mboost-dp1

Passivt Kølet Grafik?

Gå til bund
Gravatar #1 - Maltheskalle
19. maj 2009 02:12
Hej, jeg skal købe ny computer senere i dag når jeg engang vågner.
Målet er at få en mere eller mindre lydløs PC, da jeg var blevet lidt træt af min P4 box køler (og ikke mindst ydelsen!)

Mine behov er ret beskedne da jeg mest bruger min PC til at spille DotA, lytte musik og glo newz. Ville egentlig gerne prøve nogle af de nyere spil som Doom 3 (ja, grin bare) og så, vigtigst af alt SC:2 og D3. Nu skal jeg bare lige finde en grafikkort hvor ydelse/pris/støj hænger nogenlunde sammen.

Sig endelig til hvis i ellers har foreslag til ændringer i systemet

Jeg har fundet følgende hardware på getmore.dk nu:

Processor:
Intel Core 2 Duo 8400
Bundkort:
Asus P5N-D
RAM:
Corsair XMS2 Xtreme 2x2Gb PC6400
DVD-brænder:
LiteOn iHAS422
Formodet Grafikkort:
ASUS EN9600GT/HTDI

Jeg har en Scythe Ninja 2 og en Chill Innovation 520 psu, så ved ikke om det larmer for meget ifht? Overvejer også at smide lidt flere penge efter et 8800, men ved ikke om det er stille nok og om det er overkill?

Alt hjælp/input påskønnes!

Nat nat
Gravatar #2 - Dreadnought
19. maj 2009 05:38
Personligt ville jeg vælge et kort med en stor køler, og så tilpasse clockfrekvens og blæserhastighed til både 2D og 3D. ATiTool kan jeg varmt anbefale.
Gravatar #3 - Maltheskalle
19. maj 2009 13:24
Hvilket kort skulle det så være? Nogen der kender nogenlunde specs på SC2 for at kunne køre det godt?
Gravatar #4 - Dreadnought
19. maj 2009 17:14
Der er ikke kommet nogen Minimum requirements ud ang. Starcraft 2. Men et godt gæt vil være mindst et anden generationskort.
Gravatar #5 - vandfarve
19. maj 2009 17:24
#1 Hvis du vil spille SC2 eller D3 i en ordentlig opløsning, så skal du minimum op i GTX200-klassen eller HD47/4800-klassen. Et GT9600 er egentlig et GT8600, som er alt, alt for gammelt, så brug de få hundrede kroner ekstra på at få et ordentligt kort, ellers bliver du bare skuffet...
Gravatar #6 - vandfarve
19. maj 2009 17:25
Eksempelvis HD4770, som til en hver tid vil rive et GT9600 rundt i arenaen, og det vil kun koste 200 kroner ekstra. Ellers skal du nok gå efter et GTX250 eller, endnu bedre, HD4850 til lidt flere penge...
Gravatar #7 - Plimmer
20. maj 2009 14:26
Jeg vil godt vædde med at SC2 og D3 kommer til at køre perfekt på mit 8800gt i 1680x1050.

Blizzard har altid kørt godt på low end og næsten aldrig udnyttet high end hardware.

Så mit svar er nok, et hvilket som helst grafikkort du har råd til vil kunne køre de 2 spil. Hvis du så vil spille spil fra andre producenter er det en hel anden snak.
Gravatar #8 - Maltheskalle
20. maj 2009 18:16
I var desværre lidt for sent på den. Har købt og installeret det 9600GT. Jeg tror det er mere end rigeligt til det jeg skal bruge det til, og det er ganske lydløst så det er super.

Ellers tak for hjælpen .
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login