mboost-dp1

Øretelefoner?

Gå til bund
Gravatar #1 - Dropp
28. mar. 2010 14:50
Jeg har brugt meget tid på nettet for at finde nogle gode Øretelefoner/earbuds, eller hvad man kalder dem, men jeg syntes det er en jungle og finde rundt i.

Jeg har haft op til 4 til 5 sennheiser earbuds(CX300 og CX500) og ens for dem alle sammen er at de er gået i stykker efter 3-4 måneder eller lydkvaliten er blevet væsentligt forringet.

Men nu skal det til at have en ende med at købe dem. Denne gang vil jeg invistere i nogle ordenlige earbuds, men jeg har svært ved at finde præcis hvilke det skal være. Jeg vil primært bruge dem til min Ipod touch hvis det har noget og sige for hvilke man burde købe.

Nogen der kan anbefale nogle rigtigt gode nogen? prislejet skal helst ikke overstige 1000 kr da jeg syntes det er i overkanten.
Gravatar #2 - Chewy
28. mar. 2010 15:06
Hvis du har tænkt dig udelukkende at benytte dem til din ipod.
Så vil jeg personligt ikke gå meget højere end disse:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hoved...

Det kan simpelthen ikke betale sig at gå op i højere prisleje med ipodens kvalitet....
Gravatar #3 - Clauzii
28. mar. 2010 15:12
Jeg er sgu' ked af at sige til #2, at iPoden har en aldeles glimrende lyd.

Så jeg foreslår disse, der siger fabelagtigt godt (man skal ikke tage fejl af at det er Monster og Dr. Dre, der har designet den ;)
Gravatar #4 - Chewy
28. mar. 2010 15:29
@3

Den har da udemærket lyd. Men kan på ingen form får måde sammenlignes med at høj kvalitets HiFi setup.
Derfor vil jeg mene at dem jeg henviste til burde klarer opgaven perfekt.

Hvis han derimod også har tænkt sig at benytte dem sammen med sit HiFi anlæg så er vi straks ude i et andet prisleje.
Men jeg skal derind forbi (HiFi klubben) i løbet af næste uge. Så skal jeg prøve at huske at spørge dem om hvilke in-ears de anbefaler til en ipod...

Og så mangler du vist at smide et link ind.... ;-)
Gravatar #5 - Slettet Bruger [3132345483]
28. mar. 2010 15:42
Må nu også lige tilmelde mig #2

Det er nu engang begrænset hvor meget man får ud af at smide milioner efter et headset når det bare er en ipod.

Gravatar #6 - Chewy
28. mar. 2010 15:48
Efter at ha' kigget nærmere på specs på en ipod touch tror jeg faktisk at disse vil passe bedre en dem jeg anbefalede først

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hoved...

Men skal som sagt prøve at huske at spørge dem når jeg skal derind...
Gravatar #7 - Clauzii
28. mar. 2010 15:58
#6:
Først, jeg tror nok jeg er træt, ville have rated dig interressant (som i hmmm..), så det har du hermed fået ;)

Du har helt ret, et link. (Og ja, de er IKKE billige, en skulle efter sigende holde RET godt..)

Mht. lydkvalitet, er intet apperat bedre end det svageste led, og de ear-plugs der er med en iPod, yder ikke iPoden fuld retfærdighed. Har selv hørt den med et par Shure in-ears (til trådløs in-ear monitor til scenebrug), og det sagde forbløffende meget bedre ;)
Gravatar #8 - Billy Blaze
28. mar. 2010 16:21

Holy Guacamole! Du kan da seriøst ikke mene at han skal bruge 1200kr på et par in-ears til hans iPod touch. Det er spild af penge...
Gravatar #9 - Chewy
28. mar. 2010 16:23
Mange tak, syntes også en flamebait virkede lidt overdrevet :-)

Men ja, de ser interresante ud. Men jeg har desværre ikke kunne finde nogen desiderede specs på dem.
Det eneste jeg har kunne finde frem til er at de vist er designet til iphone 3gs...

Mht. lydkvalitet, er intet apperat bedre end det svageste led, og de ear-plugs der er med en iPod, yder ikke iPoden fuld retfærdighed. Har selv hørt den med et par Shure in-ears (til trådløs in-ear monitor til scenebrug), og det sagde forbløffende meget bedre ;)

Man kan selvfølgelig altid få et bedre resultat hvis man smider flere penge efter hørebøffer og få en forbedring i lyden.
Spørgsmålet ligger så i forholdet mellem kvalitet og pris.

