mboost-dp1

Nye hovedtelefoner

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 15:37
Hep..

Jeg har brug for et par nye hovedtelefoner, da dem (Apple In-ear 2) jeg har nu er døde..

Jeg har haft blandet erfaring med dem jeg har haft indtil videre (i nyere tid), De tæller et par Apple In-Ear 2 (nuværende), et par Beo A8, et par argon og et par Creative in-ear.
De har alle, undtagen A8, skuffet mig på den ene eller anden måde, da de alle har kostet 500 kr.+, har jeg indset at jeg nu må koncentrere mig lidt, for at finde et par gode høretelefoner, som ikke enten lyder ad helvede til eller som går i stykker med det samme.

Normalt har jeg altid ville have nogle in-ear pga. pladsen da jeg normalt cyklede i skole og de kunne sidde under cykelhjelmen, men nu jeg skal til spilde min tid sammen med DSB, så tænker jeg at normale bøffer også skal have en chance. Lyden plejer som regel at være bedre til billigere penge (har jeg hørt).

Det de skal bruges til og krav:
• Høre musik (mest britpop, rock og jazz.. ikke noget i nærheden af heavy eller Rebecca Black)
• Se film/serier* i toget
• Meget gerne have indbygget mikrofon, dog ikke et krav (på ledningen!!)
• Budgettet er 500 kr., og dem må gerne være brugte (men i god stand selvf.)
• God og gedigen kvalitet. Jeg er typen som kaster dem ned i bunden af tasken sammen med tusind andre ting.. Så det er vigtigt at lortet ikke falder fra hinanden, bare man kigger på det..
• De skal IKKE bruges til gaming eller noget i den retning, så surround og sådan noget fis er jeg fuldstændig ligeglad med..
• De skal ikke ligne lort..
• Ikke voldsomt store.. skal kunne ligge i en skoletaske med computer, bøger og andet shit, uden at tasken er ved at sprække..
• De skal heller ikke bruges til sport eller sådan noget.. Der har jeg et par billige iPod headphones..
• Er ligeglad med hvor de købes, bare det ikke er pixmania.. Amazon er også helt fint etc.
• Høj komfort. Næsten det jeg vægter højest; at man kan have dem på i en time, uden det gør ondt eller noget i den retning.

*Det er vigtigt at dialogen er klar, selv ved lav volumen. Er selv en af dem der absolut hader at hele togkupéen kan høre alt..

Er ikke audiophil eller noget i den retning, men kan da meget nemt høre forskel på de gode og de mindre gode (har haft fornøjelsen af at have lånt nogle B&W P5 til lidt over 2k, og de lød helt fantastisk..)

Har ikke haft nogle mærker eller modeller i tankerne, andet end Beo A8, da jeg var ret tilfredse med dem og de er pisse flotte.

TL;DR: Find me some damn headphones, bitches..
Gravatar #2 - IT-ekspert Kejser
15. aug. 2011 15:46
Sennheiser måske?

http://www.sennheisernordic.com/nordic/home_en.nsf...

Havde selv nogle behind the neck for nogle år siden som lød meget godt - og svjh var de ikke for dyre.
Gravatar #3 - Chewy
15. aug. 2011 15:51
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hoved...

Generelt er min tommelfingerregel. Skal du købe hørebøffer. Gå til Hifiklubben.
De har god kvalitet til en fornuftig pris (når det kommer til hørebøffer)
Du kan evt. kigge her:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hoved...

Der er 11 stks. der passer på dit budget.
Men hvis du skal bruge den til en smartphone, så er dem jeg har linket til i toppen, nok det du skal bruge..
Gravatar #4 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 16:07
Chewy (3) skrev:
http://www.hifiklubben.dk/..

Nu har jeg selv haft nogle oplevelser med HiFi-klubben de senere år hvor de fik nogle gevaldige minusser i deres bog.. Så ville næsten helst undgå at støtte dem (det er endda samme ejer her i holbæk som i køge og på Østerbro)
Men kunne være jeg skulle smutte ned i butikken i morgen og høre dem (Marshall) og se hvordan de sidder..

Mht. at de skal bruges til smartphone, så regner jeg med at købe en iPod Shuffle eller Nano her snart, indtil iPhone 5'eren kommer..
Har faktisk fundet ud af, at jeg sjældent bruger knapperne på hovedtelefonerne, vil hellere skippe på skærmen så jeg kan se hvilken sang og så lige se nye beskeder etc.

De er dog ret fede de Marshall.. Må jeg vidst også lige læse lidt op på.

