mboost-dp1

PC finder ikke ekstern HD.

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
4. sep. 2009 14:08
Hej,
har lige købt nyt ekstern HD:
http://www.bj-trading.dk/shop1/default.asp?side=in...

Har prøvet både XP Pro, Windows 7 og Mac OS X, men ingen af dem finder/registrerer dens tilkobling når jeg sætter USB i.

Sq jeg bare sende den tilbage og prøve med en ny?.. eller ku' der muligvis være en løsning.
Gravatar #2 - doh09
4. sep. 2009 15:32
Virker dine usb drev med andet lager hardware? som usb nøgler osv. for havde selv det problem på et tidspunkt at jeg havde oprettet et eksternt drev der havde samme navn som mine usb porte og så overtog deres plads på en måde, jeg fjernede den og det virkede igen, men jeg kunne også bare have omdøbt det. :)
Gravatar #3 - lolage
4. sep. 2009 15:45
Ja, USB nøgler virker. Både den fra skolen og fra Sims 3 collectors. HD virkede ikke fra første tilkobling.

Den kan tændes og den ryster, så regner med den kører.
Gravatar #4 - Ronson ⅍
4. sep. 2009 16:15
Og du har partitioneret et drev på den?
Gravatar #5 - lolage
4. sep. 2009 16:57
Nej? Der står i quick start up at man bare skal plugge den i og så burde den komme frem i Denne Computer automatisk.
Gravatar #6 - siliankaas
4. sep. 2009 17:01
Har du tjekket under ComputerAdministration og så DiskHåndtering at der ikke er en evt. konflink med et drevbogstab?
Gravatar #7 - lolage
4. sep. 2009 17:07
Ku' du ikk' lige skrive hvor det ligger? ;)
Gravatar #8 - siliankaas
4. sep. 2009 17:16
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Administration -> ComputerAdministration -> Lager -> Diskhåndtering

Det sker nemlig nogle gange at eksterne USB diske får tildelt et drevbogstav der allerede er tildelt en anden enhed.

Spørg mig ikke hvorfor eller hvordan, jeg har bare set det nogle gange, det kunne måske være dit problem her.

EDIT: Det er i øvrigt også der du kan se om din windows kan "se" dit eksterne drev - hvis ikke det fremtræder der, vil jeg tro du har et problem, enten med disken, eller dine drivers.

Du kan jo evt. boote din PC'er med en Ubuntulive eller lig. og se om det nye OS kan genkende din disk, i så fald har du et driverproblem og ikke et HW problem.
Gravatar #9 - lolage
4. sep. 2009 17:40
Ok fandt det på engelske (Disc Management), kun mit interne HD er vist.

Mit Win7 på bærbar er jo helt ny installation. Burde sq da vises der. Eneste andet drev der kan være tildelt er poweriso når man mounter .iso, men det vel ikk det samme?

Og tror altså ikk det er drivers, da jeg har prøvet 3 forskellige OS. ><

Ska jeg virkelig til og sende den tilbage? Regnede heller ikke med det store når den var så billig og det er 1TB. -_-
Gravatar #10 - Zombie Steve Jobs
4. sep. 2009 17:54
hehe, du kan få en WD for 200 mere ;)
De virker i hvert fald-.
Gravatar #11 - lolage
4. sep. 2009 18:56
Jae, men kan jeg jo ikke rigtige bruge til noget nu. :D
Før jeg får sendt den tilbage, medmindre jeg kan få den til at virke.
Gravatar #12 - lolage
5. sep. 2009 17:01
Den kører jo når jeg tænder, og ryster. Selve HDet burde virke, kan være USB forbindelsen er gået i stykker?

Kan jeg prøve at tage det ud af den der.. boks den er i, og bare prøve at køre den med et 4pin plug istedet?

(bryder det forsikring evt.?)
Gravatar #13 - siliankaas
6. sep. 2009 12:19
lolage (9) skrev:

Og tror altså ikk det er drivers, da jeg har prøvet 3 forskellige OS. ><

Hvis den heller ikke virker på en anden maskine, skal den bare retur - ikke noget med at lege mekaniker selv!
Gravatar #14 - Makey
6. sep. 2009 13:07
Det der kan være sket er at den ikke er blevet frakoblet på rette måde og derfor ikke er 'ren'. Det betyder at harddisken fortæller at den er optaget når der kommer en computer og siger hej.

