mboost-dp1

Nyt bundkort!

Gå til bund
Gravatar #1 - Internet-Ekspert KopNudler
18. jul. 2011 19:03
Hej!

Jeg er ved at samle sammen til en opgradering af hjemme spanden og skal bruge et bundkort til samlingen.

Jeg har allerede valgt i7 2600K som cpu, og har et Asus 6850 1 GB grafikkort.
Smider desuden 6 eller 8 GB RAM PC3-12600 i.

Så brættet skal have 1155 socket
1600 MHz front side bus, så jeg kan udnytte RAM.
Lyden må gerne ligge oppe på den gode side.

Har et godt øje til Asus P6Z68 Deluxe, men er åben for forslag!

OC er ikke så vigtigt for mig, men det må gerne understøtte crossfire.

Budgettet er omkring de 1500, går gerne lidt over hvis det er funktionaliteten værd.

Håber i kan hjælpe!
Gravatar #2 - WinPower
18. jul. 2011 21:09
Hvorfor i7 ?
Gravatar #3 - izym
18. jul. 2011 21:45
ASUS Maximus IV Gene-Z eller, hvis du vil af med et par hundrede kroner mindre, MSI P67A-GD53 (B3).

Mine udtalelser baserer sig på anmeldelser fra bit-tech.net.
Gravatar #4 - Dawich
18. jul. 2011 23:40
izym (3) skrev:
hvis du vil af med et par hundrede kroner mindre, MSI P67A-GD53 (B3).

Tror ikke dét kort er et godt valg, da det ikke kan køre hans hurtige ram og desuden kører med det gamle P67-chipset.

Jeg har selv lige bygget en computer med ASUS P8Z68-V. Kunne ikke rigtig finde nogen god grund til at købe delux-modellen.

Z68-chippen har en feature - SRT (Smart Respons Technology) hvor de mest brugte filer bliver cached på en SSD. Jeg har købt en 40 Gb SSD, som kører sammen med min 1 TB-harddisk, og nu kører hele harddisken med SSD-hastigheder. Du kan læse mere om det her f.eks. Intel Z68 Chipset & Smart Response Technology

Gravatar #5 - izym
19. jul. 2011 00:53
Dawich (4) skrev:
Tror ikke dét kort er et godt valg, da det ikke kan køre hans hurtige ram og desuden kører med det gamle P67-chipset.

http://www.bit-tech.net/hardware/memory/2011/01/11...
For ikke at nævne, at ASUS Maximus IV Gene-Z koster 100 kr. mere.

Dawich (4) skrev:
Z68-chippen har en feature - SRT (Smart Respons Technology) hvor de mest brugte filer bliver cached på en SSD. Jeg har købt en 40 Gb SSD, som kører sammen med min 1 TB-harddisk, og nu kører hele harddisken med SSD-hastigheder. Du kan læse mere om det her f.eks. Intel Z68 Chipset & Smart Response Technology

Nej, dine oftest brugte filer kører med SSD-hastigheder. Desuden er ASUS Maximus IV Gene-Z også et Z68 bundkort.
Gravatar #6 - BlackFalcon
19. jul. 2011 04:29
KopNudler (1) skrev:

Har et godt øje til Asus P6Z68 Deluxe, men er åben for forslag!

Har du tænkt dig at bruge SSD caching? Ellers synes Z68 at være overkill.
Gravatar #7 - NioBe
19. jul. 2011 06:54
Jeg købte denne for små 3 uger siden. Det har også fået ganske udemærket anmeldelser på div sider. :)
Gravatar #8 - Internet-Ekspert KopNudler
19. jul. 2011 07:10
#2 - Hvorfor ikke?

#3 - Tak for input, men vil helst have et ATX og det msi har for lav front side bus.

#6 - Vil gerne have det som fremtids mulighed. Regner med at holde på det bundkort en del år.

#7 - Tak for input, Har set på det, men kan få Z68 for et par hundrede mere.
Gravatar #9 - NioBe
19. jul. 2011 07:16
KopNudler (8) skrev:
#7 - Tak for input, Har set på det, men kan få Z68 for et par hundrede mere.

Hvorfor går du lige præcis efter det chipset?
Gravatar #10 - Internet-Ekspert KopNudler
19. jul. 2011 08:14
#9 - Det har funktionerne fra både H67 og P67. Så det giver flere muligheder.
Gravatar #11 - BlackFalcon
19. jul. 2011 08:39
KopNudler (8) skrev:
#6 - Vil gerne have det som fremtids mulighed. Regner med at holde på det bundkort en del år.

SSD Caching er en "fattigmands-SSD" og giver ikke performance som den ægte vare. Jeg tror sandsynligheden for at du vælger at bruge det om nogle år er meget lille i forhold til, at du køber en rigtig SSD. Eller det burde være sådan :). Jeg ville begynde at spare op til SSD'en. Du kan få 200 kr forspring nu. Men ellers held og lykke med det.
Gravatar #12 - Dawich
19. jul. 2011 09:10
izym (5) skrev:
Nej, dine oftest brugte filer kører med SSD-hastigheder. Desuden er ASUS Maximus IV Gene-Z også et Z68 bundkort.

Det skrev jeg jo også i min første sætning, at det er de mest brugte filer, som bliver cached på SSD'en. Ville bare pointere, at det kommer til at føles, som den normale harddisk kører med SSD-hastigheder.

Og jeg siger ikke noget ondt omkring ASUS Maximus IV Gene-Z. Er bare uenig i din anbefaling af et P67-motherboard.
Gravatar #13 - Internet-Ekspert KopNudler
19. jul. 2011 09:13
#11 -

Har i tankerne at have mit OS på en SSD og en extra SSD til caching, da jeg har en omgang kerneprogrammer jeg bruger meget. Men det er ude i fremtiden. Har allerede SSD til OS.
Gravatar #14 - Mnc
19. jul. 2011 09:16
Kan ikke lade være med at tænke, om det ikke snart er mobo's/FSB'er der er bottlenecks, med SSDiske?
Gravatar #15 - WinPower
19. jul. 2011 16:36
KopNudler (8) skrev:
#2 - Hvorfor ikke(i7)?

http://www.brighthub.com/computing/hardware/articl...
Gravatar #16 - Internet-Ekspert KopNudler
21. jul. 2011 06:23
Købte et P8Z68-V Deluxe :)
Så nu venter jeg bare på levering, så maskinen kan sættes sammen :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login