Hr. Kejser (2) skrev:
Sennheiser måske?

Havde selv nogle behind the neck for nogle år siden som lød meget godt - og svjh var de ikke for dyre.

Har du nogle specifikke modeller i tankerne?
Min kammerat har vidst PX-200-II, ligner dem i hvert fald, og han er vidst ok glade for dem, da de kan pakkes sammen så de ikke fylder det store.
Gravatar #5 - kasperd
15. aug. 2011 16:16
Min erfaring med Sennheiser har været at de gav god lyd, men de holdte ikke ret længe. Det er dog ni år siden jeg sidst købte et par Sennheiser, så det kan have ændret sig.

Man bør overveje om man helst vil have dem med USB stik eller med minijack stik. Hver har deres fordele og ulemper.

- USB stik kan kun bruges på computeren.
- Stik til at fordele lyden på to minijack stik kan ikke bruges med USB.
- Volumen kontrol på USB højtalere sender som regel blot tastetryk til computeren. Softwaren på computeren kan ikke finde ud af at skrue op og ned på den rigtige udgang når du bruger dem.
- Et USB headset kan bruge mere strøm end man kan trække gennem en USB hub, så du skal afsætte en USB port på computeren til headset.

- USB headset afhænger ikke af computerens lydkort. Har computerens lydkort en dårlig kvalitet kan man stadig få go lyd i et USB headset.
- USB headset kan køre højtalere og mikrofon på et enkelt stik i stedet for to minijack stik.
- USB headset giver mulighed for at man kan afspille forskellig lyd på computerens højtalere og på headsetet.

Det med forskellig lyd har jeg selv brugt det til IP telefoni hvor ringetonen kunne dirigeres til de interne højtalere i stedet for headset.

I teorien kunne man se en DVD med forskellig lyd på minijack stikket og USB headset, hvis man f.eks. er to personer der gerne vil se en DVD og den ene vil have dansk tale og den anden vil have original tale. Men lige netop den feature har jeg dog aldrig set noget program med.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 16:28
kasperd (5) skrev:
Min erfaring med Sennheiser har været at de gav god lyd, men de holdte ikke ret længe. Det er dog ni år siden jeg sidst købte et par Sennheiser, så det kan have ændret sig.

Man bør overveje om man helst vil have dem med USB stik eller med minijack stik. Hver har deres fordele og ulemper.

- USB stik kan kun bruges på computeren.
- Stik til at fordele lyden på to minijack stik kan ikke bruges med USB.
- Volumen kontrol på USB højtalere sender som regel blot tastetryk til computeren. Softwaren på computeren kan ikke finde ud af at skrue op og ned på den rigtige udgang når du bruger dem.
- Et USB headset kan bruge mere strøm end man kan trække gennem en USB hub, så du skal afsætte en USB port på computeren til headset.

- USB headset afhænger ikke af computerens lydkort. Har computerens lydkort en dårlig kvalitet kan man stadig få go lyd i et USB headset.
- USB headset kan køre højtalere og mikrofon på et enkelt stik i stedet for to minijack stik.
- USB headset giver mulighed for at man kan afspille forskellig lyd på computerens højtalere og på headsetet.

Det med forskellig lyd har jeg selv brugt det til IP telefoni hvor ringetonen kunne dirigeres til de interne højtalere i stedet for headset.

I teorien kunne man se en DVD med forskellig lyd på minijack stikket og USB headset, hvis man f.eks. er to personer der gerne vil se en DVD og den ene vil have dansk tale og den anden vil have original tale. Men lige netop den feature har jeg dog aldrig set noget program med.

Øhm, godt indlæg, men det det handler om, er at jeg skal bruge et headset der virker all-around, både til min MBP, min iPod og min BlackBerry..
Ved ikke om det ikke stod klart i #1 :)

