mboost-dp1

Nystartet gamer..brug for lidt vejledning

Gå til bund
Gravatar #1 - pliebst
7. apr. 2009 13:04
Hej...

Jeg er blevet lidt bidt af at game - spiller pt CSS...og det er gået fremad med mine færdigheder...og derfor er jeg begyndt at se lidt på hvad som kan gøre mig bedre og hvad hardwaren kan gøre for mig. Jeg har en NONAME P4 3 Ghz med et helt almindelig grafikkort . Lydkortet er defekt. Jeg vil ikke ofre en formue - bare hæve niveauet.
Så jeg har tænkt mig at at finde et brugt lydkort samt et brugt grafikkort og en anden skærm (Har en alm Dell 19"). Har set lidt på et soundblaster lydkort Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer brugt pris 250,00 samt et ATi, Radeon X1300PRO, 256 MB RAM, Dette grafikkort er fra en Dell computer. Pris 250,00. Kan I også anbefale en god brugt gaming skærm eller en ny som jeg også kan bruge sammen med en ny computer hvis jeg nu vandt i Lotto ;-) ....puha hele 3 spørgsmål med lidt begrænset økonomi..men håber trods alt at nogen kan vejlede mig i den rigtige retning....

Mvh Per
Gravatar #2 - xXgmzorXx
7. apr. 2009 13:48
Hej Per.
Hvis du vil have en ordenlig gamer maskine, så skal det ikke være en bærbar.

Fordi en bærbar:
Går let istykker, bliver varm (og det kan også ødelægge bærbaren), bærbar er typisk dobbelt så dyre som almindlige stationære computere, du kan ikke selv bestemme hvor stort skærmen skal være. Fordi hvis du vil være en rigtig gamer, tror jeg ikke du finder en bærbar med 27-30 tommer. Hvis du spilder ned ad keyboarded har du et stort problem. JAH.. det er mange ting, og der faktisk 1000 ting som er dårlige ved bærbar nu til dags.
Den ene god ting er at du kan spille inde i stuen eller på dit eget værelse. flere info: http://www.vigorgaming.com/main/choose-main.html

Jeg syntes at du skal købe en brugt stationære (eller bygge en selv) Jeg mener, istedet for at lave en kæmpe opgradering på en gammel og slidt computer, så hvorfor ikke købe en helt ny?

Hvor meget vil du gi' for sådan en computer? Så kunne jeg hurtigt finde nogle dele ;)
Gravatar #3 - NioBe
7. apr. 2009 13:59

CSS, Counter Strike!?

Det ville være rart for os at vide hvor mange penge du har tænkt dig at bruge?

Og har du evt. andre spil du spiller eller kun det ene!?

En god samle selv computer kan sagtens ligge på 5000 kr. Måske mindre, men det kommer jo an på dine spille vaner :)
Og det er ikke så svært at samle en maskine. ;o)

Gravatar #4 - xXgmzorXx
7. apr. 2009 14:13

Hehe ja, Counter strike; Source xD
- Det kræver 100x mere kraft end det alminlige Counter Strike 1.6.
På min gamer maskine får jeg averge: 913 FPS på CS. Men på CSS får jeg averge 539 FPS.

-Lad være at købe en bærbar.. seriøst.. min far købte en for 11.000 og den havde døde pixels, dårlig forbindelse og pludslige shut downs (bærbaren er fra Acer).

-Jeg advarer dig for sidste gang.. NO LAPTOP.
Gravatar #5 - engfeh
7. apr. 2009 14:32

No Acer vil jeg nærmere sige... Hvor skriver han i øvrigt at han overvejer en bærbar?
(Bortset fra det er jeg da ret enig. Man skal ikke købe en bærbar til gaming - i hvert fald ikke hvis man har et begrænset budget)

Et x1300Pro? Lad være med at købe det. Det er adskillige generationer bagud, og selv da det var nyt var det et langsomt entry-level kort.
Gravatar #6 - Norrah
7. apr. 2009 14:59
#4 øhh... hvorfor skræmme manden?
En bærbar kan sagtens opfylde hans behov.
Han virker jo ikke ligefrem kræsen.

... og hvorfor snakker vi overhovedet om bærbare?

Anyway: Du behøver ikke engang at "nøjes med brugt hardware, du kan sagtens finde sprit nye ting, som koster "intet" som uden tvivl vil være bedre end det du har.

lyd.

Og en fin skærm kan du finde til omkring 1.000,-
Du behøver ikke være bekymret over kvaliteten, alle moderne skærme er gode nok til at spille på.

GAMING begrebet er overvurderet. De fleste ting du kan købe der står gaming på, har ingen reele fordele. Ud over at de udstråler et "image" som jeg personligt syntes er hæslig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login