mboost-dp1

Playstation 3

Gå til bund
Gravatar #1 - Kasperpsr
3. jun. 2009 18:43
Hej folkens,

Har et problem med at min PS3 begynder at blæse enormt højt når den har kørt et stykke tid. Har spurgt nogle venner der har PS3 og deres er ganske lydløse.

Det er meget irriterende.

nogen der har en simpel løsning på problemet?

Tak
Gravatar #2 - JensOle
3. jun. 2009 18:45
Sluk den.
Gravatar #3 - siliankaas
3. jun. 2009 18:59
Nu er det jo relativt varmt ude - det er ikke bare fordi den står et sted med ingen/dårlig luft gennemstrømning ?
Gravatar #4 - nielsbuus
3. jun. 2009 19:08
#1 der findes flere PS3 modeller. De første modeller blev ret varme ind i mellem og blæseren kunne derfor blive ret aggressiv. I de nyere modeller har Sony fået dæmpet varmeudviklingen og kølerstøjen.

Jeg tror måske din PS3 er en af de første modeller. Jeg købte min i maj 2007 og den er ret støjende ift. de aktuelle modeller.
Gravatar #5 - Kasperpsr
3. jun. 2009 19:25
@JensOle:

Det svar kan jeg af gode grunde ikke bruge til så meget. Den begynder at blæse allerede efter den har været tændt i 5 minutter.
Gravatar #6 - Kasperpsr
3. jun. 2009 19:26
@siliankaas:

Den gjorde det også i vinter, og her i de varmere dage har jeg konstant haft vinduet åbent. Men den begynder som sagt allerede at blæse efter 5 minutter hvor den ikke burde være overophedet.

@MadiZone:

Begynder din også at blæse efter at have stået tændt i 5 minutter. Og et det så højlydt så du kan høre det selvom du fx. hører musik samtidig?
Gravatar #7 - JensOle
3. jun. 2009 19:48
så smid en dyne over
Gravatar #8 - siliankaas
3. jun. 2009 20:17
Jeg skal så ikke kunne sige det, har selv en af de første PS3'er jeg har aldrig lagt mærke til den skulle sige noget.

Er du ryger / anti-rengøreingsmand?
I så fald er der måske snavs i mekanikken, der trænger til at blive fjernet??
Gravatar #9 - Kasperpsr
3. jun. 2009 20:21
Jeg ryger ikke, men ved ikke om det kan skyldes støv.
Hvis det er faktum, hvordan skal jeg så få det ud?
Gravatar #10 - nielsbuus
3. jun. 2009 23:29
Kasper.... hastigheden på blæseren varierer afhængig af hvor varm maskinen bliver....

... om jeg kan høre blæseren mens jeg spiller musik? Hmm... det kommer vist helt og aldeles an på hvor højt musikken spiller og hvor godt jeg lytter efter.
Gravatar #11 - illishar
4. jun. 2009 13:54
#1 Hvis det havde været en laptop, så ville jeg have sagt "støv". Og det er sandsynligvis også årsagen her.
#9 Det er svært at få helt ud, uden ligefrem at åbne kabbinettet. Men man kan købe nogle spray-dåser med komprimeret luft, som man kan bruge ved blæserindsugningen. (Det samme gælder for laptops) Det vil blæse støv-proppen (som det sandsynligvis er) væk fra blæseren og dermed genoprette kølingen.
Efterfølgende skal man så bruge den regelmæssigt hver ½ år e.l. til lige at holde hovedkanalen fri.
Gravatar #12 - BjarniM
6. jun. 2009 07:42
Har selv gennem længere tid gået og overvejet at købe en PS3, men støjen har hidtil holdt mig tilbage.
Jeg synes, det er rimelig irriterende at høre en blæser køre konstant, når de stille passager i filmen(e) kører. Har kigget på film på en PS3 hos en af mine venner, og den er forholdsvis ny (fra sidst i sidste år) og den støjer noget, bare man sidder og ser film.

Er der nogen, der ved, om Sony har løst støj-problemet?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login