et nemt valg.
Men hvis du skal bruge den til gaming også, så ville jeg i hvert fald vente indtil der kommer nogen på banen, som har erfaring med IPS paneler, og kan komme lidt ind på om ghosting er et problem på dem, når der oplyses højere responstider.
Hvis du ikke skal spille FPS eller bilspil eller lign. spil med mange hurtige bevægelser, så kan det være et nemt valg.
Men hvis du skal bruge den til gaming også, så ville jeg i hvert fald vente indtil der kommer nogen på banen, som har erfaring med IPS paneler, og kan komme lidt ind på om ghosting er et problem på dem, når der oplyses højere responstider.
HElt tilfældigt har jeg lavet sammenligninger over Samsung skærme til Firmabrug.
Forskellen Mellem M og B er højtalere (samme for MW og BW som er 1920*1200 frem for 1080 som M og B har)
Og så er der noget om at M serien har sRGB certificering. Det har B'erne ifølge Google ikke. M serien bruger tilgengæld mere strøm (+8Watt testet efter Energy star 5)
Dell Ultrasharp er varmt anbefalet herfra U2412 med IPS, Displayport og så koster den mindre end Samsung BW/MW
Forskellen Mellem M og B er højtalere (samme for MW og BW som er 1920*1200 frem for 1080 som M og B har)
Og så er der noget om at M serien har sRGB certificering. Det har B'erne ifølge Google ikke. M serien bruger tilgengæld mere strøm (+8Watt testet efter Energy star 5)
Dell Ultrasharp er varmt anbefalet herfra U2412 med IPS, Displayport og så koster den mindre end Samsung BW/MW
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.