mboost-dp1
Opgrader en Bilka Computer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej Newz.
Min lillebror har en eller anden HP Computer fra Bilka. Den er ved at være lidt out of date, så han vil gerne opgradere den.
Han fik mit gamle Antec 600, så case'n er god nok :)
Jeg er lidt i tvivl om spec's på den, men det er nogenlunde det her:
CPU: AMD Athlon 64 x2 5000+
GPU: ATi Radeon HD3650
4 Gigabyte ram, ved ikke hvilken producent :)
Bundkortet er et mysterium for mig, men det skal helt klart skiftes! Aner ikke hvad der er, der står intet på det bortset fra Made in China
Han har 2,5k at gøre godt med, men kan godt smide 500kr ekstra i, men MAX 3k.
Det skal ikke være det aller vildeste, bare noget nogenlunde mainstream gaming gear :)
Bundkortet, CPU'en og GPU'en skal helst udskiftes. Jeg ved ikke med PSU'en, om han mon skal have en lidt større en, mener at den han har giver 400 Watt :)
Can you help me? :)
Min lillebror har en eller anden HP Computer fra Bilka. Den er ved at være lidt out of date, så han vil gerne opgradere den.
Han fik mit gamle Antec 600, så case'n er god nok :)
Jeg er lidt i tvivl om spec's på den, men det er nogenlunde det her:
CPU: AMD Athlon 64 x2 5000+
GPU: ATi Radeon HD3650
4 Gigabyte ram, ved ikke hvilken producent :)
Bundkortet er et mysterium for mig, men det skal helt klart skiftes! Aner ikke hvad der er, der står intet på det bortset fra Made in China
Han har 2,5k at gøre godt med, men kan godt smide 500kr ekstra i, men MAX 3k.
Det skal ikke være det aller vildeste, bare noget nogenlunde mainstream gaming gear :)
Bundkortet, CPU'en og GPU'en skal helst udskiftes. Jeg ved ikke med PSU'en, om han mon skal have en lidt større en, mener at den han har giver 400 Watt :)
Can you help me? :)
kig på bundkortet efter noget der ligner et serienummer, google alle numre du finder. Du bør kunne finde producenten.
Umiddelbart vil jeg sige at du skal bruge ca 2k på et grafikkort og så er du kørende... og ser lige at du også skal bruge en ny PSU. 1k for psu, 2k for grafik - resten er efter min erfaring ok til gaming.
Umiddelbart vil jeg sige at du skal bruge ca 2k på et grafikkort og så er du kørende... og ser lige at du også skal bruge en ny PSU. 1k for psu, 2k for grafik - resten er efter min erfaring ok til gaming.
Nu er jeg sikkert ikke den bedst kvalificerede, da jeg aldrig har samlet min en computer. Kun skiftet et par dele.
Men jeg vil vove at påstå at man sagtens kan finde et fornuftigt grafikkort til omkring 1000 kr.
Og 1000 kr for en PSU? Det burde kunne gøres til omkring det halve hvis den overhovedet skal opgraderes.
Jeg synes i hvert fald godt det burde kunne lade sig gøre at opgradere pænt inden for budgettet. Men man skal nok overveje om man vil lave en middel opgradering af hele systemet, eller løse de største flaskehalse og så opgradere den nye flaskehalse 'næste gang'.
Men jeg vil vove at påstå at man sagtens kan finde et fornuftigt grafikkort til omkring 1000 kr.
Og 1000 kr for en PSU? Det burde kunne gøres til omkring det halve hvis den overhovedet skal opgraderes.
Jeg synes i hvert fald godt det burde kunne lade sig gøre at opgradere pænt inden for budgettet. Men man skal nok overveje om man vil lave en middel opgradering af hele systemet, eller løse de største flaskehalse og så opgradere den nye flaskehalse 'næste gang'.
Er længe siden jeg har skiftet gfx og psu, men kan ikke forestille mig at gfx er blevet midre krævende. Kan ikke forestille mig at psu ikke skal skiftes, 1k er maxpris for den.
Du kan selvfølgelig finde et gfx for omkring 1k, men så er det nok ikke så meget bedre end det du har.
Med budget på 3k vil jeg stadig holde på at du skal spendere 1½-2k for grafik og ½-1k for psu. Ellers kan det være ligemeget.
Du kan selvfølgelig finde et gfx for omkring 1k, men så er det nok ikke så meget bedre end det du har.
Med budget på 3k vil jeg stadig holde på at du skal spendere 1½-2k for grafik og ½-1k for psu. Ellers kan det være ligemeget.
Grafikkort: Radeon 5850
+ Det helt nye DX11
+ Et af de hurtigste grafikkort du kan få, men dog ikke totalt killer.
+ Value for money
+ Kan tage ALLE spille til dato, undtagen de MEST krævende spil som feks. Crysis på MAX grafik.
- Kræver minimum 500W PSU.
PSU: OCZ StealthXStream 600W
+ 600W
+ God spændingsregulering
+ Gode reviews.
Grafikkort:......1900kr
PSU:.................600kr
Tilsammen:...2500kr
*Hvis der skal spilles spil som WOW, så tror jeg nok også at der også skal opgraderes CPU fordi at WOW bruger processoren meget.
