mboost-dp1

Ny telefon..

Gå til bund
Hej newz brugere

Jeg var så uheldig at jeg fik stjålet min iPhone i weekenden, og skal så til at finde mig en ny telefon.

Jeg har længe overvejet at skaffe mig en Android - blot for at prøve noget nyt, men er det et godt tidspunkt at købe på, eller skal jeg vente til en kommende model?

Derudover har jeg nogle spørgsmål jeg håber nogle af jer Android folk kan svare på.

1) Ved i om der er lavet "Airplay" til Android? Ved at iRemote er lavet, men kunne godt tænke mig at beholde Airplay.

2) Hvor meget arbejde er der i at skifte til et andet UI?

Ville også rigtigt gerne høre fra folk som har skiftet fra iPhone til Android - kan i fortælle lidt om jeres oplevelse med det?
Gravatar #2 - gnаrfsan
21. feb. 2011 12:11
Øv :-(

Jeg skiftede fra iPhone til Android, og nu vil jeg ikke gå tilbage igen. Der er mange fordele og ulemper, men fordelene ved Android opvejer ulemperne ved iPhonen.

Fordele ved Android:
- Mulighed for at bruge widgets
- Mulighed for at bruge alternative keyboards (Og der er mange, der er langt bedre end det til iPhonen)
- Bedre mailhåndtering
- Flere mulighed for kalendervisning og delte kalendere.
- En mulighed for at arbejde med filer.
- Flash på nettet
- Mulighed for at erstatte basissoftwaren.
- Større udvalg af telefoner.
- Ingen godkendelsesprocedure, giver mulighed for f.eks. Grooveshark og alternative brugergrænseflader.
- App liste er mere overskuelig.
- Notifikationsbaren er et plus.

Ulemper ved Android, også i forhold til skift:
- Det er ikke integreret med iTunes. Istedet ligger filerne med mp3tags/lignende i en folder, sammen med et billede af cover.
- Det kører knapt så glidende.
- Musikafspillerene er varierende fra leverandør til leverandør, så jeg kan ikke udtale mig her.
- Multitasking har gjort at android udviklere ikke gemmer application states, så har en app været lukket ned, så starter du for det meste helt forfra, næste gang, du åbner den. Det er noget møg, IMO. F.eks. gemmer min musikafspiller fra Samsung ikke min playlist fra gang til gang.
- Kvaliteten af mange af appsne er ringere, specielt visuelt.
- Ringe udvalg af spil i forhold til App-store. Der er nye vinde på vej, men der er meget lang vej endnu.
- Browseren er langsommere, rent interfacemæssigt og linksne er mindre præcist placerede
- Tekstvalg er til dels op til producenten, men for det meste er copy paste ikke nær så godt, som på iPhonen, og i froyo kan du kun trække valget i den ene retning.
- Android Markets søgefunktioner er ikke imponerende, og én rating er nok til at give en app maks stjerner. Heldigvis findes et alternativ, der hedder AppBrain.

Men skal du have Android, så vent lidt og køb en Samsung Galaxy S 2.
Gravatar #3 - gnаrfsan
21. feb. 2011 13:21
Jeg er iøvrigt også glad for udseendet, og den generelle Google-følelse af åbenhed. Jeg synes at det er fedt at Google har den her distance til deres produkter, og udadtil synes at man skal bruge dem, som man har lyst at bruge dem og ikke som Google har lyst til at man skal bruge dem.
Alt er nærmest ok.
Gravatar #4 - Daniel-Dane
21. feb. 2011 17:10
Var din iPhone jailbroken? I så fald forsvinder et par af fordelene fra #2 (widgets, flash, filadgang, etc.). Jeg har prøvet browseren i iDroid (Android til iPhone), og den virkede faktisk hurtigere, men ellers passer det skam, at links er grimme og skæve.
Gravatar #5 - gnаrfsan
21. feb. 2011 17:22
Min iphone var jailbroken, men der er et langt større udvalg til Android. På daværende tidspunkt virkede flash ikke godt nok til at det var brugbart. Jeg nåede kun 1. Port.
Gravatar #6 - Daniel-Dane
21. feb. 2011 17:26
Jeg skrev faktisk til #1, men det er en fed historie, broder.
Gravatar #7 - gnаrfsan
21. feb. 2011 17:30
Daniel-Dane (6) skrev:
fed historie
Tak. Det er altid en udfordring at lægge den rigtige mængde dramatik og information i et indlæg.
Gravatar #8 - Jakob Jakobsen
21. feb. 2011 17:41
Gnarfsan, jeg synes du skulle prøve en Android telefon fra dette årti, før du kommer med din FUD.
9 ud af 10 af dine punkter har ikke nogen hold i virkeligheden.
Gravatar #9 - Daniel-Dane
21. feb. 2011 17:47
Hvis jeg forstår Jakob korrekt, så elsker du ikke din Android-baseret telefon nok.
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
21. feb. 2011 17:50
Jeg tænker på de ulemper han nævner ved Android. Jeg har kun oplevet et par af dem. Resten må være grundet en dårlig telefon/opsætning.
Gravatar #11 - Slettet Bruger [1291694811]
21. feb. 2011 17:50

