mboost-dp1

Opgradering af PC

Gå til bund
Gravatar #1 - Mnc
25. jul. 2010 19:31
Hello fellow geeks.

Står og skal opgradere min PC, men er bange for at det skal ske i mindre bidder, end jeg havde håbet.
Mit primære problem er, at mit World of Warcraft lagger. Yup. Sorry.

Jeg mener at mit nuværende setup er
mobo, Asus P5K SE
cpu, Intel Q6600
ram, 4*2GB hyperx (ddr2)
gfx, 8800 GTS (512 MB)

Min nuværende liste med opgraderinger består af

Core i7 I7-930 8 MB (Intel Boxed)
1.985,00 kr

Gigabyte GA-X58A-UD3R (rev. 1.0)
1.399,00 kr

Kingston HyperX 6 x 2 GB
2.768,00 kr

2 x Sapphire RADEON HD 5830 (1 GB)
3.256,00 kr

som løber op i 9408,- ifølge EDBPriser. Ikke lige penge som jeg har liggende i øjeblikket. :)

Umiddelbart burde 6 GB være fint til Vista, de sædvanlige programmer (browser,winamp,etc), og lidt spil. Så egentlig kunne RAM splittes op, og så kunne jeg købe 3*2GB, 2 gange.
Jeg bruger i øjeblikket knap 3 GB med lidt af hvert (dog ikke nogle spil) kørende, og en oppetid på lidt over en uge.

Core i7 I7-930 8 MB (Intel Boxed)
1.985,00 kr

Gigabyte GA-X58A-UD3R (rev. 1.0)
1.399,00 kr

Kingston HyperX 3 x 2 GB
1.798,00 kr

1 x Sapphire RADEON HD 5830 (1 GB)
1.628,00 kr

Hvilket bliver 6810,- (eller 5182,- uden nyt grafikkort).

Jeg har ladet mig fortælle flere gange at det er CPU'en der presses mest i WoW, og jeg mener derfor, at det er den upgrade som er den vigtigste. Grafik må kunne vente lidt, hvis der ikke er kroner til det.

Mit problem er dog at, uanset hvordan jeg vender og drejer det, så skal jeg skifte motherboard, CPU & RAM samtidigt, idet en CPU upgrade er mit primære mål.
Jeg synes bare ikke at jeg gider løbe om hjørner - igen - og vil derfor gerne have noget udstyr der kan levere.

Så, har I nogle forslag til noget udstyr som kan levere ydelse, uden at det koster alt for mange kroner?

Jeg synes at jeg træder vande her. :|
Gravatar #2 - Davidsen
25. jul. 2010 19:38
Lav en CrossFireX setup med 2 Radeon HD 5770, det slår en 5830, og er billigere
Gravatar #3 - Mnc
25. jul. 2010 20:01
Glemte da vist at nævne at de 5182,-
1 skrev:
Hvilket bliver 6810,- (eller 5182,- uden nyt grafikkort).
stadig er en smule over hvad jeg havde forestillet mig.
Noget nærmere 3500, give or take, virker realistisk.

Kan det lade sig gøre, uden at købe hardware som alligevel skal udskiftes indenfor et år eller to?
Gravatar #4 - Plimmer
25. jul. 2010 20:47
Køb en god køler til din cpu, overclock den, køb et billigt nyere grafikkort og slet din wtf folder.. Det koster noget mindre end de 3500,-
Gravatar #5 - Mnc
26. jul. 2010 00:22
Plimmer (4) skrev:
Køb en god køler til din cpu, overclock den, køb et billigt nyere grafikkort og slet din wtf folder.. Det koster noget mindre end de 3500,-
Well, jeg skal opgradere anyway. Systemet er gammelt og yder ikke som jeg ønsker, om det så er en gammel eller en frisk install.
Gravatar #6 - ÅÅÅH
26. jul. 2010 07:26
synes det lyder underligt... er WoW pludseligt begyndt at lagge for nylig? (en Q6600 er altså ikke langt under en i7.)
hvis jeg var dig ville jeg prøve med et radeon 5770 (og eventuelt en SSD.)
Gravatar #7 - Mnc
26. jul. 2010 07:34
Well, det er begyndt at lagge indenfor de sidste par måneder.

