mboost-dp1

Nyt bundkort og CPU

Gå til bund
Gravatar #1 - NioBe
14. apr. 2008 08:37
Hej alle.
Som kvinde har jeg jo en shoppe trang som alle andre kvinder, og jeg er på udkig efter noget nyt.

Lige nu sidder jeg og kigger på nyt bundkort og cpu... og ville lige høre jeres mening om de 2.
Bundkort
CPU
Gravatar #2 - vandfarve
14. apr. 2008 11:11
Jeg går ud fra, at det er helt bevidst, at du går efter AMD's produkter, så det vil jeg ikke kommentere videre.

Jo, de er begge toppen af poppen. Hvad du har valgt egner sig særligt godt til et heftigt mediecenter, men er det det, som du går efter? Og hvilket grafikkort har du, som du vil genbruge?
Gravatar #3 - NioBe
14. apr. 2008 12:25
2# Har et GF 7600GS som skal være der midlertidigt til jeg får sparet op til et nyt (eller hvis chefen får noget godt hjem).

Og nu går jeg sådan set efter en spille maskine... men også lidt af resten.
Gravatar #4 - vandfarve
14. apr. 2008 14:56
#3 Alt respekt for AMD (Jeg er selv en fanboy), men taget i betragtning af Penryn, Nehalem og Intels videre fremtidsplaner, for ikke at nævne Nvidias 780i-chipset, så vil jeg nok vælge en E8400 samt et lignende bundkort fra Asus baseret på Nvidia.

Hvis du stadig vælger AMD, så kan du ikke få et bedre setup. AMD's nye chipsets er rigtig interessante, og så dårlige er Phenom heller ikke, selvom den bruger mere strøm, leverer dårligere resultater og er dyrere end eksempelvis E8x00-serien.
Gravatar #5 - NioBe
14. apr. 2008 17:20
Er meget glad for AMD, og spørg mig ikke hvorfor... så gider jeg ikke rigtig Intel selv om at det yder klart mere performence.

Jeg har også hørt at AMD's Phenom levere dårlige resultater... Men skulle det ikke være nogle af de første Phenoms?!
Og alligevel er jeg ret så nysgerrig.... :P
Gravatar #6 - vandfarve
14. apr. 2008 22:19
AMD leverer en rimelig performance, og den kan du sagtens stille dig tilfreds med. I forhold til Intel er processorerne ikke hurtige nok, men det er ikke noget normale "gamere" vil mærke, og derfor vil jeg af hjertet anbefale AMD. Man skal op og have nogle seriøse opløsninger, før CPU'en bliver en flaskehals, for i det store hele betyder grafikkoret stadig en del.

Jeg kan eksempelvis fortælle, at jeg kunne køre BF2 med en Athlon XP 3200+ og 6800GT i 1280x1024 i rimelig kvalitet, og det samme vil du også opleve. Du sætter bare spillet på "Medium" i stedet for "High", og så kan du sagtens leve med dine udmærkede AMD-produkter.

(PS: Hvis det ikke helt hænger sammen, så skal du lige tage højde for, at jeg nu har været på arbejde i næsten 8 timer, og vi er endnu ikke færdige med status.)
Gravatar #7 - NioBe
15. apr. 2008 08:44
Lige nu har jeg en Athlon X2 4200+ og et ASUS A8N32-SLI Deluxe bundkort og et GeForce 7600GS grafikkort... men min computer har det ikke særligt godt hardware messigt... og det tyder meget på at det er bundkortet der fejler.. Derfor jeg overvejer at købe nye dele... også så jeg kan spille Crysis uden at det hele lagger selv om grafikken ligger på medium/lav... :-/
Gravatar #8 - vandfarve
15. apr. 2008 10:31
Præcis! Gamere stiller generelt meget høje krav til deres hardware, mens vi andre sagtens kan stille os tilfreds med mindre. Den bedste Phenom performer "kun" 15% dårligere end Q6600'eren, og det er slet ikke så dårligt, når man tænker på, hvor voldsom Q6600'eren var, da den blev lanceret.

Bottom line: Det er et rimeligt setup, og du skal nok blive glad for din nye processor og bundkort. Du kan sagtens købe det, når du har de krav, som du har.
Gravatar #9 - NioBe
15. apr. 2008 10:35
Jamen så er det afgjort...! :oP Jeg skal shoppe nyt bundkort og CPU... YEY!
Tak for hjælpen :P
Gravatar #10 - vandfarve
15. apr. 2008 11:08
Selv tak!

Skriv endelig eller smid en PM til mig, når du har fået det hele til at køre. Jeg er meget interesseret i at høre, hvad de scorer i 3DMark og PCMark.
Gravatar #11 - NioBe
15. apr. 2008 11:43
Det skal jeg nok ;)
Gravatar #12 - terracide
20. apr. 2008 08:20
#9:
Mens andre åbenbart spiller "benchmarks" der intet siger om ydelsen i spil, så giv os lige lyd om hvordan den kører i spil ikke.

Terra - I følge 3Dmark er 2900XT "high end" *host*
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login