Gnarf har en Galaxy :S

Kan nikke genkendene til hans skidt-tings liste
Gravatar #12 - Daniel-Dane
21. feb. 2011 17:58
Jakob Jakobsen (10) skrev:
Jeg tænker på de ulemper han nævner ved Android.
Men der er kun ni markerede punkter, Jakob. Ni. Ikke ti. Det giver ingen mening!
Gravatar #13 - Slettet Bruger [1291694811]
21. feb. 2011 18:00
- Det er ikke integreret med iTunes. Istedet ligger filerne med mp3tags/lignende i en folder, sammen med et billede af cover. [/quote]

Fact

- Det kører knapt så glidende.

Fact, især på de billigere telefoner

- Musikafspillerene er varierende fra leverandør til leverandør, så jeg kan ikke udtale mig her.

uden kendskab til den i 2.2. kan jeg tilføje at den i 2.1 er røv dårlig. Det siger sig selv at det ikke er det samme som på iphone, da helle apples emperie er bygget på musik

- Multitasking har gjort at android udviklere ikke gemmer application states, så har en app været lukket ned, så starter du for det meste helt forfra, næste gang, du åbner den. Det er noget møg, IMO. F.eks. gemmer min musikafspiller fra Samsung ikke min playlist fra gang til gang.

Det her kan jeg så ikke forstå. du mener at istedet for at lukke programmet, så hibernater det på iphones? smart. det ku godt bruge på Android... argument godkendt :P

- Kvaliteten af mange af appsne er ringere, specielt visuelt.

Der findes meget skod til iPhone også. Men problemet android har, er mange forskellige telefoner med forskellige størrelser og opløsninger. det dækker over den visuelle del ihvertfald ^^

- Ringe udvalg af spil i forhold til App-store. Der er nye vinde på vej, men der er meget lang vej endnu.

Fact, og de spil der er er enten ikke pengene værd, eller også er det spil hvor man skal købe ting inde i spillet for at få noget ud af det.

- Browseren er langsommere, rent interfacemæssigt og linksne er mindre præcist placerede

Min browser fungere ret hurtig, så hurtig som jeg ville forvente på 3G+

- Tekstvalg er til dels op til producenten, men for det meste er copy paste ikke nær så godt, som på iPhonen, og i froyo kan du kun trække valget i den ene retning.

Who needs copy paste?
Who needs copy paste?

- Android Markets søgefunktioner er ikke imponerende, og én rating er nok til at give en app maks stjerner. Heldigvis findes et alternativ, der hedder AppBrain.

sucks big time. "åh du søgte efter angry birds? - Her har du lige en af de twillight apps som udgør ligeså meget af Markets indhold som Fart apps gør på Appstore" >_<
Gravatar #14 - Systran
21. feb. 2011 18:18
Daniel-Dane (9) skrev:
din Android-baseret telefon

Baserede?
Gravatar #15 - Daniel-Dane
21. feb. 2011 18:21
Det er en fejl, jeg altid begår. Jeg er jo kun et menneske, selvom jeg stadig er bedre end jer.
Gravatar #16 - gnаrfsan
21. feb. 2011 18:52
Jakob Jakobsen (8) skrev:
arfsan, jeg synes du skulle prøve en Android telefon fra dette årti, før du kommer med din FUD.

Det er ikke FUD, det er fakta, og jeg anbefaler ham oven i købet at købe en Android telefon på trods af det, jeg skriver. Iøvrigt har jeg en Samsung Galaxy S, med Froyo. Næsten præcist det samme hardware, som der er i Nexus S.
SlettetBruger (13) skrev:
Fact, især på de billigere telefoner

Jeg har ikke set en Android telefon, der følger fingeren 100% i både browser og billedviewer, som selv en iPhone 3GS gør.
Det her kan jeg så ikke forstå. du mener at istedet for at lukke programmet, så hibernater det på iphones?