Så sent som igår havde jeg 2-3 fps i ToC25 med alle gfx settings på minimum (bortset fra projected textures var enabled), når der var gang i den.
Gravatar #8 - Norrah
26. jul. 2010 07:39
Tror den bedste opgradering du kan gøre er at skifte fra Vista, og smid en SSD oven i, det vil føles som en ny maskine.
Gravatar #9 - Bundy
26. jul. 2010 08:09
Mnc_ (7) skrev:
Well, det er begyndt at lagge indenfor de sidste par måneder.

Så sent som igår havde jeg 2-3 fps i ToC25 med alle gfx settings på minimum (bortset fra projected textures var enabled), når der var gang i den.

Jeg synes du skal prøve måske en clean win7 install, også en reset af dit wow interface. Kopier WTF og interface folderen ud af wow folderen - Så har du en backup, samtidig med at wow opretter nye default settings.

Gravatar #10 - Mnc
26. jul. 2010 09:18
Føler bare ikke for at sætte interface op forfra :s
Men har edited et par lua's for at fjerne noget cache, men det burde ikke have så meget at sige på andet end load tider, ville jeg tro.
Har prøvet at disable et par addons, som æder combat log, indtil videre (Rankwatch f.eks.).
Gravatar #11 - Bundy
26. jul. 2010 09:37
Mnc_ (10) skrev:
Føler bare ikke for at sætte interface op forfra :s
Men har edited et par lua's for at fjerne noget cache, men det burde ikke have så meget at sige på andet end load tider, ville jeg tro.
Har prøvet at disable et par addons, som æder combat log, indtil videre (Rankwatch f.eks.).

Næ, kan jeg godt forstå. Men ved bare at flytte folders ud, kan du jo genskabe dem igen, og på den måde teste om dit UI gør et eller andet wierd..
Gravatar #12 - Plimmer
26. jul. 2010 15:45
Har en kammerat der var i samme bås som dig for et par måneder siden. Han ville have ny pc og købte en til 12000,- installere windows 7 og kopierede sit gamle wow bibliotek over. Det resulterede i 2 fps forbedring i wow, mens alle andre spil gik op med 200% (runde tal :) ). Da han optimerede hans UI gik han op i gfx settings, bedre fps og ingen lag, på hans gamle pc (self også den nye).

Moralen er at din pc sikkert sagtens kan trække wow uden problemer, men dit UI er garanteret bloated af h til.

Nej jeg ved ikke noget om wow, nej jeg kan ikke fortælle dig hvilke UI komponenter du skal disable. :)
Gravatar #13 - Mnc
27. jul. 2010 07:38
Well, jeg foretrækker personligt at have et forholdsvis rent UI, men problemet er at jeg gerne vil have, at min maskine skal kunne straffes lidt uden at brokke sig.
Gravatar #14 - XorpiZ
27. jul. 2010 11:43
Mnc_ (13) skrev:
Well, jeg foretrækker personligt at have et forholdsvis rent UI, men problemet er at jeg gerne vil have, at min maskine skal kunne straffes lidt uden at brokke sig.

Jeg tør godt love dig, at det ikke er din hardware der er problemet.

Måske du har noget virus liggende?
Gravatar #15 - Bundy
27. jul. 2010 12:53
#13: Men har du prøvet? Fordi din maskine kan sagtens trække wow i 25 mands ..
Gravatar #16 - Mnc
28. jul. 2010 07:29
XorpiZ (14) skrev:
Jeg tør godt love dig, at det ikke er din hardware der er problemet.

Måske du har noget virus liggende?
Det skulle jeg ikke mene, jeg scanner hver nat.
(Avira AntiVir)

Bundy (15) skrev:
#13: Men har du prøvet? Fordi din maskine kan sagtens trække wow i 25 mands ..
Jeg har indtil videre forsøgt mig med, at med at disable non-essential addons. Aka, dem jeg KAN leve uden. :P Sidste 25mands forsøg lå jeg på omkring 10-12 fps.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login