mboost-dp1

Passivt kølet GPU

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
11. jun. 2010 11:33
Mojn

Jeg er ved at være lidt træt af at mit 8800GT hyler og skriger som en brunstig tøs (læs: høj hvinen), når man presser det lidt og overvejer derfor at investere i et passivt kølet kort.

Kan man få et kort, der outperformer et 8800GT, er passivt kølet, har to dvi-udgange og ikke koster alverden (som i: 5-700 kr)?
Gravatar #2 - Bundy
11. jun. 2010 12:08
En hurtig søgning giver det her, http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4...

Det har DVI og HDMI ud, så det kan du få 2 x DVI ud af..

Om det outperformer dit 8800gt, må du selv finde ud af, og husk at når du har et passivt kølet GFX, så kræver det god køling i kabinettet i stedet :)
Gravatar #3 - XorpiZ
11. jun. 2010 12:21

Det er sandt. Og der sidder kun en enkelt fan i kabinettet.

Måske man skulle udvide sin søgning til også at indbefatte støjsvage grafikkort? Nogle bud?
Gravatar #4 - Bundy
11. jun. 2010 12:32
Altså, jeg har et ATI 4870, og det er fuld kontrol over blæseren med ati tools.. Den kører på 30% hvor jeg ikke kan køre dne, og bliver ikke over 60 grader ved load.. men jeg har så også en 250mm blæser i siden af kabinettet.
Gravatar #5 - Daniel-Dane
11. jun. 2010 13:03
Vandkøling?
Gravatar #6 - Slettet Bruger [969035915]
11. jun. 2010 13:07
Daniel-Dane (5) skrev:
Vandkøling?

God ide.
Det giver mulighed for selv at vælge kølere.
Maintenence er så bare træls.
Gravatar #7 - XorpiZ
11. jun. 2010 13:15
Daniel-Dane (5) skrev:
Vandkøling?

Meh, too much work. Gider ikke til at fiddle rundt med alt muligt osv.

Bundy (4) skrev:
Altså, jeg har et ATI 4870, og det er fuld kontrol over blæseren med ati tools.. Den kører på 30% hvor jeg ikke kan køre dne, og bliver ikke over 60 grader ved load.. men jeg har så også en 250mm blæser i siden af kabinettet.

Måske det var noget! Jeg vender den lige med finansministeren (mig selv) og tænker over det. :D

Alternativt kunne jeg jo bare få støvsuget min pc.. det ville sikkert hjælpe lidt også
Gravatar #8 - Daniel-Dane
11. jun. 2010 14:23
XorpiZ (7) skrev:
Alternativt kunne jeg jo bare få støvsuget min pc.. det ville sikkert hjælpe lidt også
Ja, statisk elektricitet vil måske ødelægge den. Totalt.

Find en kompressor i stedet.
Gravatar #9 - Plimmer
11. jun. 2010 15:06
edbpriser.dk

Smid eventuelt en 120 mm blæser på..
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
11. jun. 2010 15:32
Jeg har den tidligere model af denne.

Med et kølehoved til din GPU, har du et fremtidssikret og simpelt vandkølesystem uden larmende blæser.
Det tager under en halv time og installere og på de 5-6 år jeg har haft den, har jeg efterfyldt højst en halv liter kølevæske.
Gravatar #11 - Daniel-Dane
11. jun. 2010 15:51
Jakob Jakobsen (10) skrev:
Jeg har den tidligere model af denne.

Med et kølehoved til din GPU, har du et fremtidssikret og simpelt vandkølesystem uden larmende blæser.
Det tager under en halv time og installere og på de 5-6 år jeg har haft den, har jeg efterfyldt højst en halv liter kølevæske.
http://www.pugetsystems.com/gfx/submersion/gallery/V2_zalman.JPG
Det er fucking frækt. Bare ærgerligt, at der er told på mineralolie.
Gravatar #12 - Davidsen
17. jun. 2010 23:48
Du kan købe en Radeon HD 5750 til 1000kr i SHG.DK, den kan spille det nyeste spil i max settings.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login