De hipernater ikke. De gemmer deres tilstand, således at du altid fortsætter hvor du kom fra. Eller det gælder ihvertfald langt de fleste apps til iPhonen og langt de færreste til Android.
Men problemet android har, er mange forskellige telefoner med forskellige størrelser og opløsninger. det dækker over den visuelle del ihvertfald ^^

Grafikken er som oftest også mere poleret i iPhone apps, hvor den ofte ligner noget fra 90'erne i Android apps.
Min browser fungere ret hurtig, så hurtig som jeg ville forvente på 3G+

Samme her. Den er velfungerende, men det er et irritationsmoment at linksne nogle gange flytter klik-zoner i forhold til teksten, især når man tab zoomer.
Who needs copy paste?

Måden det adskiller sig på i Froyo, er at man placerer cursoren og så kan man kun flytte den ene ende af valget. På iPonen kan man flytte begge. Hvis en android telefon med froyo kan flytte begge ender, så er det en udbyggelse fra producenten. Derudover kan du på en iPhone kopiere en hjemmeside og forvente at det du kopierer kommer til at se nøjagtigt ligesådan ud i f.eks. en mail, du klipper det ind i. Samtidigt er placeringen af cursoren i første omgang også meget mere præcis, og jeg kan simpelthen ikke markere tekst mellem to link, over og under, uanset om jeg så zoomer ind til det er 2 CM højt. Jeg er nødt til at markere noget andet og flytte valget efterfølgende. F.eks. markere et ord i den anden ende af sætningen og holde fingeren nede og flytte.
Gravatar #17 - Alrekr
21. feb. 2011 18:57
Browser afhænger af telefonproducent. Min egen gamle telefon havde en hurtigere browser end konens nyere telefon (Magic vs. x10 Mini).

Personligt venter jeg et par måneder med at købe ny telefon. Men det er mest fordi de nuværende 'super'modeller (Desire HD, Galaxy S etc.) afløses, hvilket gør, at de gamle bliver noget billigere.

Desuden er den medfølgende musikafspiller mulig at udskifte med WinAmp. Tro det eller lad være; den er bedre end den medfølgende musik-app på x10 Mini.
Gravatar #18 - Slettet Bruger [1291694811]
21. feb. 2011 19:02
gnarfsan (16) skrev:
De hipernater ikke. De gemmer deres tilstand, således at du altid fortsætter hvor du kom fra. Eller det gælder ihvertfald langt de fleste apps til iPhonen og langt de færreste til Android.

Ergo Hibernater :P Ligesom når pcen gemmer sin state og slukker.

gnarfsan (16) skrev:
lytter klik-zoner i forhold til teksten, især når man tab zoomer.

ja det stinker. man trykker på et link. men den ved ikke hvor man trykker men "trykker" på et helt område istedet >_>
Gravatar #19 - gnаrfsan
21. feb. 2011 19:04
SlettetBruger (18) skrev:
Ergo Hibernater :P Ligesom når pcen gemmer sin state og slukker.

Jærh, ok så ;)
SlettetBruger (18) skrev:
ja det stinker. man trykker på et link. men den ved ikke hvor man trykker men "trykker" på et helt område istedet >_>

Yep. Det er heldigvis blevet bedre i Froyo. Jeg kunne godt tænke mig at prøve Gingerbread i andet end simulatoren på min PC.
Gravatar #20 - gnаrfsan
21. feb. 2011 19:21
Jakob Jakobsen (10) skrev:
ten må være grundet en dårlig telefon/opsætning.

Skru ned for din fanboyisme. Der er slet ikke opsætning til de ting, jeg nævner. Måske skulle du tage at prøve en iPhone længe nok til at udtale dig, inden du begynder at flame mig for at nævne hvad jeg oplevede som forskelle fra iOS til Android. Jeg har haft en iPhone i et år og en Android telefon i mere end et halvt år. Min Android telefon er absolut det fedeste gadget, jeg har haft, både hardware og softwaremæssigt. Det betyder ikke at der ikke er plads til forbedringer, og ting, der halter efter iOS. Jeg gad ikke skrive en liste over hvad der halter efter i iOS i forhold til Android, for den ville blive for lang.
Gravatar #21 - Slettet Bruger [1291694811]
21. feb. 2011 19:29
gnarfsan (20) skrev:
Skru ned for din fanboyisme.

[url=
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login