mboost-dp1
Nyt bundkort!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej!
Jeg er ved at samle sammen til en opgradering af hjemme spanden og skal bruge et bundkort til samlingen.
Jeg har allerede valgt i7 2600K som cpu, og har et Asus 6850 1 GB grafikkort.
Smider desuden 6 eller 8 GB RAM PC3-12600 i.
Så brættet skal have 1155 socket
1600 MHz front side bus, så jeg kan udnytte RAM.
Lyden må gerne ligge oppe på den gode side.
Har et godt øje til Asus P6Z68 Deluxe, men er åben for forslag!
OC er ikke så vigtigt for mig, men det må gerne understøtte crossfire.
Budgettet er omkring de 1500, går gerne lidt over hvis det er funktionaliteten værd.
Håber i kan hjælpe!
Jeg er ved at samle sammen til en opgradering af hjemme spanden og skal bruge et bundkort til samlingen.
Jeg har allerede valgt i7 2600K som cpu, og har et Asus 6850 1 GB grafikkort.
Smider desuden 6 eller 8 GB RAM PC3-12600 i.
Så brættet skal have 1155 socket
1600 MHz front side bus, så jeg kan udnytte RAM.
Lyden må gerne ligge oppe på den gode side.
OC er ikke så vigtigt for mig, men det må gerne understøtte crossfire.
Budgettet er omkring de 1500, går gerne lidt over hvis det er funktionaliteten værd.
Håber i kan hjælpe!
ASUS Maximus IV Gene-Z eller, hvis du vil af med et par hundrede kroner mindre, MSI P67A-GD53 (B3).
Mine udtalelser baserer sig på anmeldelser fra bit-tech.net.
Mine udtalelser baserer sig på anmeldelser fra bit-tech.net.
izym (3) skrev:hvis du vil af med et par hundrede kroner mindre, MSI P67A-GD53 (B3).
Tror ikke dét kort er et godt valg, da det ikke kan køre hans hurtige ram og desuden kører med det gamle P67-chipset.
Jeg har selv lige bygget en computer med ASUS P8Z68-V. Kunne ikke rigtig finde nogen god grund til at købe delux-modellen.
Z68-chippen har en feature - SRT (Smart Respons Technology) hvor de mest brugte filer bliver cached på en SSD. Jeg har købt en 40 Gb SSD, som kører sammen med min 1 TB-harddisk, og nu kører hele harddisken med SSD-hastigheder. Du kan læse mere om det her f.eks. Intel Z68 Chipset & Smart Response Technology
Dawich (4) skrev:Tror ikke dét kort er et godt valg, da det ikke kan køre hans hurtige ram og desuden kører med det gamle P67-chipset.
http://www.bit-tech.net/hardware/memory/2011/01/11...
For ikke at nævne, at ASUS Maximus IV Gene-Z koster 100 kr. mere.
Dawich (4) skrev:Z68-chippen har en feature - SRT (Smart Respons Technology) hvor de mest brugte filer bliver cached på en SSD. Jeg har købt en 40 Gb SSD, som kører sammen med min 1 TB-harddisk, og nu kører hele harddisken med SSD-hastigheder. Du kan læse mere om det her f.eks. Intel Z68 Chipset & Smart Response Technology
Nej, dine oftest brugte filer kører med SSD-hastigheder. Desuden er ASUS Maximus IV Gene-Z også et Z68 bundkort.
KopNudler (1) skrev:
Har du tænkt dig at bruge SSD caching? Ellers synes Z68 at være overkill.
#9 - Det har funktionerne fra både H67 og P67. Så det giver flere muligheder.
KopNudler (8) skrev:#6 - Vil gerne have det som fremtids mulighed. Regner med at holde på det bundkort en del år.
SSD Caching er en "fattigmands-SSD" og giver ikke performance som den ægte vare. Jeg tror sandsynligheden for at du vælger at bruge det om nogle år er meget lille i forhold til, at du køber en rigtig SSD. Eller det burde være sådan :). Jeg ville begynde at spare op til SSD'en. Du kan få 200 kr forspring nu. Men ellers held og lykke med det.
izym (5) skrev:Nej, dine oftest brugte filer kører med SSD-hastigheder. Desuden er ASUS Maximus IV Gene-Z også et Z68 bundkort.
Det skrev jeg jo også i min første sætning, at det er de mest brugte filer, som bliver cached på SSD'en. Ville bare pointere, at det kommer til at føles, som den normale harddisk kører med SSD-hastigheder.
Og jeg siger ikke noget ondt omkring ASUS Maximus IV Gene-Z. Er bare uenig i din anbefaling af et P67-motherboard.
#11 -
Har i tankerne at have mit OS på en SSD og en extra SSD til caching, da jeg har en omgang kerneprogrammer jeg bruger meget. Men det er ude i fremtiden. Har allerede SSD til OS.
Har i tankerne at have mit OS på en SSD og en extra SSD til caching, da jeg har en omgang kerneprogrammer jeg bruger meget. Men det er ude i fremtiden. Har allerede SSD til OS.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.