Omkring Sennheiser, så mindes jeg også at deres kvalitets rygte for nogle år siden ikke var det bedste. Ved ikke hvordan det er nu dog..
Gravatar #7 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 16:36
Fucking hell.. nu gik mine sidste reserve-høretelefoner også døde.. :(
Havde ellers håbet på de kunne holde måneden ud..
Gravatar #8 - Sanity
15. aug. 2011 19:43
Jeg har sennheiser, hd200, ganske gode bøffer, lydkvaliteten osv er god til de 500 de kostede. Men en af de vigtige ting at tage med i sine overvejelser til at par bøffer der kommer til at blive bragt meget rundt, op og ned af tasker osv. er at der er en udskiftelig ledning og at de virker solide omkring jacket.
Gravatar #9 - GormDK
15. aug. 2011 20:00
Jeg havde engang nogle sennheiser som lignede dem her
De var lavet med led, så de kunne foldes sammen, og var generelt spinkle, men jeg var mere end tilfreds med, hvordan de holdt, og tit var jeg ikke specielt forsigtig med dem (f.eks. i forbindelse med at have dem i tasker).
Gravatar #10 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 20:01
Sanity (8) skrev:
Jeg har sennheiser, hd200, ganske gode bøffer, lydkvaliteten osv er god til de 500 de kostede. Men en af de vigtige ting at tage med i sine overvejelser til at par bøffer der kommer til at blive bragt meget rundt, op og ned af tasker osv. er at der er en udskiftelig ledning og at de virker solide omkring jacket.

Har siddet og læst lidt på de forskellige, og indtil videre ligger Marshall Minor helt klart på førstepladsen. De for utrolig meget ros for lyden og komforten, og det tiltaler mig faktisk en del, at de ikke er komplet lydisoleret.. Meget rart når man sidder i toget, så man ikke går glip af meddelelser fra togføreren etc..

Umiddelbart virker HD 200 lidt for store til at kunne ligge i min taske,
Men kom gerne med flere bud. Har absolut ikke besluttet mig endnu!
Gravatar #11 - lorenzen
15. aug. 2011 20:04
Hvad så med at købe dig nogle A8'er igen, de er nemlig fandens dejlige.
Gravatar #12 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 20:16
lorenzen (11) skrev:
Hvad så med at købe dig nogle A8'er igen, de er nemlig fandens dejlige.

De ligger på andenpladsen :)

Ved dog ikke med lydkvaliteten, nu må jeg ned og prøve nogle forskellige i morgen..

Hvis det bliver A8, så bliver det et par brugte, og det tæller en smule ned, da de nye der kom her i foråret har fået markant bedre lyd.
Gravatar #13 - MiniatureZeus
16. aug. 2011 16:29
Nå nu var jeg nede og høre de Marshall Minor og for satan da de spiller godt. Desuden sidder de rigtig godt i øret, de hverken klemmer eller falder ud.
Nu prøvede jeg kun at høre fra min Blackberry som ikke har et specielt godt "lydkort", men alle de sange jeg høre spillede den perfekt (hele paletten, fra Cohen til D-A-D).

Han havde også nogle Sennheiser dernede, PX 200-II til samme pris som jeg også hørte på, og de spillede også rigtig godt. Dog sad de ikke så godt på øret og de virkede heller ikke så robuste.

Tilfældigvis havde han selv et par A8 v2 (ved ikke præcis hvad de hedder) som er lavet til iPod/mobiltelefoner og de spillede altså også sublimt. I følge ham, var der stor forskel på de gamle og de nye, og specielt de dybe toner er blevet forbedret kraftigt, så A8 er også ude af billedet. Den nye version koster 1500-2000 kr. eller noget i den retning.

Men nu må jeg lige vente til næste uge, før jeg har penge nok... But that's life..
Gravatar #14 - Chewy
16. aug. 2011 16:40
@13
Så du endte på Marshall?

Bare af ren og skær nysgerrighed, jeg har efterhånden ramt plet en del gange når det kommer til anbefaling af hørebøffer...

Derudover, så kan jeg kun tilføje at mine erfaringer med HiFiklubben er over al forventning. Jeg bliver serviceret i hoved og røv.
(Jeg skriver ikke for at prøve at overbevise dig om deres serviceforhold. Men for at evt. andre brugere får et nuanceret billede)...

F.eks. døde kablet til mine nyindkøbte Goldring DR150 en lille måned efter at jeg købte dem.
Jeg tog ind forbi Hifiklubben i KBH. Jeg havde glemt både kvittering og garantibevis. No prob. Oplyste mit navn, og fik et nyt kabel udleveret (eller, jeg fik muligheden for at vælge imellem en 3-4 forskellige typer/modeller af kabler). Gratis..
Det er squ service..
Gravatar #15 - MiniatureZeus
16. aug. 2011 17:46
Chewy (14) skrev:
@13
Så du endte på Marshall?

Bare af ren og skær nysgerrighed, jeg har efterhånden ramt plet en del gange når det kommer til anbefaling af hørebøffer...

Ja, det regner jeg stærkt med. Var meget imponeret. Havde allerede læst en del om den, hvor de bliver rost , bl.a. http://www.trustedreviews.com/Marshal-Minor_Headph... og http://www.touchgen.net/marshall-minor-headphones-...