Man vil uden tvivl få det bedste resultat med de Shure hørebøffer.
Hvis jeg ikke husker helt forkert ligger de tilgengæld i et prisleje på 1500-2500 (frit fra hukommelsen, og jeg kan tage grueligt fejl).
Og så ender man på hvor stor forbedring der er i et par til 2500 iforhold til et par til 399.
Hvis man virkelig er fanatiker så er Shure (o.lign) uden tvivl the way to go (hvis man ser bort fra at de er in-ear).
Men er man prisbevidst kan man sagtens få et godt resultat for meget færre penge :-)
Gravatar #10 - Zombie Steve Jobs
28. mar. 2010 16:44
Jeg har altid købt Goldring GX250, tror jeg de hedder. De kan fås for 250/500 alt efter tilbud og de er glimrende og billig nok, til at man ikke græder, når de går i stykker. Jeg har været igennem mit 4 par på 3 år, måske ikke verdens bedste reklame, men synes sgu de er glimrende.
Gravatar #11 - Dropp
28. mar. 2010 17:06
Takker for svarende, kom endelig med flere forslag.

#2 de Denon AH-C360 ser interessante ud. Har du erfaringer med dem?

det man generelt høre er at shure skulle lave de ultimative earbuds. Men at skulle af med ca. 2000 for et par earbuds syntes jeg er lidt for vildt. Men de skal nok være fantastiske, det er jeg slet ikke i tvivl om. Kan være de laver nogen lidt mere budget venlige earbuds?
Gravatar #12 - Chewy
28. mar. 2010 17:42
@11

Personligt holder jeg mig fra in-ears med mindre det er headset til telefonen.
Så har ikke nogen direkte erfaringer med de to jeg har gravet frem.
Men kan tilgengæld sige at Denon og Argon er to kvalitetsmærker.
Står faktisk selv og skal ud og købe nye bøffer, og svinger imellem et sæt åbne fra henholdsvis Denon, Argon og Goldring. (AKG er også kvalitet, men de lader ikke til at have nogen billige modeller der er til at grave frem lige pt...)
Og derudover så plejer man at kunne gå udfra en hvis kvalitet når det kommer fra HiFiklubben. (De har ikke "råd" til at have et dårligt produkt i deres portfølje)...

Mht. til Shure, så er deres professionelle linie (ud fra min erfaring) kvalitet til prisen. Men tilgengæld også til en ordentlig pris.

Deres personlige linie har jeg ikke de store erfaringer med. Men på deres hjemmeside starter priserne på 120$ (668,77 kr.)
http://store.shure.com/store/shure/en_US/DisplayCa...

Men så skal du også ud i told osv. Eller finde en dansk leverandør...

Men alt afhængig af hvor i landet du bor, så vil du uden tvivl få det bedste resultat hvis du lagde en dag til side, og så tog din ipod under armen og besøgte en række HiFi butikker, og testede dem på egen krop..
Folk er forskellige, og mit "billede" af god lyd er vidt forskelligt fra hvad du syntes, og lige ledes med alle andre..

Håber at du kan bruge det til noget :-)
Gravatar #13 - Clauzii
28. mar. 2010 18:08
#12:
Du har ret, AKG er ikke billigt, men mine K240 Studio har holdt i 20(!) år, og siger som nye, så jeg ved ikke om de 1095,- egentlige var så dyrt endda. Men det kræver at man vil køre rundt og ligne en DJ ;)

Men f..., de siger godt...

--

Ift. Shure, tænker jeg på dem hér. Og nej, man skal ikke lade sig narre af de 17,5 KHz. De siger rigtigt godt til 695,-
Gravatar #14 - gnаrfsan
28. mar. 2010 22:24
Jeg har haft 3 sæt in-ear hovedtelefoner, der alle sammen er gået i stykker efter et par måneder. Jeg tror at det skyldes fugt fra ørerne, så jeg er færdig med at købe in-ear til 500-800 kr.
Just my 50 cents.
Men jo. in-ear giver den bedste lyd.
Gravatar #15 - Slettet Bruger [3132345483]
29. mar. 2010 05:47
gnarfsan (14) skrev:
Men jo. in-ear giver den bedste lyd.

vs store bøffer?
Gravatar #16 - Zombie Steve Jobs
29. mar. 2010 06:05
#12 Har et par Monitor 240, der også er ved at have 20 år på bagen, de virker :)
Gravatar #17 - gnаrfsan
29. mar. 2010 07:41
SlettetBruger (15) skrev:
vs store bøffer?

Nej, vs. andre "små" hovedtelefoner.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login