mboost-dp1

PC til 24/7-365 drift.

Gå til bund
Gravatar #1 - rumagenten
26. feb. 2010 15:23
hejsa.

Skal bruge en pc til at drive en videovæg. Den skal køre hele tiden og uden nedbrud. Den skal kunne køre 1920x1080p via vga udgang.

Derudover skal den også kunne klare 1080p videoklip.
mindre ville nok også kunne gøre det, det vigtigste er her at den kan køre uden nedbrud.

har selv kigget på en asus eee pc, men ved ikke om de er driftsikre nok.

hvad med styresystem? jeg tænker selv på windows 7 starter, eller noget linux hvis det er mere driftsikkert. Men skal stadig kunne afspille videoklip med 1080p/720p af forskellig art. Ved ikke hvilke formater den skal afspille endnu, men som udgangspunkt: alt!

Det behøver ikke være samme størrelse som asus eee. Den tiltalte mig bare fordi den var så nem.
håber i har løsningen.
Gravatar #2 - mELIeha
26. feb. 2010 15:36
Jeg har erfaring med EEE PC som i hvert fald har kørt ganske ganske ganske stabilt i møj lang tid 24/7 - Så det tror jeg godt kan lade sig gøre :) De nye kan jo også spille HD materiale, så det er meget oplagt.
Gravatar #3 - Systran
26. feb. 2010 15:38
Rumagenten (1) skrev:
Det behøver ikke være samme størrelse som asus eee. Den tiltalte mig bare fordi den var så nem.
håber i har løsningen.

SKAL det være en bærbar eller en netbook?

For ellers er det jo indlysende at vælge en stationær, hvis den skal stå samme sted hele tiden, fordi du får væsentligt mere ydelse for pengene.

Plus at du ikke behøver at investere i en topfancy skærm, hvis du bare skal køre den på en videovæg og i princippet ikke skal bruge computerskærmen til at arbejde ved og sidde ved i længere tid - det vil også gøre det væsentligt billigere.
Gravatar #4 - meh
26. feb. 2010 15:54
FIT-PC eventuelt.
www.linuxshoppen.dk

Full hardware video acceleration of H.264, MPEG2, VC1, and WMV9
DVI Digital output up to 1920 x 1080 through HDMI connector
VGA kan du vel få via en adapter.
Gravatar #5 - gentox
26. feb. 2010 16:00
Tomshardware har lige haft en artikel, hvor de byggede en PC basseret på Core i5-661, der kører idle ved 25 Watt.

http://www.tomshardware.com/reviews/25w-performanc...

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor stabil den er, men den skulle være stille og kølig, og frem for alt MEGET hurtigere end en Atom baseret løsning, hvilket altid er et godt udgangspunkt.
Gravatar #6 - XorpiZ
26. feb. 2010 16:10
Ville det ikke være en ide at investere i en dedikeret video-afspiller alá WD TV Live?
Gravatar #7 - rumagenten
26. feb. 2010 16:33
den skal måske også bare vise slideshow eller en pdf. derfor en pc.

Det skal helt klart være en stationær, som den asus eee jeg tænkte på
http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=wH1q2VTqyLXaC...

Den fitpc er rigtig interessant med en ssd i eller noget. den tjekker jeg lige op på. Har du prøvet den på egen krop så at sige?
Gravatar #8 - rumagenten
26. feb. 2010 16:37
ville da helt klart fortrække noget kraftigere end en atom processor. Kunne da godt være jeg skulle kigge på et i5 setup.
Gravatar #9 - Rufo
26. feb. 2010 17:02
nu er det ikke for at være en lysseslukker.. men hvilken VGA udgang kan overføre Full HD ? send et link tak..
Gravatar #10 - rumagenten
26. feb. 2010 17:07
ja, alle så vidt jeg ved. har da gjort det flere gange med min dell laptop på mit sony tv.
Gravatar #11 - kinaholm
26. feb. 2010 17:09
#9 Så vidt jeg ved kan alle VGA udgange sende fuld HD.. Men godt er signalet ikke altid..
Gravatar #12 - meh
26. feb. 2010 17:13
Full HD er normalt refereret til 1080p
Ergo har du grafik kort der kan output den opløsning progressiv samt et display der visse selv samme er du homefree
btw. VGA har en max på 2048 x 1536 @ 85
Gravatar #13 - Jakob Jakobsen
26. feb. 2010 17:58
Jeg har netop en EEE-BOX B202 stående som server (Web, FTP, fil og torrent). Den har nu kørt uden nedbrud i halvandet år. Jeg tror jeg har haft den nede 4-5 gange når der skulle opdateres osv.
Men du skal have en af de nyere versioner der understøtter full HD video, der er B202 lidt for langsom.
Gravatar #14 - vandfarve
26. feb. 2010 18:16
Jeg vil gå lidt anderledes til værks og gå efter en computer, der er uden bevægelige dele.

Derfra burde det være underordnet, om du smider Linux eller Windows 7 på boksen, da de begge burde være klippestabile, hvis du laver en ordentlig setup (rettere: ikke fucker den standard setup alt for meget). :)
Gravatar #15 - rumagenten
26. feb. 2010 19:34
har selv været ved at kigge på noget saml selv. med onboard grafik og ssd. og det bliver lidt større og lidt dyrere end den asrock ion med bluray jeg fandt og synes godt om, bortset fra navnet asrock :-)

Men må lige snakke med chefen om hvad han synes om.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login