mboost-dp1
Overclock af Core i7 920
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg er så lige blevet den lykkelige ejer af en Core i7 920 (2,66 GHz)og et ASRock X58 Extreme MOBO.
Den kører virkelig godt er er enormt tilfreds. (Tidligere CPU var en Intel Core 2 Quad Q8400)
Nu til mit spørgsmål.
I BIOS er der en EZ overclock (OC) funktion som jeg selvfølgelig kiggede lidt på da jeg startede det første gang. MEN. den mindste hastighed som EZ OC tilbyder er 3,6 GHz hvilket jo for denne processors vedkommende er en OC på ca 1 GHz.
Jeg har den køler som fulgte med til Processoreren (Std. Intel) den er ret stor synes jeg. men jeg synes nu at 1 GHz er ret meget og er meget usikker på om den køler som fulgte med er en som følger med til alle intels processorer i den serie eller om den er Specifikt lavet til den type CPU.
Nogen der ved om en 920 Serie kan holde til at blive OC'ed så meget eller om der bare skal en anden køler på?
Jeg har ikke prøvet at overclocke den selvom den bare ville lukke ned ved overheat. Men er ret glad for den så vil helst ikke af med den. :)
Den kører virkelig godt er er enormt tilfreds. (Tidligere CPU var en Intel Core 2 Quad Q8400)
Nu til mit spørgsmål.
I BIOS er der en EZ overclock (OC) funktion som jeg selvfølgelig kiggede lidt på da jeg startede det første gang. MEN. den mindste hastighed som EZ OC tilbyder er 3,6 GHz hvilket jo for denne processors vedkommende er en OC på ca 1 GHz.
Jeg har den køler som fulgte med til Processoreren (Std. Intel) den er ret stor synes jeg. men jeg synes nu at 1 GHz er ret meget og er meget usikker på om den køler som fulgte med er en som følger med til alle intels processorer i den serie eller om den er Specifikt lavet til den type CPU.
Nogen der ved om en 920 Serie kan holde til at blive OC'ed så meget eller om der bare skal en anden køler på?
Jeg har ikke prøvet at overclocke den selvom den bare ville lukke ned ved overheat. Men er ret glad for den så vil helst ikke af med den. :)
overvej først dette:
"får jeg brug for at overclocke"
"får jeg brug for den svagt ekstra performance kontra det ekstra slid på cpuen"?
"får jeg brug for at overclocke"
"får jeg brug for den svagt ekstra performance kontra det ekstra slid på cpuen"?
Har en 920'er ved 3,6 GHz (18 x 200) sammen med en Noctua NH-U12P - det fungerer glimrende.
Har haft den oppe på 3,8 GHz og tilmed kort 4 GHz, men skulle så have fuld knald på blæserne, hvilket jeg ikke ønskede, så de kører p.t. ved laveste hastighed og kan fint holde CPU stabil, selv på en varm sommerdag.
Vil helt klar anbefale at skifte std. blæseren ud.
Har haft den oppe på 3,8 GHz og tilmed kort 4 GHz, men skulle så have fuld knald på blæserne, hvilket jeg ikke ønskede, så de kører p.t. ved laveste hastighed og kan fint holde CPU stabil, selv på en varm sommerdag.
Vil helt klar anbefale at skifte std. blæseren ud.
Mine RAM er 1.600 MHz-modellen, og ved 200 kan de sættes til at arbejde præcis ved den frekvens. Jeg har dog skruet op for voltage (1,35) , så kan være jeg lige skal prøve din løsning, vil sikkert sænke varmeudviklingen, ikke at den dog p.t. er kritisk.
Jeg har en 920 og kører 20 x 200, altså 4 GHz, på fuld hammer i Prime95 holder den sig under 70º med Thermalright Ultra-120 eXtreme, Scythe Ultra Kaze DFS123812L-3000 og Arctic Cooling MX-2 i et Antec Twelve Hundred. Det skal siges, det er når CPU køleren kører lige omkring laveste hastighed.
Jeg har kun haft gode erfaringer og tilmed overvejet at køre den op på 4.2 GHz.
Vcore kører 1.288v mod de std. 1.25v har læste flere steder at det skulle være muligt at køre 2.66 GHz ved 0.95v.
Jeg har kun haft gode erfaringer og tilmed overvejet at køre den op på 4.2 GHz.
Vcore kører 1.288v mod de std. 1.25v har læste flere steder at det skulle være muligt at køre 2.66 GHz ved 0.95v.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.