mboost-dp1

Opgradering af computer fra start med nogle dele i forvejen

Gå til bund
Gravatar #1 - Lss_1405
16. jan. 2009 17:15
Hej Alle.

Min far står overfor en opgrade af sin PC

Han kører mest tekstbehandling, Internet. Og det der har drabt den nuværende computer - Billedbehandling, Lightroom 2, CS4 mm.

Han kører nu med to harddiske og en diskkontroler der sørger for at lave en tro backup af den ene disk, så han ikke mister sine billeder.

Han mangler:

Kabinet
PSU
Bundkort
RAM
GFX

Noget jeg har overset? Kan man bruge et 2 år gammelt Pacard Bell Kabinet?

Computeren skal kunne køre lign. programmer i en del år endnu. Prisen er ikke det vigtigste, men det jeg leder efter er mest "Value for money" dog kraftigt nok.

1. Vigtigt: Den skal larme så lidt så muligt.

Jeg har tænkt på noget der ligner dette:
CPU: Core 2 Duo E8500 6 MB 3.16
GFX: nVidia 9XXX
PSU: Corsair TX650W
RAM: 4 gb >1000 MHz
BK: ASUS P5Q SE
Kabinet: Anbefaling

Hvad skal jeg være klar over ved kompatilitet?

PFT! Lars
Gravatar #2 - ostebaronen
16. jan. 2009 22:09
Sjovt, den postede samme indlaeg to gange :(
Gravatar #3 - Plimmer
17. jan. 2009 02:32

Du skal være lidt obs på ikke at købe Corsair ram til Asus bundkort. Det er sådan lidt 50-50 om de virker eller ej. Hvad grunden er må du ikke spørge mig om.

Måske en quad core, ved ikke om cs4 kan køre på flere kerne på samme tid?

Angående kabinet kan du købe et Antec 182, det er en smule lydisoleret og virker ganske godt. Ellers er der coolermaster, lian-li og videre op i prisklasserne.

Hvis i er seriøse angående lyd fra pc'en så sørg for at få en ordentlig cpu køler. Xigmatech, TRUe og andre med en 120mm blæser vil alle være gode til at dæmpe lyden i den pc.
Gravatar #4 - Lss_1405
17. jan. 2009 10:02
Tak!

Okay, jeg har bare gode erfaringer med Corsair ram.

Lyd isoleringen er ikke et stort issue, det skal bare ikke lame af helved til, derfor jeg valgte et nVidia GFX. Har forstået det sådan at ATI HD serien larmer en del når de er belastet
Gravatar #5 - Lss_1405
17. jan. 2009 22:10
Har stykket dette sammen - Fornuftigt?

http://shg.dk/kundecenter/cart_ext.asp?id=CDVYEX13S1

Dog ved jeg ikke om diskkontroleren passer til bundkortet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login