mboost-dp1

Nyt hus - ny router?

Gå til bund
Gravatar #1 - zorcerer
28. maj 2013 07:48
Hejsa.

Jeg er lige flyttet i nyt hus på 276kvm2 (stueplan + første sal), så min router giver ikke så godt signal over hele hytten.
Den jeg har nu er en Linksys WRT320N.

Det trådløse net kan ses næsten over alt, men falder ofte ud i yderområderne i huset.

Jeg har overvejet om jeg skulle sætte en router op både på første sal og så en i stueplan, og få dem til at fungere sammen.

Nu har jeg så været inde og læse lidt om blandt andet http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-n66u-id-630...
og den ser jo ikke helt skidt ud. Ud fra hvad man kan læse om den rundt omkring på nettet, så kunne det måske være jeg kunne nøjes med den alene, men det er jeg så ikke sikker på.

Mit første spørgsmål er så.
De to routere, vil de kunne fingere sammen? Når nu den ene er en Asus og den anden en Linksys(Cisco)?

2: Jeg har læst, at nogle snakker om at den skulle blive lidt varm/have et højt forbrug af strøm - Skulle der være en derude som har en selv, og kan fortælle lidt om erfaringer med den?

3: Er der nogen som har en anden anbefaling? Vil lige sige, at grunden til jeg hellere vil have en routere mere(i stedet for at vælge et ap), er fordi jeg også er løbet tør for lan stik i den første router.

På forhånd tak for hjælpen! :-)
Gravatar #2 - csstener(^,^)
28. maj 2013 10:39
kender et trick med noget sølvparpir og en lodekolbe....
Gravatar #3 - bjoeg
28. maj 2013 11:13
Jeg har selv kørt med disse pæne kasser, dog fra netgear, og de antenner som består af en knop eller et lille stykke metal yder ikke særlig meget.

Skiftede selv til en TP-Link router (WDR4300) som hjalp betragteligt på dækningen. Og man kan jo så vælge at skifte antennerne hvis det er.

Evt. tjek om der kan modificeres på din eksisterende, kan være der er SMA stik på printet som gør det muligt at tilføje eksterne antenner.
Gravatar #4 - chewie
28. maj 2013 11:46
Jeg har også luret lidt på N66eren men har ikke fået taget mig sammen til at investere endnu.
Den skulle have glimrende rækkevidde, men der er også et resultat af øget strømforbrug (og varme), da den bruger omkring 9 watt blot ved idle.
Jeg bor, ligesom dig, i en bolig hvor wifi-rækkevidde er lidt sparsomt med ISPens router så jeg er bestemt også med på en kigger her i tråden...
Gravatar #5 - zorcerer
28. maj 2013 17:42
#2+3

Havde overvejet noget med ekstra/bedre antenne men mangler alligevel porte til lan, på tror hellere jeg vil investere lidt mere og få trådløst med i samme omgang.

Den router jeg har er desværre ikke engang en fra en isp, men en jeg selv har købt. Den har også fungeret upåklageligt lige siden jeg fik den, men ikke i det nye hus.

Er der nogen som ved om der måske kan være problemer med at få de to routere til at samarbejde?
Gravatar #6 - zorcerer
28. maj 2013 20:55
Har lige fået anbefalet at købe denne her:
ASUS RT-AC66U http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-ac66u-id-68...

Tror I det vil kunne betale sig at ofre de ca 300 mere frem for den "lillebror"? :)
Gravatar #7 - Slettet Bruger [785018939]
28. maj 2013 20:58
Jeg har hørt at den skulle være en del mere ustabil in "lillebror". Forskellen er Wireless-AC (draft) vs Wireless-N og det er vel næppe noget resten af dit udstyr kan bruge.
Gravatar #8 - zorcerer
3. jun. 2013 07:25
Jeg endte med at købe RT-n66u og har bestemt ikke fortrudt købet!
Den dækker hele huset alene, og har ikke haft tid til at instille antennerne ordenligt endnu, så den kan helt klar anbefales hvis andre står og mangler en god router.
Gravatar #9 - Trentors
5. jun. 2013 06:22
Jeg har haft RT-AC66U og RT-N66U. Den sidste er mere stabil, og den er Wifi-certificeret modsat AC'en. Så nu bruger vi kun N66U'er.

Anyways dine erfaringer passer godt til det jeg oplever med dem også. De har en fantastisk rækkevidde og performance.
Gravatar #10 - Ronson ⅍
5. jun. 2013 08:31
Den første der opretter tråden "Ny router - nyt hus?" vinder den officielle Lifetime Newz Nerd Achivement Award.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login