mboost-dp1

Problem med trådløs Netgar-router og Stofanets log-in

Gå til bund
Gravatar #1 - Wikzo
9. feb. 2010 22:59
Hej

Jeg købte for en måneds tid siden en NETGEAR N150 Wireless Router - WNR1000. Har sat den op med WPA2-kryptering, og den fungerer såmænd umærket.

Desværre oplever vi problemer med den måde, som vores maskiner (bærbare, mobiltelefoner, Wii osv.) skal logge på internettet.

Med Stofanet har man en log-in side, hvor man hver gang skal indtaste brugernavn og kode for at komme online. Dog er det muligt at tilkoble sig via "Allways on", som gør, at en given MAC-adresse altid er online.

Nu er problemet så, at selvom bl.a. min HTC Hero er sat til automatisk at blive logget ind, så bliver jeg hver gang mødt med Stofanets log-in side. Hvad værre er, at selvom jeg indtaster og logger ind via denne side, så bliver jeg gentagne gange smidt på samme hjemmeside, når jeg forsøger at surfe. Resultat: Jeg kan faktisk ikke komme online rigtig, da jeg hele tiden bliver redirectet til Stofanets log-in site.

Med vores gamle router havde vi ikke dette problem. Jeg er ikke nogen teknisk haj til det med netværk, men jeg skyder på, at det har et eller andet at gøre med DNS eller noget i den dur.

Nogen som kan hjælpe? På forhånd tak :)
Gravatar #2 - fjols
10. feb. 2010 01:59
Hvis du stadig har din gamle router, så kan du prøve at clone mac adressen fra den over på den nye.
Det virkede hos mig da jeg fik ny router.
Gravatar #3 - Wikzo
10. feb. 2010 15:40
Hvordan gør man det? Er MAC-adressen ikke fysisk sat til en enkelt enhed?
Gravatar #4 - fjols
11. feb. 2010 00:56
Nej, det kan du gøre inde i indstillingerne for din router. Nu kender jeg ikke din specifikke model, men prøv at kig dig lidt omkring i indstillingerne.
Gravatar #5 - Plimmer
11. feb. 2010 01:28
Alternativt kan du ringe til din udbyder og få opdateret din mac addresse.
Gravatar #6 - tazimn
11. feb. 2010 08:49
En mac adresse er konstant.. Det er enhedens unikke ID..

Du skal finde mac-adressen på den nye router og føje til always on, via StofaNet's hjemmeside..
Gravatar #7 - fjols
11. feb. 2010 08:53
#6: Nej. Du kan godt ændre mac adressen. De fleste routere har featuren indbygget og de fleste netkort kan gøre det via 3. parts programmer.
Gravatar #8 - tazimn
11. feb. 2010 08:55
Ja, men det er langt fra hensigtsmæssigt..

Der er ikke brug for det..?

Jeg plejer at sammenligne det med at hugge pladerne fra en anden bil, og sætte på sin egen..
Gravatar #9 - fjols
11. feb. 2010 08:59
#8: Det er muligt, men når man får ny router og man alligevel skal sætte den op, så kan man jo lige så godt lige nappe mac adressen fra den gamle.
Så slipper man for at vente på f.eks release af IP og man skal ikke ændre sit stofa sign on.
Hvilken mac adresse min router har er jeg fuldstændig ligeglad med!
Gravatar #10 - tazimn
11. feb. 2010 09:03
En gut i Nordjylland, finder din gamle router på lossepladsen, tager den med hjem og sætter den til.

Han har også StofaNet og tilslutter din aflagte router til Always-on.

Bum!... Din bliver overskrevet og du skal rode med lortet igen.

Jeg ved at det er et tænkt eksempel, men risikoen er der..

Fred være med det, jeg synes bare det er en dårlig ide..
Gravatar #11 - Daniel-Dane
13. feb. 2010 21:56
Bliver den overskrevet? Kilde please.

Hvordan har du sat den nye router op? Får hver enhed en IP fra Stofanet (hvis I har tilmeldt jer familiehalløjet) eller routeren?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login