+ Det helt nye DX11
+ Et af de hurtigste grafikkort du kan få, men dog ikke totalt killer.
+ Value for money
+ Kan tage ALLE spille til dato, undtagen de MEST krævende spil som feks. Crysis på MAX grafik.
- Kræver minimum 500W PSU.
PSU: OCZ StealthXStream 600W
+ 600W
+ God spændingsregulering
+ Gode reviews.
Grafikkort:......1900kr
PSU:.................600kr
Tilsammen:...2500kr
*Hvis der skal spilles spil som WOW, så tror jeg nok også at der også skal opgraderes CPU fordi at WOW bruger processoren meget.
KC (4) skrev:Kan ikke forestille mig at psu ikke skal skiftes, 1k er maxpris for den.
Når der i forvejen er tale om en "Bilka"-computer, så er det lige vildt nok at kaste 1/3 af budgettet efter en PSU. Det svarer stort til værdien af resten af komponenterne, så det vil jeg ikke mene er en god ide.
Som #3 og #5 beskriver, så kan du få udmærkede PSU'er til omkring 4-600 kroner. Det giver derfor ingen mening at bruge mere.
KC (4) skrev:Du kan selvfølgelig finde et gfx for omkring 1k, men så er det nok ikke så meget bedre end det du har.
Du har læst det første indlæg? Manden har et HD3650! Stort set samtlige kort, der sælges for tiden, er bedre end det. For 1.000 kroner kan han få et HD5770 som er væsentligt bedre... For cirka 2.000 kroner kan han få et, der er meget bedre, men spørgsmålet er, hvor meget han kan udnytte det, når han har en alderne AMD X2 5000+.
Jeg vil derfor foreslå at gå efter et HD5770 eller lignende og så begynder at spare op til en ordentlig CPU.
mht gpu, så vil jeg ligesom vandfarve foreslå Radeon HD 5770 1 gb (er entop nu på tilbud hos komplett for 1100,-). Den leverer ligesågod grafik som et radeon hd 4870. Den bruger endda relativt lidt strøm, så det er faktisk ligefør jeg tror at du ikke behøver at skifte din psu - men nu ved jeg ikke hvor stabil den er. Ellers er den PSU #5 foreslår rigelig.
Husk ved gaming:
GPU>CPU>RAM
Og som #7 siger, så husk lige at tjekke at du har en PCI-e port - men det ville undre mig såre hvis du ikke havde...
Husk ved gaming:
GPU>CPU>RAM
Og som #7 siger, så husk lige at tjekke at du har en PCI-e port - men det ville undre mig såre hvis du ikke havde...
Uha, hvis du skifter bundkortet ud med det Gigabyte bundkort du linkede til, så SKAL du også have ny CPU, da den CPU du allerede har skal sidde i en AM2 socket. Gigabyte kortet har LGA1156 socket, så derfor skal du have en CPU der passer ind i LGA1156 socklen. Link til processorer der passer til LGA1156 her
-Du kan købe et bundkort som understøtter AM2+AM3 for at undgå at købe ny CPU.
Han har allerede et ATi Radeon HD3650 grafikkort som bruger PCI-e, så det ville være mærkeligt hvis han ikke havede PCIe..
Uha, hvis du skifter bundkortet ud med det Gigabyte bundkort du linkede til, så SKAL du også have ny CPU, da den CPU du allerede har skal sidde i en AM2 socket. Gigabyte kortet har LGA1156 socket, så derfor skal du have en CPU der passer ind i LGA1156 socklen. Link til processorer der passer til LGA1156 her
Pikkuk (8) skrev:så husk lige at tjekke at du har en PCI-e port - men det ville undre mig såre hvis du ikke havde...
Han har allerede et ATi Radeon HD3650 grafikkort som bruger PCI-e, så det ville være mærkeligt hvis han ikke havede PCIe..
xXgmzorXx (13) skrev:#10
Tak for den OBS, havde jeg fuldstændig glemt xD
Hvis du absolut vil opgradere for 2,5k. Så kan du købe radeon 5850 + OCZ StealthXStream (se #5) you get what you pay for.
Men en anden løsning er at købe strømforsyning for 600kr og Radeon 5770 så spare du 900kr..
Hvis du absolut vil opgradere for 2,5k. Så kan du købe radeon 5850 + OCZ StealthXStream (se #5) you get what you pay for.
Men en anden løsning er at købe strømforsyning for 600kr og Radeon 5770 så spare du 900kr..
xXgmzorXx (17) skrev:#16
Ja det bliver nok 5770 løsningen, da han egentlig ikke har brug for det vildeste :)
Imperial (19) skrev:Kan hans CPU godt sidde i en AM3 sokkel? Eller skal det være AM2
På AMD's hjemmeside kan du læse noget om det. Der står kun at den er til AM2, og da AM3 er nyere vil det ikke virke.
-Her er et bundkort med både AM2 og AM3.
%C2%A7specifictaxonomy%3a^Hardware|2%2fBundkort|3%24]http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=popularity&cpath=1-2-3&qt=Fql&nf=strmatrix12%3a^%22Socket+AM2+%2f+AM2%2b+%2f+AM3+%C2%A40.0000000000%22%24[MultiValSep]%C2%A7specifictaxonomy%3a^Hardware|2%2fBundkort|3%24
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.