mboost-dp1
Ny telefon
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg kan ikke presse mere qualitytime ud af min nokia 6230, så jeg skal have mig en ny.
Har overvejet touch, men er bange for at jeg så ikke længere kan skrive sms'er uden at skulle se på skærmen (man kan af gode grunde ikke mærke tasterne).
Gider ikk ifone.
Nogle forslag eller motivationer? - pris er ikke et stopkriterie.
Har overvejet touch, men er bange for at jeg så ikke længere kan skrive sms'er uden at skulle se på skærmen (man kan af gode grunde ikke mærke tasterne).
Gider ikk ifone.
Nogle forslag eller motivationer? - pris er ikke et stopkriterie.
Hvis du skal have touch så kommer du næsten ikke uden iPhone. Der er godt nok android, men min erfaring er at iPhone er den mest responsive på det punkt.
Du kommer ikke uden om at skulle se på
skærmen, om ikke andet for at se om du laver fejl. Den her besked har jeg skrevet fra min iPhone og vil anslå at jeg bruger halvdelen af tiden på at kigge på de bogstaver der kommer frem, og den anden halvdel på sikre mig at mine fingre nu også er korrekt placeret. Man lærer ret hurtigt hvor bogstaverne, men man kan af gode grunde ikke mærke sig frem. Lyder dog som om du ville være mest tilfreds med
en mobil med knapper.
skærmen, om ikke andet for at se om du laver fejl. Den her besked har jeg skrevet fra min iPhone og vil anslå at jeg bruger halvdelen af tiden på at kigge på de bogstaver der kommer frem, og den anden halvdel på sikre mig at mine fingre nu også er korrekt placeret. Man lærer ret hurtigt hvor bogstaverne, men man kan af gode grunde ikke mærke sig frem. Lyder dog som om du ville være mest tilfreds med
en mobil med knapper.
Vil give Trylleklovn ret. iPhone er mest responsiv på touchskærmen, set i forhold til Android telefoner som jeg har stået med. Jeg har på min egen HTC Hero samme problem med SMS skrivning som Trylleklovn har, det går hurtigt at skrive men tilgengæld er der mange fejl som skal rettes. Men man vender sig dog til det.
Tilgengæld så er Android overlegen iPhone. Market er måske ikke så stort, tilgengæld kan du køre flere apps af gangen. Integrationen med Google services er i topklasse. Jeg vil råde dig til at hvis du beslutter dig for en Android telefon, så vær sikker på at den kører Android 2.1, da 1.5 kan være lidt tung at danse med.
Tilgengæld så er Android overlegen iPhone. Market er måske ikke så stort, tilgengæld kan du køre flere apps af gangen. Integrationen med Google services er i topklasse. Jeg vil råde dig til at hvis du beslutter dig for en Android telefon, så vær sikker på at den kører Android 2.1, da 1.5 kan være lidt tung at danse med.
tak, tror egentlig jeg allerede har besluttet mig for ikke at købe en touch, ikke mindst efter den nyhed med at de ikke må ligge i lommen :)
Den skal nok have wifi og en ordentlig skærm til at gå på nettet, er der nogle der har erfaringer med "tast" telefoner med disse egenskaber?
Den skal nok have wifi og en ordentlig skærm til at gå på nettet, er der nogle der har erfaringer med "tast" telefoner med disse egenskaber?
Jeg er glad for min Nokia E52. Den har wifi og en rimelig stor skærm.
billede
Og så er der 7 kabale på!
billede
markjensen (5) skrev:Jeg er glad for min Nokia E52. Den har wifi og en rimelig stor skærm.
billede
E52 er godt valg! Hvis du vil have en med fuld tastatur, så kig evt på E75.
Jeg har hogså gode erfaringer med E serien.
