mboost-dp1
Printer hjælp
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej allesammen.
Jeg har en lidt gammel printer (Canon PIXMA IP3000).
Den vil jeg gerne kunne printe på fra mit trådløse internet.
Dvs gennem en router der har 4 Ethernet porte.
Printeren er bare USB.
Hvordan kan man løse sådan?
Jeg har en lidt gammel printer (Canon PIXMA IP3000).
Den vil jeg gerne kunne printe på fra mit trådløse internet.
Dvs gennem en router der har 4 Ethernet porte.
Printeren er bare USB.
Hvordan kan man løse sådan?
Hej! Det kan gøres på flere forskellige måder.
Jeg ville gøre det på følgende måde:
1. Bruge en såkaldt Print-server som er en lille enhed hvor der er et USB stik i den ene ende og en netværksport i den anden ende. (ulempe: den koster lidt knapper)
2. Sætte printeren til en dedikeret maskine og bruge den som printserver. (ulæmpe: kræver maskinen er tændt når du skal printe)
Jeg ville gøre det på følgende måde:
1. Bruge en såkaldt Print-server som er en lille enhed hvor der er et USB stik i den ene ende og en netværksport i den anden ende. (ulempe: den koster lidt knapper)
2. Sætte printeren til en dedikeret maskine og bruge den som printserver. (ulæmpe: kræver maskinen er tændt når du skal printe)
Her er et eksempel på en printserver:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?i...
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?i...
Mange tak for jeres svar.
Jeg leder efter en lidt billigere løsning end en print server og en ny printer med net kort ;)
Men jeg har så snakket lidt med en ven, så har lige bestilt et langt USB kabel :p
Meget simpel løsning og billig løsning.
Jeg har selfølgelig valgt et HQ USB stik på 5 meter og så en USB forstærker med 5 meter kabel.
Koster omkring 150 kroner for det hele med fragt :p
Min ven bruger nemmelig det samme og det fungerer fint.
Jeg leder efter en lidt billigere løsning end en print server og en ny printer med net kort ;)
Men jeg har så snakket lidt med en ven, så har lige bestilt et langt USB kabel :p
Meget simpel løsning og billig løsning.
Jeg har selfølgelig valgt et HQ USB stik på 5 meter og så en USB forstærker med 5 meter kabel.
Koster omkring 150 kroner for det hele med fragt :p
Min ven bruger nemmelig det samme og det fungerer fint.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.