Løsningen kan være at force mounte dit drev, som beskrevet her: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=687376

Jeg ved ikke om man kan/hvordan man gør det i Windows, men det her virker i hvert fald.
Gravatar #15 - kasperd
6. sep. 2009 14:37
Makeybussines (14) skrev:
Det der kan være sket er at den ikke er blevet frakoblet på rette måde og derfor ikke er 'ren'. Det betyder at harddisken fortæller at den er optaget når der kommer en computer og siger hej.

Løsningen kan være at force mounte dit drev, som beskrevet her: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=687376

Jeg ved ikke om man kan/hvordan man gør det i Windows, men det her virker i hvert fald.
Ovenstående vil kun virke hvis computeren finder harddisken og harddisken er partitioneret og indeholder et filsystem. Det første man skal gøre er at finde ud af, om computeren finder harddisken.

På Linux kan man før man tilkobler en ekstern harddisk taste "cat /proc/partitions" for at se hvilket partitioner systemet kender til. Når man har tilsluttet harddisken kan man gentage den kommando, men man skal vente lidt, for det kan godt tage 10-20 sekunder før listen dukker op.

Man kan også taste dmesg, det vil fortælle om computeren overhovedet har fundet en harddisk. Hvis den finder en harddisk burde man se noget i den her retning:

scsi 175:0:0:0: Direct-Access WD 5000AAKB Externa l108 PQ: 0 ANSI: 0
sd 175:0:0:0: [sdb] 976773168 512-byte hardware sectors (500108 MB)
sd 175:0:0:0: [sdb] Write Protect is off
sd 175:0:0:0: [sdb] Mode Sense: 03 00 00 00
sd 175:0:0:0: [sdb] Assuming drive cache: write through
sd 175:0:0:0: [sdb] 976773168 512-byte hardware sectors (500108 MB)
sd 175:0:0:0: [sdb] Write Protect is off
sd 175:0:0:0: [sdb] Mode Sense: 03 00 00 00
sd 175:0:0:0: [sdb] Assuming drive cache: write through
sdb: sdb1 sdb2 sdb3
sd 175:0:0:0: [sdb] Attached SCSI disk
sd 175:0:0:0: Attached scsi generic sg1 type 0
usb-storage: device scan complete

Jeg vil lade andre om at fortælle, hvordan man gør på Mac OS X og Windows. Men hvis der overhovedet intet sker når man tilslutter harddisken på nogen af dem, så er det nok harddisken, der ikke virker. Det kunne være en løs forbindelse i USB porten på harddisken, men det kunne også være så meget andet.
Gravatar #16 - lolage
6. sep. 2009 15:03
Den virker vidst nu.

Min Mac finder den hver gang, Windows 7 viser at noget er tilkoblet men selve HDet er ikke i My Computer.

På XP er den vist i Diskhåndtering, men ikke vist i My Computer. Hvad kan jeg gøre for at få den til at vise sig så jeg kan tilføje filer osv.?
Gravatar #17 - kasperd
6. sep. 2009 15:58
lolage (16) skrev:
Den virker vidst nu.

Min Mac finder den hver gang, Windows 7 viser at noget er tilkoblet men selve HDet er ikke i My Computer.

På XP er den vist i Diskhåndtering, men ikke vist i My Computer. Hvad kan jeg gøre for at få den til at vise sig så jeg kan tilføje filer osv.?
Hvilket filsystem er den formateret med? Det lyder som om den er formateret til Macintosh.
Gravatar #18 - lolage
6. sep. 2009 16:27
Ja, læste en del om det. Prøver at lave den om nu med DiskPart. Skriver hvis det virker...
Gravatar #19 - lolage
6. sep. 2009 17:14
Nu virker det bare der ud af da. Formaterede og lavede ny partition. Kører perfekt på XP og Win7 nu som er lige det jeg skal siden jeg nu skal skifte fra XP til Win7. :D

Tak for hjælpen alle.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login