mboost-dp1

nyt digicam... nogen anbefalinger?

Gå til bund
Gravatar #1 - Dr.pikkuk
7. sep. 2011 19:00
på en månede døde, harddisken, digitalkameraet og støvsugeren - fucking murphy!

nå, men harddisk og sstøvsuger er købt nye ind. Men jeg vil rigtigt gerne have nogle anbefalinger til digital kamera af nogen.

Da det også skal være et som konen kan have i sin håndtaske, skal det IKKE være et spejlrefleks kamera. Men jeg så gerne at der var en godt optisk zoom på fætteren. Batterilevetiden er også vigtig,

Hvis nogen har gode erfaringer med enten specifikke modeller eller mærker, vil jeg gerne høre fra jer. Det sidste jeg havde var en Sanyo - det havde en dejlig stor skærm på 3'' men bortset fra det, var det middelmådigt.

håber at høre fra nogen.

mvh. Pikkuk
Gravatar #2 - makloka
7. sep. 2011 19:33
Gravatar #3 - MiniatureZeus
7. sep. 2011 19:51
Jeg har rigtig gode erfaringer med Sony HX5V. Det blev kåret af flere forskellige magasiner (bl.a. So Ein Ding) som det bedste pocket-zoom kamera. Jeg har også selv har mulighed for at sammenligne det med Panasonics konkurrent (kan ikke huske hvad det hedder, men er den store model) og der var Sony'en altså overlegen på en del punkter, blandt andet hvor hurtigt det starter op og hvor hurtig og præcis GPS'en er. (især hvis man sørger for at opdatere hjælpedata)

Det er omkring et år gammelt nu, så du burde kunne få det til en OK pris.

Du kan finde et længere review jeg har skrevet herinde et eller andet sted via søgefunktionen..
Gravatar #4 - Qw_freak
7. sep. 2011 20:57
Gravatar #5 - MiniatureZeus
7. sep. 2011 21:04
qw_freak (4) skrev:
Canon g11

hvad begrunder du det med? det er da ikke de bedste specs.. Især når han vil have godt med optisk zoom..
Gravatar #6 - Zombie Steve Jobs
7. sep. 2011 21:11
#3 So ein ding, omtrent så meget forstand på foto- og videoudstyr som et æg har på agurkesalat.

Gravatar #7 - MiniatureZeus
7. sep. 2011 21:19
Det kan godt være, men han tager nogle ting op, som der normalt ikke er fokus på i de mere professionelle reviews, men som fylder ret meget (relativt) i dagligdagen..
Gravatar #8 - Qw_freak
7. sep. 2011 21:28
MiniatureZeus (5) skrev:
hvad begrunder du det med? det er da ikke de bedste specs.. Især når han vil have godt med optisk zoom..

Der er mulighed for at påsætte et objektiv som de der sidder canons spejlrefleks.. langt bedre ende der sony stas...
Gravatar #9 - Darwind
7. sep. 2011 21:50
Jeg er med på den med Canon, men ikke den model - jeg ville klart vælge et spejlrefleks og så et lille almindeligt digi cam til at tage med, hvis man bare skal have lidt ferie billeder på ski fx.

De der hybrid modeller er lidt fesne efter min mening - enten går man all in og køber et spejlrefleks eller også holder man sig til de små kompakte... desuden, det G11 må da ligge underligt i hånden med en stor linse på?

Kan kun tale varmt for Canon - mit lille digital kamera har vel holdt i 6-7 år(?). Et Canon Ixus 55, hvor det eneste jeg har at brokke mig over, er, at motoren i objektivet er blevet lidt slidt og siger lyde :P

Men altså du får selvfølgelig bedst / mest zoom ved at købe et spejlrefleks, som du så ikke vil have ;)
Gravatar #10 - Qw_freak
7. sep. 2011 22:00
Darwind (9) skrev:
. desuden, det G11 må da ligge underligt i hånden med en stor linse på?

Nope. det synes jeg ikke, og billederne er milevidt foran de billeder som konventionelle lomme cameraer tager...
Gravatar #11 - Dr.pikkuk
8. sep. 2011 07:29
makloka (2) skrev:
Den her ser awesome ud http://www.gadgettastic.com/wp-content/2008/01/sei...

Hell yeah! så skal jeg bare have købt denne her til kæresten!!!
http://www.shoppingblog.com/pics/giant_dior_purse_...

@ all - tak for de gode indspark. Jeg vil lige kigge nærmere på de modeller i har foreslået, og selv give mig i krig med nogle reviews, før jeg tager en beslutning...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login