Der er en grund til at det var en nyhed. (hint: det passer ikke)
KC (4) skrev:ikke mindst efter den nyhed med at de ikke må ligge i lommen
Der er en grund til at det var en nyhed. (hint: det passer ikke)
KC (4) skrev:ikke mindst efter den nyhed med at de ikke må ligge i lommen
Haft min iPhone i lommen hver dag i over et år, og den har da fået et par ubetydelige skrammer på bagsiden, men der er aldrig sket noget med den... Og jeg har den au naturel dvs. ingen sleeves, covers og andet gejl...
I call "BAH, Humbug!" på den nyhed...
markjensen (5) skrev:Jeg er glad for min Nokia E52. Den har wifi og en rimelig stor skærm.
billede
Hvordan fungerer GPS, er det over datatrafikken eller får du gratis gps info?
Kan du synkronisere med PC over wifi?
Er der fordele ved E52 frem for E66 eller N85/95 modellerne.
wizax (9) skrev:Sony Ericsson har nogle ganske gode bud på en telefon med "træk-ud" tastatur X2 og X10. X1eren som jeg har er ganske god, men jeg har hørt, at X2 og X10 skulle være en del bedre :-)
Hvordan er det at smse på et tastatur? og hvordan håndterer telefonen programmerne? Har hørt at mange af de smarte touch menuer er mega langsomme efterhånden som man åbner et par programmer.
#10 Mht. GPS, så er jeg faktisk ikke helt sikker. Jeg har kun prøvet den indenfor, men jeg synes ikke at jeg har fået en særlig præcis (hvis nogen overhovedet) nogen position efter jeg slog Assisted GPS fra. Om det så betyder at det KUN virker med AGPS, det har jeg ikke fundet ud af endnu.
Jeg kan desværre (heller) ikke svare på de to næste spørgsmål.
Men 7 kabale er det hele værd ;)
Jeg kan desværre (heller) ikke svare på de to næste spørgsmål.
Men 7 kabale er det hele værd ;)
#11:
Det er svært at gøre med 1 hånd, men med 2 er det meget nemmere (synes jeg) end med en alm telefon.
X1 og X2 er hhv WinMobile 6.1 og 6.5 (mener jeg). X1'eren mangler liiidt kræfter, men man kan optimere den en del. Har ikke prøvet X2'eren endnu, men WinMobile 6.5 har fået meget ros.
X10 kører android.
Jeg har installerert en gui der hedder SPB Mobile Shell, den kører fint :-)
Det er svært at gøre med 1 hånd, men med 2 er det meget nemmere (synes jeg) end med en alm telefon.
X1 og X2 er hhv WinMobile 6.1 og 6.5 (mener jeg). X1'eren mangler liiidt kræfter, men man kan optimere den en del. Har ikke prøvet X2'eren endnu, men WinMobile 6.5 har fået meget ros.
X10 kører android.
Jeg har installerert en gui der hedder SPB Mobile Shell, den kører fint :-)
trylleklovn (2) skrev:Hvis du skal have touch så kommer du næsten ikke uden iPhone. Der er godt nok android, men min erfaring er at iPhone er den mest responsive på det punkt.
en mobil med knapper.
Jeg har prøvet diverse HTC-telefoner og iPhones. Fælles for HTC-telefonerne er at touchdelen er virkelig dårlig i forhold til iPhones. Der er dog en undtagelse og det er Nexus One. Den er _næsten_ lige så god som iPhone på dette punkt. Det kan være HTC er ved at få styr på det i deres nye telefoner?
Nu kender jeg selvfølgelig ikke din situation, trådstarter, men hvis jeg skulle ud og have ny mobil ville jeg vente og prøve de tre nye telefoner fra HTC. Jeg synes de ser rigtig lovende ud.
Ikke touch, eh?
http://5z8.info/b00bs_h5p4k_pirate-anything
Ellers synes jeg, at du skal prøve (i butikken, når du alligevel er der) SE's nyeste telefon. Den er touch og ser killer ud.
http://5z8.info/b00bs_h5p4k_pirate-anything
Ellers synes jeg, at du skal prøve (i butikken, når du alligevel er der) SE's nyeste telefon. Den er touch og ser killer ud.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.