Og selvom man kan få samme model (næsten) til 350 kr., men vil gerne give de 100 kr. ekstra for det fede design og for den lidt bedre lyd.
(Alternativet er Urbanears Medis)

Chewy (14) skrev:

Derudover, så kan jeg kun tilføje at mine erfaringer med HiFiklubben er over al forventning. Jeg bliver serviceret i hoved og røv.
(Jeg skriver ikke for at prøve at overbevise dig om deres serviceforhold. Men for at evt. andre brugere får et nuanceret billede)...

F.eks. døde kablet til mine nyindkøbte Goldring DR150 en lille måned efter at jeg købte dem.
Jeg tog ind forbi Hifiklubben i KBH. Jeg havde glemt både kvittering og garantibevis. No prob. Oplyste mit navn, og fik et nyt kabel udleveret (eller, jeg fik muligheden for at vælge imellem en 3-4 forskellige typer/modeller af kabler). Gratis..
Det er squ service..

Jeg synes det kommer meget an på, hvem man kommer og snakker med dernede. Der er nogle som virkelig går op i både at sælge og gøre det så godt for kunden som muligt, og så har de altså også bare de nørder som er hammer arrogante, og desværre er det dem jeg har erfaringer med.

F.eks. var jeg med min mors kæreste nede at købe højtalere til 35.000+, som altså er rigtig mange penge for ham (og mig) når vi snakker højtalere etc., men da vi kom derned var sælgeren (som var ejeren) simpelthen så arrogant og man kunne tydelig mærke at vi bare var til besvær fordi vi "kun" skulle købe for sådan nogle småbeløb..
Sådan har det været flere gange, også da jeg selv var nede, og nærmest viftede med dankortet foran næsten på ham og var helt klar til at købe højtalere og surroundreciever..

Jeg har dog også prøvet det modsatte; en aften jeg var nede hos min faster gik deres 10 år gamle B&O TV i stykker. Vi gik selvfølgelig i panik, for hvordan skulle vi nu se Hvem vil være millionær og Station 2 ?!?
Vi måtte altså have et nyt TV, så vi gik op til HiFi-klubben (bor næsten ved siden af), men da klokken var 19 og forretningen lukkede kl 18, tænkte vi at alt håb var ude.. Vi stod dog så og kiggede lidt ind af vinduet, da en ung mand kom forbi og sagde en eller anden kommentar til det fjernsyn vi kiggede på, hvorpå vi fortalte vores forfærdelig historie.
Så tog han sine nøgler frem og lukkede os ind i forretningen, da det viste sig det var en sælger.
Vi brugte en halv time inde i butikken på at finde fjernsynet vi skulle have og endte med at købe en Loewe demomodel til 32.000 kr.
Vi fik bakset det ind i bilen (Til stor forfærdelse for sælgeren, for vi måtte kører med begge bagdøre åbne, mens jeg lå i bagagerummet og måtte holde fjernsynet :P
Anyhow, sælgeren ville meget gerne med ned og hjælpe med at sætte det op. Da vi så kommer ned og får slæbt det ind i stuen og sat stik i etc., finder vi ud af, at det er det 10 meter lange antennekabel som er gået i stykker! Så det gamle fjernsyn fejlede sådan set ikke noget..
Efter vi lige havde grint lidt af hinanden, smutter sælgeren op i butikken og henter et antennekabel og bruger så en 20-30 minutter på at sætte det op.
Da alt er sat op og det hele er klokken 21.30!
Det er altså god service.
Så egentlig passer min påstand i #4 jo sådan set ikke.. Well.. servicen var også god idag, selvom jeg måtte vente en 10 minutter på at blive serviceret.. men så kunne man jo lytte til lidt god musik

sry for wot :)
Gravatar #16 - Chewy
16. aug. 2011 20:45
@15
Hehe.. Ja, man husker oftest de dårlige minder. Desværre...
Man ham (ejeren, hvis det var det han var) lyder da umiddelbart som en kegle af karat!
Er heldigvis ikke støt på ham.

Men som nævnt, så er de gode til alle de små ting.
Dit kabel er i stykker, du får et nyt. Du kan ikke huske hvilken type stik det drejer sig om. Du får en to-tre stykker med hjem. Og kan aflevere dem du ikke skal bruge dagen efter..

Og så ved de hvad de snakker om. Modsat Fona etc.. Det er rart at tale med folk der ved at der er forskel på en basshøjtaler og en subwoofer... :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login